1
Vraag
2
Reacties
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes

Mediabox Next loopt vast (opgelost)

Goedeavond

vraagje hebben jullie ook last van dat de next box steeds vast loop en geen programma’s kan terug kijk en hij geef steeds aan abonneer je nou ik heb het max pakket dus alles zit er in beetje raar
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Monteur geweest nieuwe box ontvangen signaal was uitstekend internet ook ik had een box uit de test fase blijkbaar zit daar blijkbaar zitten daar fouten in en bij mijn was er ook iets met een printplaatje nu gelukkig opgelost

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Je kan de Next even 5 minuten van de stroom halen, en dan daarna opnieuw opstarten.
Hopelijk werkt dat dan wel.

Wanneer heb je de Next aangeschaft, staat deze wel in Mijn Ziggo > Producten> Tabblad Televisie.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
van stroom afhalen heeft geen zin al vaak gedaan

ja hij staat in mijn ziggo
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Dat is vreemd. Misschien even de aansluitingen, zijn daar nog andere dingen aan veranderd, door een monteur die de Next heeft geïnstalleerd of heb je dit zelf kunnen doen.

Hoe is de Next verbonden via Wifi of UTP
BeemerX5Series

Level 1
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gelukkig geen last van hier ….

Je schrijft niet in je verhaal of je de mediabox via WiFi of bekabeld hebt aangesloten, maar dat is wel wat Ziggo adviseert. Mijn persoonlijke ervaring met de programmagids in de Horizon Mediabox XL via WiFi is iig niet best, vandaar dat ik bij de Next gekozen om een UTP kabel aan te leggen en de media via de UTP kabel aan het internet te hangen.

Voor het verhaal van de melding om je te registreren zou ik toch eens contact opnemen met de klantenservice en je probleem daarvoor leggen. Het lijkt erop dat de registratie van je mediabox niet (helemaal) goed verlopen is.
Als ik jou was, zou ik via de Chat functie contact opnemen met de klantenservice, je kunt namelijk als je de chat hebt beeindigd aangeven dat het script van de chat per email kunt ontvangen. Altijd makkelijk omdat afspraken en/of toezeggingen dat zwart op wit staan.

Succes !
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Ik heb hem zelf geïnstalleerd overal nieuwe kabels aangelegd meteen en de box is via utp kabel aangesloten op internet modem

maar aan de aansluiting heb ik veder niks gedaan

dinsdag komt er een monteur van ziggo

maar dacht meschien kan ik het zelf oplossen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik adviseer je dan de Monteur af te wachten en komt deze voor dit probleem, dan zal hij je wel helpen, kan een verouderde AOP zijn waar Ziggo het huis binnenkomt.

Bij mij was het te hoog signaal waardoor en me Next en me Modem niet werkte waardoor er niet optimaal geprofiteerd werd, is verholpen en het werkt hier weer. Anders morgen of maandag een moderator die dit topic oppakt en je signaal kan uitlezen en zien wat er gaande is.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Ja ik wacht af maar wel vervelend nu even besten van maken bedank
Verwijderd account
Niet van toepassing
BeemerX5Series

Goeie tip chat script via email ontvangen?. Wist niet dat dit mogelijk was.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De vraag wanneer het abonnement is afgesloten, is nog niet beantwoord. Het lijkt er op dat het activeringsproces nog niet doorgelopen is.
Een moderator kan dit nader bekijken.
Zorg er voor dat je postcode en huisnummer in je profiel staan vermeld. (alleen zichtbaar voor moderators).
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Kbx458

ik heb de box al bijna 2,5 maand lijk me sterk in beging nergens last van gehad denk zelf update foute
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat maakt e.e.a. duidelijker. Dan de monteur afwachten. Deze kan zo nodig de Next omwisselen voor een nieuw exemplaar.

Wat je nog kunt proberen als noodoplossing:
Mogelijk dat deze tip van Mark Ziggo je kan helpen:

  • Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Petertje001,

We zijn natuurlijk erg benieuwd hoe de situatie nu is na de komst van de monteur. Laat je hier nog wat van je horen?
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
de monteur komt een vrijdag
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Monteur geweest nieuwe box ontvangen signaal was uitstekend internet ook ik had een box uit de test fase blijkbaar zit daar blijkbaar zitten daar fouten in en bij mijn was er ook iets met een printplaatje nu gelukkig opgelost
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Blij dat het is opgelost, en een Box uit de Testfase, dat dit nog mogelijk is, maar goed, probleem verholpen en genieten maar van de Next.

Dank je voor je terugkoppeling, dit wordt zeer gewaardeerd.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Graag gedaan
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Super om te lezen, Petertje001. Bedankt voor je terugkoppeling en veel kijkplezier weer gewenst!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic