Ik heb sinds 4 dagen de Mediabox Next. Deze maakt enorm veel lawaai tijdens het opstarten. het klinkt alsof er een ventilator hard gaat draaien waarvan de lagers kapot zijn. Dat geluid stopt na 10 tot 20 seconden. Is dit normaal? Kan het me bijna niet voorstellen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Erwin_Mulder en welkom hier!
Wat Bert zegt klopt helemaal maar als je je zorgen maakt dat er een defect zit in de mediabox zelf dan kunnen we deze uiteraard voor de zekerheid omwisselen. Laat maar weten of je dit zou willen.
@Erwin_Mulder Ik heb de Mediabox Next bij deze voor je omgewisseld. Post NL staat spoedig voor de deur met jouw nieuwe Mediabox Next.
De huidige Mediabox Next ontvangen we graag retour. Deze mag je retourneren in de doos van de nieuwe Mediabox Next naar onderstaand adres:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Ik raad je aan om het verzendbewijsje even goed te bewaren. Op deze pagina kun je nog meer informatie teruglezen over het retourneren van hardware.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Blijkbaar is inderdaad het lager van de ventilator defect, die even aanspringt tijdens het opstarten.
U kan hier op een Ziggo moderator wachten, maar u kan dit ook via de helpdesk en/of chat regelen:
- Helpdesk via tst 1200 ( = gratis ) via uw Ziggo telefoonaansluiting of via 0900-1884 ( normaal tarief ). Beide alleen tussen 08.00 – 20.00.
– Chat 24/7 beschikbaar. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start. Zodra er iemand beschikbaar is, verschijnt het chat venster rechtsonder in het scherm.
De ventilator draait altijd bij de Next, met aanzetten even harder dan later, normaal hoor je dat niet.
Hi @Erwin_Mulder en welkom hier!
Wat Bert zegt klopt helemaal maar als je je zorgen maakt dat er een defect zit in de mediabox zelf dan kunnen we deze uiteraard voor de zekerheid omwisselen. Laat maar weten of je dit zou willen.
@Mariska schreef:....maar als je je zorgen maakt dat er een defect zit in de mediabox zelf dan kunnen we deze uiteraard voor de zekerheid omwisselen. Laat maar weten of je dit zou willen.
?????
@Erwin_Mulder schreef:.....Ik heb sinds 4 dagen de Mediabox Next. Deze maakt enorm veel lawaai tijdens het opstarten. het klinkt alsof er een ventilator hard gaat draaien waarvan de lagers kapot zijn...
@Mariska: Ziggo zou deze 'nieuw uit doos' toch gewoon direct moeten vervangen !! Misschien vindt iemand ( wie ? ) die 10-20 sec herrie niet zo erg, maar als de Next het toch een keer warm krijgt, dan wordt het natuurlijk irritant.
Vele klanten stappen nu over naar de Next om o.a. hun kijkers ervaring op een hoger niveau te krijgen en daar hoort een gierende ventilator beslist niet bij.
Tevens, als goed betalende klant, zou IK beslist een ander exemplaar willen hebben, want die 10-20 sec vind ik al te veel.
Dus waarom nog vragen... ?
Dank je Marissa, heel graag omwisselen.
Vriendelijke groet,
Erwin
@Erwin_Mulder Ik heb de Mediabox Next bij deze voor je omgewisseld. Post NL staat spoedig voor de deur met jouw nieuwe Mediabox Next.
De huidige Mediabox Next ontvangen we graag retour. Deze mag je retourneren in de doos van de nieuwe Mediabox Next naar onderstaand adres:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Ik raad je aan om het verzendbewijsje even goed te bewaren. Op deze pagina kun je nog meer informatie teruglezen over het retourneren van hardware.
Hartelijk dank.
Is er nog een track & trace beschikbaar? Liefst even via de mail.
Hartelijke groet,
Erwin
@Erwin_Mulder Zodra de zending is aangemeld bij Post NL dan ontvang je automatisch een Track en Trace per e-mail 🙂
Cecilia,
Ik ben bang dat ik een vergissing heb gemaakt. Vandaag per toeval achtergekomen dat niet de Next maar mijn versterker van mijn surround systeem het vreemde geluid maakt bij opstarten. De eerste keer dat ik het storende geluid hoorde was toen ik de Next voor het eerst aansloot. Aangezien beide systemen tegelijk aanslaan dacht ik logischerwijs dat het de Next betrof, maar nu blijkt dus dat het niet de Next maar de versterker is. Kan je het pakketje tegenhouden? Mijn
verontschuldiging voor het ongemak.
Het pakket tegenhouden zal niet gaan lukken.
Een moderator komt binnenkort langs om te vertellen hoe je verder moet handelen.
Gezien het volledig geautomatiseerd systeem al loopt en er toch iets retour moet, zou ik de nieuwe aansluiten en de oude retour zenden, zoals het nu helemaal al gepland is en verwacht wordt door het systeem, dan hoeft er niemand iets te wijzigen en kan er niet abusievelijk iets mis gaan.
@Erwin_Mulder Ik ben bang dat ik een vergissing heb gemaakt. Vandaag per toeval achtergekomen dat niet de Next maar mijn versterker van mijn surround systeem het vreemde geluid maakt bij opstarten. De eerste keer dat ik het storende geluid hoorde was toen ik de Next voor het eerst aansloot. Aangezien beide systemen tegelijk aanslaan dacht ik logischerwijs dat het de Next betrof, maar nu blijkt dus dat het niet de Next maar de versterker is. Kan je het pakketje tegenhouden? Mijn
verontschuldiging voor het ongemak.
Geen probleem hoor! Een vergissing maken we allemaal wel eens. Ik begrijp dat niet de Next maar de versterker van je surround systeem het vreemde geluid maakt. Ik zie dat de Ziggo Mediabox Next al onderweg is. De zending kan ik helaas niet meer tegenhouden. Er zijn twee opties:
1. Je kan de Ziggo Mediabox Next die onderweg is aan de deur weigeren. Het pakket gaat dan retour.
2. Het pakket aannemen, de nieuwe Mediabox Next aansluiten en de oude retour.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen voor optie 2 en de nieuwe Next aansluiten. Om dezelfde reden die expert @Bert geeft.
Nog een toevoeging die ik vergeten was.
De nieuwe Next staat nu al vrijwel zeker als hoofdbox in het abonnement en de oude niet meer, want die wordt retour verwacht en automatisch uitgezet binnen 14 dagen.
Dus zend je de nieuwe retour, dan zal de oude na 14 dagen vrijwel zeker uitvallen en activeren kan tot een paar dagen duren.
Nog een andere trigger in het systeem wat verkeerd uit kan vallen.
Als je nu de nieuwe Next retour zend, zijnde de abonnement gekoppelde box, dan kan het zijn dat het Ziggo systeem het retour zenden ziet als opzegging van je TV abonnement en heb je ook geen TV abonnement meer en weer activeren kan weer tot een paar dagen duren.
Dus dit is de enige mogelijkheid om problemen te ontlopen:
2. Het pakket aannemen, de nieuwe Mediabox Next aansluiten en de oude retour.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.