Goedemiddag,
Sinds gisteravond maakt mijn Mediabox Next lawaai, wat in mijn beleving wordt veroorzaakt door de ventilator die constant draait. De afgelopen anderhalf jaar heb ik met de Next geen enkel probleem gehad. De plek waar de box staat is niet veranderd. Zo ineens van de één op de andere dag is het ontstaan. In een ander topic zag ik dat iemand het een ratelend geluid noemt, ik denk inderdaad dat het daar wel op neerkomt.
Ik heb gebeld met de klantenservice, waar ik een heel vriendelijke dame aan de lijn kreeg. En toch zit ik na dat gesprek nu met het gevoel dat er eigenlijk geen oplossing is geboden en dat de problemen al langer bekend zijn dan dat zij deed voorkomen. Zeker nadat ik de community heb doorgenomen en zie dat er veel meer topics zijn waar mensen hetzelfde probleem hebben. Die dateren bijvoorbeeld uit oktober/november 2020.
Volgens de medewerkster was het echt iets van de laatste weken, is het probleem in onderzoek en lijkt het vooral naar voren te komen wanneer de ECO-stand wordt gebruikt. Een mogelijke oplossing zou zijn om de box in de Snelle start-stand te zetten. Daarnaast zou er gewerkt worden aan een update.
In andere topics zie ik dat het wijzigen van de ECO-stand bij andere klanten ook niet heeft geholpen, evenals het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Zo ook bij mij niet. Enige waar ik nu in de Snelle start-stand mee zit is dat het ratelende geluid ook in standby maar door blijft gaan, terwijl het in de ECO-stand ophield na 5 minuten standby. Dat is dus zelfs een verslechtering i.p.v. een verbetering. Daarnaast is het energieverbruik ook nog eens ongevraagd hoger.
Het lijkt een standaard advies / praatje wat iedere keer aan klanten met deze klachten wordt verteld door de telefonische klantenservice. Nogmaals, de medewerkster was heel vriendelijk, alleen zij zit misschien ook maar aan vaste standaardscripts gebonden welke eigenlijk geen goede oplossing bieden.
Al met al zit ik wel met het gevoel dat het probleem niet serieus wordt genomen en dat men niet zit te wachten op omruilen.
Ik als trouwe klant zit niet te wachten op halfbakken oplossingen die niet werken en zou graag zien dat Ziggo de problemen serieus neemt. Mijn voorstel is dan ook dat mijn Ziggo Next z.s.m. wordt omgeruild en de vraag is of iemand op de community mij daar wel bij kan helpen, zoals dat ook bij anderen uiteindelijk is gedaan.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet,
Sander