1
Vraag
2
Reacties
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Mediabox Next mini bedienen met de Samsung smart remote

Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next mini als extra box, naast de Mediabox Next als hoofdbox.

 

Ik kan de Mediabox Next bedienen met de Samsung smart remote door de instelling "universele afstandsbediening in het menu van de Samsung tv door te nemen en te kiezen voor Arris met modelnummer 

DCR-7111.

 

Het lukt me echter niet om dit ook te doen op de Samsung tv boven met de Mediabox Next mini.

Het modelnummer VIP5002W van Arris kent de database niet van Samsung en ik heb diverse andere "VIP" modellen geprobeerd van Arris maar niks werkt. 

 

Is het mogelijk om de Mediabox Next mini te bedienen met de smart remote van Samsung en zo ja, welk modelnummer moet ik dan ingeven wat wel werkt?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@wewanl Enkele maanden later wil je natuurlijk weten hoe de vork in de steel steekt. Ik heb het even nagevraagd en helaas is de Next Mini niet geschikt voor de Samsung Smart Remote. Dit verandert niet, tenzij er een revisie oftewel V2 versie van de Next Mini ontwikkeld wordt waarbij het dan nog maar de vraag is of de Next Mini dan wel technisch onderlegd is.

Bekijk in context

40 Reacties 40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je Next werkt waarschijnlijk via infrarood via de Samsung AB.

De Next mini werkt alleen via RF signaal (radiogolven).

BramvR-ZG

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert De Next Mini werkt juist alleen met Bluetooth (BLE). 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat jammer is dit toch. Een gemiste kans. Ik lees op het forum van zusje Sunrise in Zwitserland ook een aantal klanten piepen dat ze dit missen.

Zit je toch weer aan twee afstandsbedieningen vast, omdat je met de afstandsbediening van de Next Mini, nooit alle functies van de Samsung televisie kan bedienen, zover ik weet. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de aansturing  bij de keuze voor de universele afstandsbediening via HDMI CeC verloopt niet via IR of RF.

 

De afstandsbediening  van de Next  Mini zal een TV ook enkel via HDMI CeC bedienen gok ik. Of heeft de bijgeleverde  afstandsbediening  wel een IR transmitter?

 

Meer dan de TV aan en uitzetten en de volume regelen, is nagenoeg niet nodig. Voor de apps die de Mini niet heeft is uiteraard de bediening van de eigen TV nodig.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BramvR-ZG  schreef:

@Bert De Next Mini werkt juist alleen met Bluetooth (BLE). 


@BramvR-ZG Bluetooth is een vorm van RF, voor de korte afstand.

BramvR-ZG

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert  RF is RadioFrequent, dus korte afstand. Maar is niet hetzelfde als Bluetooth 

 

De bijgeleverde afstandsbediening werkt volgens de volgende frequenties:

  • Infrarood (RC5 en 36kHz RCMM) 
  • Radio (RF4CE)
  • Bluetooth (BLE = Bluetooth Low Energy)

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Mij is het ook nog niet gelukt om met de Samsung smart remote , de Next mini te bedienen.

Ik heb al veel VIP nummers geprobeerd 🙂 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Nu de Next mini meer gebruikt wordt vraag ik me af of hier al een oplossing voor is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@wewanl Enkele maanden later wil je natuurlijk weten hoe de vork in de steel steekt. Ik heb het even nagevraagd en helaas is de Next Mini niet geschikt voor de Samsung Smart Remote. Dit verandert niet, tenzij er een revisie oftewel V2 versie van de Next Mini ontwikkeld wordt waarbij het dan nog maar de vraag is of de Next Mini dan wel technisch onderlegd is.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Vincent  en anderen:

Op het forum van Samsung zag ik dat het hun aandacht heeft:

 

2022-09-15 (2).png

 

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dat klinkt hoopvol 

Michel2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem met mijn universele afstandsbediening van Logitech Harmony. Kan die niet meer gebruiken icm de Next Mini.😥 De klantenservice van Logitech heeft het nu echter over hex pronto codes (?) die zij zouden kunnen invoeren in hun database waarna de next mini (Arris VIP5002W) compatibel is met hun afstandsbedieningen. Mijn vraag: is dat zo? Kan Ziggo mij helpen aan die codes?

(Ik beschouw dit als een tekortkoming van de nieuwe Next Mini, denk dat er heel veel klanten zijn met (dure) universele IR-afstandsbedieningen die zij nu niet meer kunnen gebruiken. Ben van mening dat Ziggo hier aan moet gaan werken. Idd revisie of nieuw model ontwikkelen)

Verwijderd account
Niet van toepassing

Denk het niet @Michel2 .De next mini heeft nl alleen maar Bluetooth.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan het gebruiken van een andere ab dan de eigen ziggo variant voor de next mini echt wel vergeten die heeft eigen bluetooth codes die niet zomaar toegepast kan worden op andere ab 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het wordt tijd dat televisie fabrikanten ook Bluetooth afstandsbedieningen gaan gebruiken. Dan is het probleem weer opgelost.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Sony heeft er al 1 maar of dat zaken oplost is maar de vraag. Betere HDMI CeC implementatie is dan nuttiger.

 

@Michel2 de Mini is niet voor niks Mini hoe meer er in moet hoe groter deze wordt.

 

Rens008

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist gesproken met de technische afdeling van Bose (ik heb bovenstaande probleem ook in combinatie met de Ziggo Next Mini en de Bose Universal Remote/Bose Soundbar 500). Beide afstandsbedieningen werken op Bluetooth maar het schijnt dat de aansturing van randapparatuur via infrarood verloopt (in mijn geval vanuit de soundbar). Doordat de Next Mini geen Infrarood ontvangt werkt de aansturing van de next mini niet i.c.m. deze Universele afstandbediening.

 

is er in de Next mini wel een infrarood module opgenomen en 'is het een kwestie van update van de software'? 
ps. versie 4.42 is reeds geïnstalleerd.. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Rens008 zover ik weet heeft de Next Mini geen infrarood ontvanger ingebouwd. 

 

Van de bijbehorende afstandsbediening weet ik dat niet zeker.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. De AB van de Next mini heeft IR, ik kon er een Bose Solo harder en zachter mee zetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic