1
Vraag
2
Reacties
sndr_88

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox Next lawaai ventilator

Goedemiddag,

Sinds gisteravond maakt mijn Mediabox Next lawaai, wat in mijn beleving wordt veroorzaakt door de ventilator die constant draait. De afgelopen anderhalf jaar heb ik met de Next geen enkel probleem gehad. De plek waar de box staat is niet veranderd. Zo ineens van de één op de andere dag is het ontstaan. In een ander topic zag ik dat iemand het een ratelend geluid noemt, ik denk inderdaad dat het daar wel op neerkomt.

Ik heb gebeld met de klantenservice, waar ik een heel vriendelijke dame aan de lijn kreeg. En toch zit ik na dat gesprek nu met het gevoel dat er eigenlijk geen oplossing is geboden en dat de problemen al langer bekend zijn dan dat zij deed voorkomen. Zeker nadat ik de community heb doorgenomen en zie dat er veel meer topics zijn waar mensen hetzelfde probleem hebben. Die dateren bijvoorbeeld uit oktober/november 2020.

Volgens de medewerkster was het echt iets van de laatste weken, is het probleem in onderzoek en lijkt het vooral naar voren te komen wanneer de ECO-stand wordt gebruikt. Een mogelijke oplossing zou zijn om de box in de Snelle start-stand te zetten. Daarnaast zou er gewerkt worden aan een update.

In andere topics zie ik dat het wijzigen van de ECO-stand bij andere klanten ook niet heeft geholpen, evenals het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Zo ook bij mij niet. Enige waar ik nu in de Snelle start-stand mee zit is dat het ratelende geluid ook in standby maar door blijft gaan, terwijl het in de ECO-stand ophield na 5 minuten standby. Dat is dus zelfs een verslechtering i.p.v. een verbetering. Daarnaast is het energieverbruik ook nog eens ongevraagd hoger.

Het lijkt een standaard advies / praatje wat iedere keer aan klanten met deze klachten wordt verteld door de telefonische klantenservice. Nogmaals, de medewerkster was heel vriendelijk, alleen zij zit misschien ook maar aan vaste standaardscripts gebonden welke eigenlijk geen goede oplossing bieden.

Al met al zit ik wel met het gevoel dat het probleem niet serieus wordt genomen en dat men niet zit te wachten op omruilen.

Ik als trouwe klant zit niet te wachten op halfbakken oplossingen die niet werken en zou graag zien dat Ziggo de problemen serieus neemt. Mijn voorstel is dan ook dat mijn Ziggo Next z.s.m. wordt omgeruild en de vraag is of iemand op de community mij daar wel bij kan helpen, zoals dat ook bij anderen uiteindelijk is gedaan.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Vriendelijke groet,

Sander

38 Reacties 38
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 813Posts
  • 119Oplossingen
  • 215Likes

Hallo @nw1976 , wat irritant dat je tegen dit probleem aanloopt. Fijn dat je onze Community hebt gevonden zodat onze Community leden en wij je hiermee mogen helpen. 
Je geeft aan dat je dit probleem bij 1 van de 2 mediaboxen ervaart. Welke mediabox geeft dit probleem? De hoofd mediabox of de extra? 

In veel gevallen is gelukkig dit probleem ook gelijk op te lossen. Als je mediabox in een krappe ruimte  of een klein kastje staat, kan de box zijn warmte niet goed kwijt. Hierdoor moet de ventilator harder werken en maakt hij een zoemend geluid. Probeer daarom je mediabox in een grotere ruimte te zetten of zorg voor voldoende ventilatieruimte in je kast. Het kan zijn dat er wat stof in je mediabox is gekomen. Daarom kan het geen kwaad om de roosters te stofzuigen. Op deze manier maak je de ventilator stofvrij. Zet je stofzuiger wel op de laagste stand. Heb je dit al eens geprobeerd? 

nw1976

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Meindert

Dat heeft helaas t probleem niet opgelost. Hij staat op een ruime plank zonder andere apparaten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1552Posts
  • 98Oplossingen
  • 336Likes

@nw1976 helder, dankje voor de toelichting. Aangezien je er twee hebt staan is het vooralsnog niet duidelijk om welke van de twee dit gaat.

Zou je via een privébericht willen aangeven welke het is? Dan gaat het me dus om het serienummer. 

Dan lijkt het me namelijk wijs deze om te ruilen. Wat vind je daarvan? 

nw1976

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi. Geen idee hoe ik hier een DM moet sturen. Kan jij dat mij uitleggen?

Grt. Nico

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59588Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14906Likes

@nw1976 Klik rechts bovenin deze pagina op Berichten, op de volgende pagina rechts naast Postvak IN op het oranje blokje, vul daar Jacob in en kies Community moderator.

nw1976

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert, dank je, ik geloof dat het gelukt is.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2399Posts
  • 257Oplossingen
  • 563Likes

@nw1976 Ja, zeker! Waarvoor dank. De defecte Next box wordt vervangen voor een nieuw en fris exemplaar. Houd je mailbox in de gaten voor de Track & Trace code. Voor het retourneren ontvang je vanzelf een retourdoos in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs net zolang totdat je van ons een bevestiging per e-mail hebt ontvangen. 

nw1976

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dank. Hij draait. En is muisstil. Dank voor de snelle afhandeling!

Groet Nico

Patrick26

Stamgast
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste,

Sinds vandaag maakt mijn NEXT box erg veel lawaai en gaat ook door als ik hem op stand-by zet. Alleen als ik hem helemaal uitdoe of stroom eraf haal is ie stil. 
klinkt echt als een ventilator die kapot is…

Hij staat op een open plek dus wordt niet te warm, ook is hier niet veel stof dus dat kan het ook niet zijn…

We hebben de NEXT box nu een jaar in gebruik dus vind dit heel apart. 

Kan dit apparaat vervangen worden voor een nieuw exemplaar?

groetjes,

Patrick

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59588Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14906Likes

@Patrick26 Het komt vaker voor en dan wordt een next omgeruild voor een nieuwe.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Patrick26

Stamgast
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Thanks @Bert

ik wacht het dan even af!

fijne avond

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1552Posts
  • 98Oplossingen
  • 336Likes

@Patrick26 goed dat je het even komt melden. Lawaai vanuit een mediabox is niet de bedoeling. 

Ik regel een nieuwe voor je. Die komt snel naar je adres. Voor je 'oude' krijg je een retourdoos. Bewaar je het verzendbewijs goed? Dan ben je altijd safe! 

Patrick26

Stamgast
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ok fijn! Thanks @Jacob 

BvanWijk
Expert
Expert
  • 531Posts
  • 10Oplossingen
  • 51Likes

Goedenavond,

Ik heb ook een mediabox Next die lawaai maakt en als je er dicht bij zit dan hoor je ook een hoog piep geluid. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 813Posts
  • 119Oplossingen
  • 215Likes

Hallo @BvanWijk , wat irritant dat je mediabox een hoog piep geluid maakt ...

Als je mediabox in een krappe ruimte  of een klein kastje staat, kan de box zijn warmte niet goed kwijt. Hierdoor moet de ventilator harder werken en maakt hij een zoemend geluid. Kan dit het zijn? Wil je ook eens kijken of het geluid minder wordt als je kort met de stofzuiger de roosters schoonmaakt? Zet je stofzuiger wel op de laagste stand.geprobeerd? 

BvanWijk
Expert
Expert
  • 531Posts
  • 10Oplossingen
  • 51Likes

@Meindert De ventilator ratelt ook. Ik zal nog even proberen met de stofzuiger of het dan beter word. De mediabox staat in een kast waarvan de voor en achterkant open zijn 

BvanWijk
Expert
Expert
  • 531Posts
  • 10Oplossingen
  • 51Likes

Ik heb de roosters van de mediabox schoon gemaakt met de stofzuiger zo als jij aan gaf @Meindert maar het brommende geluid en de hoge piep blijven hoorbaar

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 484Posts
  • 61Oplossingen
  • 200Likes

Bedankt voor je reactie @BvanWijk. Ik ga je een nieuwe box toesturen want dit is natuurlijk geen doen. Binnen vijf werkdagen heb je deze in huis. De oude mag dan naar ons terug. Je ontvangt hier nog de nodige informatie over! 🙂 Hou je mail goed in de gaten! 

BvanWijk
Expert
Expert
  • 531Posts
  • 10Oplossingen
  • 51Likes

@Carlien Wat een goede service! Bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic