Vraag
Reacties
Oplossing
Frans 1969
Level 2

Mediabox Next mini: TV en Mediabox met één knop aanzetten

Ik heb zaterdag een next mini media box gehaald bij de ziggo winkel, als je hem meeneemt dan duurt het een dag of 4 a 5 eer dat het actief is en je tv kan kijken. Na installatie heb ik de instellingen doorgelopen en aangepast, een daarvan is dat de afstandsbediening van de next mini aangeeft met 1knop je TV en NEXT MINI aan en uit kan zetten. Wij hebben de grote next media box ook en die doet dat wel.

Bij de instellingen van de mini staat het aan maar werkt niet.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
joma1966
Level 12

Als je tv en de next mini met 1 knop wilt aanzetten zou je de rode aan uit knop rechts boven van de ab met voice control langer ingedrukt dan doet die het met 1 knop. Heb je in je instellingen je aan uit knop met 1 knop bedienen wel op aan staan? Bij mij werkt het met 1 knop. Terwijl ik een oudere tv heb van 10 jaar oud 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je de afstandsbediening al gekoppeld aan de TV?

0 Kudos
Buurman
Level 15

@Frans 1969 kijk eens in Mijn Ziggo onder producten - Televisie of de Next Mini al is toegewezen en serienummer en smartcardnummer al zichtbaar is. 

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor de reactie, de next mini werkt al. Heb al diverse keren met ziggo gebeld eer dat het werkte. Misschien heb ik dat niet goed vermeld.

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

De afstand bediening werkt ook, al is deze toch anders dan de next media die heeft 4 batterijen en van de mini heeft er maar 2. Heb met ziggo klantenservice gebeld. Ook heb ik gevraagd of er een sleeptimer in de software gemaakt kan worden, wand nu moet ik met de tv afstandsbediening appart de sleeptimer inschakelen. Vindt de man een goed gaat er mee aan de slag. Bedankt voor de reactie.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Is op de TV waar u de Mini op heeft aangesloten HDMI CeC actief de exacte benaming verschilt per merk.

Zover ik goed op de hoogte ben heeft deze afstandsbediening geen infrarood kortom de aansturing van uw TV zal dan volledig via de HDMI kabel gebeuren.

@Bert klopt dit heeft de afstandsbediening bij de Mini nog een IR? De Mini zelf niet zover ik weet.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zit nog met de vraag of de afstandsbediening gekoppeld is aan de TV, kun je met de afstandsbediening het volume van de TV bedienen @Frans 1969 ?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat kan enkel als deze afstandsbediening infrarood ondersteund! Als dat niet zo is valt er niks te koppelen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RoWi. De AB van de Next mini ondersteunt infra rood om soundbars en TV's te bedienen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dank u ik kon dit niet terugvinden in het topic over de afstandsbediening daar wordt enkel CeC genoemd.

0 Kudos
tjhslangen
Level 10

De ab van de next en de next mini is precies het zelfde. Die grote heeft 4 batt ivm de verlichting in de toetsen. Dit is er uit gehaald en ab wat kleiner gemaakt. Die grote ab word ook niet meer bij de gewone next gegeven. Grote ab doet het zelf niet op de next v2 humax en de mini. Fuctie voor met 1 knop tv en next mini uit te zetten doet het volgens mij nog niet of het moet nu wel werken. 

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

De AB zijn volgens mij niet precies hetzelfde. Buiten de afmetingen en batterijen gebruikt de Mini en Humax Next een ander RF communicatie.

Die heeft de oude grotere AB niet.

De nieuwe kleine zou daarom op alle Next en Mini types moeten werken. De oude alleen op de oude Arris Next.

IR zou gelijk moeten zijn. Alleen is de Mini niet via IR aan te sturen zoals de Next dat wel kan.

Uitspraken dat de Next en Mini gelijk zijn vind ik daarom onwaar. De meeste abonnees zullen echter de verschillen niet merken.

tjhslangen
Level 10

@bloemen64 zo ver heb ik me er niet in verdiep wist idd dat de grote niet op de mini en humax kon. Weer wat bij geleerd

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

Hallo Rowi de tv is met HDMI aangesloten, kan niet anders maar wat is HDMI cec? En waar vindt ik dat?

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

de ab is gekoppeld en kan het volume en kanalen verzetten. Alleen aan en uit doormiddel van een knop wat ingesteld staat werkte gisteren nog niet.

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

Hij wel gekoppeld en volume harder en zachter zetten werkt 

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

daar heb je wel een punt , maar dan moeten ze het niet aanzetten als toch niet werk of het zelfde is. Ook bij ziggo weten ze het nog niet.

0 Kudos
tjhslangen
Level 10

@Frans 1969 deze functie werk idd nog niet op de next mini. Dus voorlopig helaas met 2 knoppen de tv aan en uitzetten. Volume doet het idd wel en met de tv knop kan je idd wel de tv uit en aanzetten.

0 Kudos
Frans 1969
Level 2
Topicstarter

@tjhslangen Als dat het geval is zal ik nog even geduld moeten hebben tot het ingesteld wordt door ziggo.

Ik zal nog eens contact hebben met ziggo help desk.

0 Kudos
tjhslangen
Level 10

Heb hier ook een next mini en hem even getest hier werk 1 knop aan en uit ook niet.