1
Vraag
2
Reacties
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Mediabox Next na update mogelijk op zwart

 

Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV

 

Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

Poeh. Zelden heb ik een nieuw topic met zoveel reacties gezien hier! Daar moet ik straks even van bijkomen ;-). 

Vooropgesteld; het is in dit topic meermaals compleet offtopic gegaan. Jullie zullen begrijpen dat het nog lelijker en chaotischer wordt als ik die berichten er nu allemaal tussenuit vis, dus ik laat het staan. Besef echter wel dat dit indruist tegen de huisregels en dat een topic als deze er echt veel onoverzichtelijker van wordt. Jammer, want jullie merken ook dat dit een hot topic is. 

 

Dan nu. Het onderwerp van dit topic. Ik heb een korte Q&A die ik hier plaats waar jullie denk ik een hoop van de informatie uit kunnen halen die gezocht wordt. Blijven er vragen over, dan hoor ik het graag! 

Waarom moet de Mediabox Next verbonden zijn met een Ziggo internet verbinding om TV te kunnen kijken?
De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem. 

 

Waarom werkte het eerder wel via een andere internet aanbieder en nu niet meer?
Om de beveiliging te waarborgen is deze keuze gemaakt. Het is daarom belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem. 

 

Wat moet ik doen als ik de Mediabox Next al op een Ziggo internet verbinding aangesloten heb maar nog zwart beeld heb?
We helpen je graag om de verbinding van de Mediabox Next herstellen. Maak een topic aan, dan komen we er gezamenlijk vast uit! 

 

Hoe kan ik toch via een andere Internet aanbieder de Mediabox Next blijven gebruiken?
Dit is helaas niet mogelijk. 

 

Als ik niets doe, wat gebeurt er dan?
Dan gaat op 24 januari het beeld op zwart. 

 

Kan ik compensatie krijgen als de mediabox na 24 januari niet meer werkt?
Bij uitval van Ziggo diensten door een storing in het Ziggo netwerk, die langer duurt dan 12 uur, heeft u recht op een compensatie. Meer informatie en voorwaarden vind je online.  

Bekijk in context

217 Reacties 217
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Zeeburgia ,

Dat is wel jammer.Maar wat is eigenlijk de technische reden dat dat zo gebeurd?DVB-C blijft immers voorlopig actief.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zojuist het artikel gelezen, dit is bevestigd door een VodafoneZiggo woordvoerder.

Dit is een in mijn ogen vreemde vereiste. 

 

Dat brengt me op de volgende gedachte een Next kan men enkel krijgen als er ook Internet van Ziggo wordt besteld, wie zijn Next niet via internet heeft verbonden zal die Januari update niet krijgen dus zal dan nergens last van hebben.

 

 

@Verwijderd account dat zal nooit naar buiten worden gebracht.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Als ik het goed gelezen heb op dit forum gaan de updates via de coaxkabel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat verbaast me wel @youriy .

Er zal dan toch iets van een coax modem in moeten zitten?Of zitten er een of andere streams op de coax kabel?

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Daarop moet ik het antwoord schuldig blijven.

Misschien dat de schrijver van het artikel, Jarco Kriek, het antwoord kan geven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@youriy  schreef:

Als ik het goed gelezen heb op dit forum gaan de updates via de coaxkabel.


Volgens de installatie handleiding is bij het ingebruik nemen een netwerk verbinding nodig, dat zou niet nodig moeten zijn als update's via dvb gaan, dat bedoel je met update's via coax in dit geval.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jarco Kriek 

Even een @ melding😉

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

Dat verbaast me wel @youriy .

Er zal dan toch iets van een coax modem in moeten zitten?Of zitten er een of andere streams op de coax kabel?


Voor de andere ontvangers en CI-modules gaat dit inderdaad via een  DVB kanaal

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat lijkt meer een aanname gebaseerd op de andere STB's niet op de Next.

En die aanname wordt verderop in dat topic al verhelderd.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Next-lijkt-niet-te-werken-zonder-Coax-verbinding/m-p/104011/h...

 

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Dat wordt voor sommige geen witte kerst, maar een zwarte als ik het artikel mag geloven. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@mathijse  schreef:

Dat wordt voor sommige geen witte kerst, maar een zwarte als ik het artikel mag geloven. 


Een update voor Januari die hele update is nog niet eens aangekondigd op de community.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo wil gewoon alles over op IPTV nog maar weer een voorbeeld van

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

ziggo wil gewoon alles over op IPTV nog maar weer een voorbeeld van


Heb je het artikel gelezen? Dat lijkt nog niet het geval te zijn, en dat kan gewoonweg nog niet voor de klanten die alleen kabelTV afnemen.

 

Laten we het topic over deze update maar afwachten en tot die update is uitgerold dan leggen we de moderatoren het 🔥 wel aan de voeten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Maar dan is eigenlijk het grote voordeel van Ziggo weg.

Zeker nu er veel glasvezel word gelegd, is er dan niet echt meer een reden om Ziggo te nemen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nee maar als ze voor de mediabox next die mensen gebruiken een ziggo internet verbinding vereisten , is toch wel een stap in die richting vind ik

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

nee maar als ze voor de mediabox next die mensen gebruiken een ziggo internet verbinding vereisten , is toch wel een stap in die richting vind ik


Zolang er niet wordt medegedeeld waarom dit zo is blijft dat speculeren. En jazeker ik verwacht ook dat tussen de 5 en 10 jaar na nu DVB via Ziggo verleden tijd is.

 

Als de Next niet meer zonder netwerk verbinding werkt kan de coax er wel uit, gewoon uitgesteld kijken.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@RoWi.  schreef:

Dat lijkt meer een aanname gebaseerd op de andere STB's niet op de Next.

En die aanname wordt verderop in dat topic al verhelderd.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Next-lijkt-niet-te-werken-zonder-Coax-verbinding/m-p/104011/h...

 


Ik lees dat er niet in. En zoals je zelf zegt een update sturen via internet zodat boxen die niet op internet zijn aangesloten niet meer werken klinkt niet zo logisch.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de next heeft geen ingebouwd docsis modem probeer maar te zoeken naar update via alleen coax lukt je niet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic