1
Vraag
2
Reacties
Sebas1974

Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Mediabox Next na 2 weken nog steeds CS1010

Hallo Ziggo Community,

Ik heb zondag 12 mei via internet (ik meen de chat) mijn abonnement omgezet naar Alles-in-1-Complete en gevraagd om de Mediabox Next. (Mijn oude abonnement was Internet Complete en TV Max.)

Ik zou €65,50 gaan betalen. (€64,50 voor het Ai1 pakket + €1 huur voor de WiFibooster). Plus wat ik verbruik met bellen natuurlijk.

Dinsdag 14 mei kreeg ik de Next en een Artis Connectbox geleverd. Ik heb eerst de Mediabox aangesloten en die gaf na wat stappen in de installatie een CS1010. Later begreep ik dat ik eerst de Arris Connectbox had moeten aansluiten.

De volgende dag (woensdag 15 mei) heb ik de Connectbox aangesloten. Wat ik ook probeerde, niks werkte. Ook een directe LAN kabel van de Mediabox naar de Connectbox neergelegd. Hielp niet. De tips op de website (zenders opnieuw ophalen en pin resetten) haalden niks uit. Meerdere malen geprobeerd. De CS1010 bleef. De rest van de week zag ik van alles in Mijn Ziggo veranderen. Eerst stond alleen de Mediabox XL er nog in, later toch de Mediabox Next. Ook veranderde de pakketten. Nog steeds: CS1010.

Ik heb bijna elke dag gebeld en (bijna) elke keer werd gezegd dat alles naar nu goed stond en dat ze het 'doorgedrukt' hebben. De laatste die ik aan de lijn had nam echt de tijd en belde me netjes terug op het afgesproken tijdstip. Hij zei alles doorlopen te hebben en kon niet anders concluderen dan dat alles goed stond. Hij adviseerde me hier op de community eens te reageren in een lange post over de CS1010 melding en Michael Ziggo te taggen (bij deze :)). De post die hij bedoelde zit op slot. De afgelopen week was ik even van huis. Ik hoopte na nog een week thuis te komen en een werkende Mediabox aan te treffen. Helaas. Nog steeds de CS1010 melding. En ik was er al bang voor. Waarom? 23 mei kreeg ik via email de nieuwe factuur voor de komende maand (juni dus) en daar is gewoon weer mijn oude abonnement te zien. Internet Complete en TV Max. Als ik kijk in Mijn Ziggo dan zie ik wel het juiste abonnement. Althans, er staat niet Alles in 1 Complete maar er staat Internet Complete en TV Complete Next. Klopt dat?

De laatste die ik aan de lijn had vertelde me dat als er ook maar 1 dingetje verkeerd staat het de connectie met de Mediabox Next kan verzieken. Staat dan toch mijn facturatie of contract nog niet goed en is dat de reden? Ik heb meerdere malen gehoord dat echt alles 100% goed staat.

Ik ben niet boos, heb altijd vriendelijke, behulpzame mensen aan de lijn gehad. Maar ik wil nu zo langzamerhand wel normaal tv kunnen kijken. Sinds 14 mei streamen we via de app naar de Chromecast. Handig maar niet super, want alleen live kijken.

Daarnaast, ik had Movies en Series XL. Die ging dus weg met het nieuwe pakket. Omdat ik bij Hollandse Nieuwe zit mocht ik echter een nieuw gratis pakket kiezen. Ik koos voor Movies en Series L. Die werd me plotseling weer afgepakt. Volgens de klantenservice was het een foutje. Ik kreeg gratis voor de rest van de maand Movies en Series XL. Maar straks als de maand over is. Springt het dan automatisch naar L? Of is de aanbieding dan al voorbij? Van mij mag het nu al naar L hoor.

Enorm lang verhaal!!

Kort samengevat. Dit is wat ik graag wil:

* Een werkende Mediabox Next.
* Een kloppende factuur van €65,50 excl. belkosten.
* Een jaar Movies en Series L

Eigenlijk alles wat al lang geregeld had moeten zijn. Hopelijk kom ik zo wat verder. Waarvoor alvast dank voor reageren.

Vriendelijke groeten van een al vele, vele jaren trouwe (en geduldige) Ziggo klant.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
HIJ DOET HET EINDELIJK!
Na wat communicatie met een mod en wat anders geprobeerd te hebben is hij eindelijk over de CS1010 heen. Bedankt Sander Ziggo!! ??? Monteur heb ik nog kunnen annuleren. Die zou morgenochtend komen.

Deze gebruiker is blij. De Mediabox Next gaat vergeleken met de XL als een trein. Superblij mee. Ook al heeft het even geduurd.

Topic kan wat mij betreft op slot ?maar er staat nog een vraag van een andere gebruiker (tregbe) in. Weet niet of ook hij al geholpen is.

Groeten en dank, Sebas1974 ??️??️?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Goedenavond,
Voor de mediabox next kan je eerst deze uit zetten. Dan je connectbox een fabrieksreset geven ( knopje op achterzijde van het modem 30 seconden ingedrukt houden en het modem dan maximaal 1 uur de tijd geven om op te starten).
Wachten tot het modem opgestart is en dan de mediabox met coax en utp rechtstreeks in het modem aansluiten. Deze dan ook een fabrieksreset geven en instellingen met de bekabelde aansluiting.
Nu de installatie doorlopen en dan zou het moeten werken. Mocht je de box op wifi willen hebben dit dan instellen als bovenstaande klaar is.

Dan het Movies en Series L. Deze kan je alleen krijgen icm een Vodafone abonnement. Als je die hebt wordt de koppeling binnen twee weken geregeld. Je kan dan een pakket kiezen in Mijn Ziggo. Ik ga er wel vanuit dat je zowel het Ziggo als het Vodafone abonnement al actief hebt. Mocht dat niet zo zijn dan komt deze koppeling binnen twee weken ma activatie van de diensten aan beide zijden en kan je het pakket activeren in Mijn Ziggo.

Kloppende facturen moet de klantenservice regelen. Dat lukt niet op dit forum.

Groeten, Christiaan

EDIT: Hollands Nieuwe en Vodafone werkt op dezelfde manier
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Via hollands nieuwe kun je inderdaad ook een extra pakket krijgen van ziggo. Heb ik weer wat geleerd.?
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
kwelgeest wrote:
Via hollands nieuwe kun je inderdaad ook een extra pakket krijgen van ziggo. Heb ik weer wat geleerd.?

Haha! Ik ook 😄 😄
Moest ook eerst even checken... 😛
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Bedankt voor de reacties zover.

Het Hollandse Nieuwe verhaal klopt inderdaad wel hoor. Behalve dat telefonisch te horen gekregen te hebben kreeg ik ook meldingen via e-mail en post.

De fabrieksreset had ik al geprobeerd. Rechtstreekse bekabeling ook. Facturatie fouten vond ik toch wél nuttig om te melden omdat mij al een aantal keer door medewerkers van Ziggo is verteld dat alles aan elkaar gelinkt is en een fout ergens in het contract of facturatie of waar dan ook een probleem zou kunnen geven met de Mediabox Next. Hoe weet ik niet. Ik ken hun systeem niet. Maar ik begreep wel dat er mensen van Ziggo actief zijn op het forum, dus het leek me handig zoveel mogelijk informatie te geven. Beter teveel dan 10x gevraagd moeten worden hoe het zit 😉
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Even voor de duidelijkheid, de Arris Connectbox werkt prima. Het probleem is met de Mediabox Next 🙂
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
tregbe Mijn probleem is met de Mediabox Next. Jouw probleem is met de Arris Connectbox. Misschien handiger om je tekst even naar een nieuw topic te verplaatsen.

Dit topic staat onder sub-hoofdstuk "Next". Misschien krijg je zo niet zo snel de antwoorden die je zoekt.

Succes in ieder geval ?
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
tregbe wrote:

KBX458 wrote:
tregbe Als de Next en de connectbox nog niet in je "mijn ziggo" staan vermeld, dan zijn ze beide nog niet verwerkt in het systeem.
Maar je lift al mee, weliswaar als verstekeling, maar een moderator zal ook voor jou in het systeem kunnen kijken. Zij werken zich "te pletter" om de achterstanden door storingen weg te werken. Dus om het wachten te overbruggen: een portie begrip en heel veel geduld. Komt vast goed.:wink:
Ik dacht die twee worden als setje uitgeleverd :kissing_closed_eyes:, dus leech ik even mee...
Geduld heb ik zolang mijn oude spullen blijven draaien en ik geen extra kosten hoef te maken. Ik wacht op een moderator. Heb begrip voor de harde werkers, zij zitten hier ook niet op te wachten! :thumbsup:

Je hebt gelijk. Ik kreeg het ook als setje. Niet aan gedacht. Gewoon meeliften dus! ?

Mijn bedoeling was niet om je weg te sturen hoor, maar om je sneller met jouw specifieke probleem geholpen te laten worden ??
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Al 3 weken en nog steeds niks ☹️ Deze week komt de monteur kijken maar ik ben bang dat het bij kijken blijft. Alles zit gewoon goed. Heb zelfs een hele week de LAN en COAX met een rechtstreekse verbinding aangesloten gehad. Nada. Noppes. De CS1010 melding persisteert.

Misschien licht het echt aan het apparaat zelf en moet het vervangen worden maar iets anders qua aansluiting of wat dan ook is het echt niet.

?
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Sebas1974 wrote:
........licht.........

LIGT!!!! ?? Je moet af en toe ook zelf-kritisch zijn hé ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12955Posts
  • 1077Oplossingen
  • 5149Likes
Hey Sebas1974 . Ik vond dit topic door je verwijzing vanuit een ander topic. Sorry dat je zo lang geen reactie hebt gehad!

Wat mijn collega's ook al gezegd hebben; alles staat compleet goed, op dit moment. Alles is actief en doorgelopen. Het is dus goed dat er inmiddels eindelijk een monteur ingepland staat, die gaat onderzoeken wat er nu precies aan de hand is en de boel voor je gaat oplossen. Laat je ons weten hoe het gaat, nadat hij is geweest? 🙂
Sebas1974
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
HIJ DOET HET EINDELIJK!
Na wat communicatie met een mod en wat anders geprobeerd te hebben is hij eindelijk over de CS1010 heen. Bedankt Sander Ziggo!! ??? Monteur heb ik nog kunnen annuleren. Die zou morgenochtend komen.

Deze gebruiker is blij. De Mediabox Next gaat vergeleken met de XL als een trein. Superblij mee. Ook al heeft het even geduurd.

Topic kan wat mij betreft op slot ?maar er staat nog een vraag van een andere gebruiker (tregbe) in. Weet niet of ook hij al geholpen is.

Groeten en dank, Sebas1974 ??️??️?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2725Posts
  • 290Oplossingen
  • 1926Likes
Sebas1974 Bedankt voor de tip wat betreft tregbe . De reactie heb ik verplaatst naar een eigen topic zodat ik deze op slot kan zetten. Mocht er nog wat zijn, dan weet je me te vinden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic