Hallo Ziggo Community,
Ik heb zondag 12 mei via internet (ik meen de chat) mijn abonnement omgezet naar Alles-in-1-Complete en gevraagd om de Mediabox Next. (Mijn oude abonnement was Internet Complete en TV Max.)
Ik zou €65,50 gaan betalen. (€64,50 voor het Ai1 pakket + €1 huur voor de WiFibooster). Plus wat ik verbruik met bellen natuurlijk.
Dinsdag 14 mei kreeg ik de Next en een Artis Connectbox geleverd. Ik heb eerst de Mediabox aangesloten en die gaf na wat stappen in de installatie een CS1010. Later begreep ik dat ik eerst de Arris Connectbox had moeten aansluiten.
De volgende dag (woensdag 15 mei) heb ik de Connectbox aangesloten. Wat ik ook probeerde, niks werkte. Ook een directe LAN kabel van de Mediabox naar de Connectbox neergelegd. Hielp niet. De tips op de website (zenders opnieuw ophalen en pin resetten) haalden niks uit. Meerdere malen geprobeerd. De CS1010 bleef. De rest van de week zag ik van alles in Mijn Ziggo veranderen. Eerst stond alleen de Mediabox XL er nog in, later toch de Mediabox Next. Ook veranderde de pakketten. Nog steeds: CS1010.
Ik heb bijna elke dag gebeld en (bijna) elke keer werd gezegd dat alles naar nu goed stond en dat ze het 'doorgedrukt' hebben. De laatste die ik aan de lijn had nam echt de tijd en belde me netjes terug op het afgesproken tijdstip. Hij zei alles doorlopen te hebben en kon niet anders concluderen dan dat alles goed stond. Hij adviseerde me hier op de community eens te reageren in een lange post over de CS1010 melding en
Michael Ziggo te taggen (bij deze :)). De post die hij bedoelde zit op slot. De afgelopen week was ik even van huis. Ik hoopte na nog een week thuis te komen en een werkende Mediabox aan te treffen. Helaas. Nog steeds de CS1010 melding. En ik was er al bang voor. Waarom? 23 mei kreeg ik via email de nieuwe factuur voor de komende maand (juni dus) en daar is gewoon weer mijn oude abonnement te zien. Internet Complete en TV Max. Als ik kijk in Mijn Ziggo dan zie ik wel het juiste abonnement. Althans, er staat niet Alles in 1 Complete maar er staat Internet Complete en TV Complete Next. Klopt dat?
De laatste die ik aan de lijn had vertelde me dat als er ook maar 1 dingetje verkeerd staat het de connectie met de Mediabox Next kan verzieken. Staat dan toch mijn facturatie of contract nog niet goed en is dat de reden? Ik heb meerdere malen gehoord dat echt alles 100% goed staat.
Ik ben niet boos, heb altijd vriendelijke, behulpzame mensen aan de lijn gehad. Maar ik wil nu zo langzamerhand wel normaal tv kunnen kijken. Sinds 14 mei streamen we via de app naar de Chromecast. Handig maar niet super, want alleen live kijken.
Daarnaast, ik had Movies en Series XL. Die ging dus weg met het nieuwe pakket. Omdat ik bij Hollandse Nieuwe zit mocht ik echter een nieuw gratis pakket kiezen. Ik koos voor Movies en Series L. Die werd me plotseling weer afgepakt. Volgens de klantenservice was het een foutje. Ik kreeg gratis voor de rest van de maand Movies en Series XL. Maar straks als de maand over is. Springt het dan automatisch naar L? Of is de aanbieding dan al voorbij? Van mij mag het nu al naar L hoor.
Enorm lang verhaal!!
Kort samengevat. Dit is wat ik graag wil:
* Een werkende Mediabox Next.
* Een kloppende factuur van €65,50 excl. belkosten.
* Een jaar Movies en Series L
Eigenlijk alles wat al lang geregeld had moeten zijn. Hopelijk kom ik zo wat verder. Waarvoor alvast dank voor reageren.
Vriendelijke groeten van een al vele, vele jaren trouwe (en geduldige) Ziggo klant.