HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next mini als extra box, naast de Mediabox Next als hoofdbox.
Ik kan de Mediabox Next bedienen met de Samsung smart remote door de instelling "universele afstandsbediening in het menu van de Samsung tv door te nemen en te kiezen voor Arris met modelnummer
DCR-7111.
Het lukt me echter niet om dit ook te doen op de Samsung tv boven met de Mediabox Next mini.
Het modelnummer VIP5002W van Arris kent de database niet van Samsung en ik heb diverse andere "VIP" modellen geprobeerd van Arris maar niks werkt.
Is het mogelijk om de Mediabox Next mini te bedienen met de smart remote van Samsung en zo ja, welk modelnummer moet ik dan ingeven wat wel werkt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja dat klopt, maar alleen IR voor het volume, de box zelf gebruikt Bluetooth.
Het blijft toch opmerkelijk dat dergelijke koppeling anno 2023 nog steeds niet gebruiksvriendelijk gemaakt kunnen worden. Nieuwe Samsung TV met de nieuwste Ziggo "decoder" en opnieuw werken de meest eenvoudige zaken als kanaal omhoog/omlaag en geluid hard/zacht niet. Is er vanuit Ziggo zicht op een oplossing?
@Bartfo Hard en zacht zou met de afstandsbediening van de Next mini moeten werken op je Samsung TV of een versterker die je gebruikt en kanaal omhoog en omlaag met de afstandsbediening van de Next mini zou moeten werken op de Next.
heb je deze stappen al gevolgd om de AB te koppelen met je TV? Afstandsbediening en tv koppelen Next mini
Wat werkt er nu precies niet bij je op welk apparaat met welke afstandsbediening?
Halo Bert, dank voor je reactie.
Ik heb dezelfde vraag als de TS. Kan je met de AB van Samsung de next-mini bedienen?
Tot op heden is het mij ook niet gelukt om de next-mini via "universele AB" aan te leren op de Samsung TV met bv de Arris DCR-7111 codes. Bij de Samsung TV kan wel de standaard Ziggo next codes worden geselecteerd maar blijkbaar niet voor de next-mini. Helaas heeft de next-mini een bedieningscode die voor samsung niet bekend is. Bestaat er een bedieningscode die wel werkt?
Inschakelen van de Samsung TV en geluid harder zetten werkt wel met de mini AB, maar dat is hier niet de vraag.
@Bartfo dan moet de afstandsbediening van de Samsung bluetooth gebruiken zo niet dan gaat dit nooit werken. Er zijn Logitech universele afstandsbedieningen met RF/ Bluetooth ondersteuning ook daar ontbreekt de aansturing van de Mini nog zover mij bekend.
@Bartfo "Kan je met de AB van Samsung de next-mini bedienen?"
Nee, helaas en Logitech gaat stoppen met de universele afstandsbedieningen en maakt geen updates meer voor de afstandsbedieningen: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers
Er is zeker nog ondersteuning ik kan mijn geluidsbalk van 2022 gewoon vinden in de lijst van ondersteunde apparaten.
Als daar mee wordt gestopt is een ander verhaal.
Het probleem is het RF/bluetooth verhaal als een fabrikant daar de juiste gegevens niet van krijgt kan er niks worden gedaan.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...