1
Vraag
2
Reacties
wewanl
Expert
Expert
  • 856Posts
  • 9Oplossingen
  • 242Likes

Mediabox Next mini bedienen met de Samsung smart remote

Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next mini als extra box, naast de Mediabox Next als hoofdbox.

Ik kan de Mediabox Next bedienen met de Samsung smart remote door de instelling "universele afstandsbediening in het menu van de Samsung tv door te nemen en te kiezen voor Arris met modelnummer 

DCR-7111.

Het lukt me echter niet om dit ook te doen op de Samsung tv boven met de Mediabox Next mini.

Het modelnummer VIP5002W van Arris kent de database niet van Samsung en ik heb diverse andere "VIP" modellen geprobeerd van Arris maar niks werkt. 

Is het mogelijk om de Mediabox Next mini te bedienen met de smart remote van Samsung en zo ja, welk modelnummer moet ik dan ingeven wat wel werkt?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de aansturing  bij de keuze voor de universele afstandsbediening via HDMI CeC verloopt niet via IR of RF.

De afstandsbediening  van de Next  Mini zal een TV ook enkel via HDMI CeC bedienen gok ik. Of heeft de bijgeleverde  afstandsbediening  wel een IR transmitter?

Meer dan de TV aan en uitzetten en de volume regelen, is nagenoeg niet nodig. Voor de apps die de Mini niet heeft is uiteraard de bediening van de eigen TV nodig.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13535Likes

Je Next werkt waarschijnlijk via infrarood via de Samsung AB.

De Next mini werkt alleen via RF signaal (radiogolven).

BramvR-ZG

Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert De Next Mini werkt juist alleen met Bluetooth (BLE). 

wewanl
Expert topicstarter
Expert
  • 856Posts
  • 9Oplossingen
  • 242Likes

Wat jammer is dit toch. Een gemiste kans. Ik lees op het forum van zusje Sunrise in Zwitserland ook een aantal klanten piepen dat ze dit missen.

Zit je toch weer aan twee afstandsbedieningen vast, omdat je met de afstandsbediening van de Next Mini, nooit alle functies van de Samsung televisie kan bedienen, zover ik weet. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de aansturing  bij de keuze voor de universele afstandsbediening via HDMI CeC verloopt niet via IR of RF.

De afstandsbediening  van de Next  Mini zal een TV ook enkel via HDMI CeC bedienen gok ik. Of heeft de bijgeleverde  afstandsbediening  wel een IR transmitter?

Meer dan de TV aan en uitzetten en de volume regelen, is nagenoeg niet nodig. Voor de apps die de Mini niet heeft is uiteraard de bediening van de eigen TV nodig.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13535Likes

@BramvR-ZG  schreef:

@Bert De Next Mini werkt juist alleen met Bluetooth (BLE). 

@BramvR-ZG Bluetooth is een vorm van RF, voor de korte afstand.

BramvR-ZG

Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert  RF is RadioFrequent, dus korte afstand. Maar is niet hetzelfde als Bluetooth 

De bijgeleverde afstandsbediening werkt volgens de volgende frequenties:

• Infrarood (RC5 en 36kHz RCMM) 
  • Radio (RF4CE)
  • Bluetooth (BLE = Bluetooth Low Energy)

wewanl
Expert topicstarter
Expert
  • 856Posts
  • 9Oplossingen
  • 242Likes

Mij is het ook nog niet gelukt om met de Samsung smart remote , de Next mini te bedienen.

Ik heb al veel VIP nummers geprobeerd 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo