Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
h.blokzijl
Level 1

Mediabox Next: krijgt iedereen die box?

Ik heb nog de Horizon (Ziggo) box en ook een slaapkamer unit. Krijgt iedereen de Mediabox Next? Zo ja, Wanneer kan ik die verwachten?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Je kan voor de nieuwe Media Box Next hier Ziggo Alles in 1 - Pakketten bestellen, ben je in het bezit van een Extra Media Box XL (Horizon) dan kan je tot heden nog 1 bestellen.

Later wordt de optie op een Extra Next media box mogelijk.

Als je in bezit bent van een eigen media box ( Humax/Cisco/Samsung met SmartCard ) of CI+ module kan je die gebruiken voor in de slaapkamer

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Je kan voor de nieuwe Media Box Next hier Ziggo Alles in 1 - Pakketten bestellen, ben je in het bezit van een Extra Media Box XL (Horizon) dan kan je tot heden nog 1 bestellen.

Later wordt de optie op een Extra Next media box mogelijk.

Als je in bezit bent van een eigen media box ( Humax/Cisco/Samsung met SmartCard ) of CI+ module kan je die gebruiken voor in de slaapkamer
0 Kudos
Ga naar reactie
Ztevil
Level 3
Top Box
hanh
Oud Community-lid

Een Standaard Mediabox met evt een losse Smartcard of een CI+ Module die bij een (TV-Start) abonnement werd geleverd worden, net als een MBXL, vervangen door de Next en moeten retour.
Andere Boxen, CI+ Modules, losse Smartcards die je nog hebt kunnen blijven.

Let op 1: Als je een MBXL vervangt door een Next dan werkt een evt MBXL Extra niet meer. Dat kan pas later worden opgelost door een extra Next te nemen.

Let op 2: In voormalig Ziggo gebied is de Standaard MediaBox een Humux + losse smartcard, die ook retour moet. In voormalig UPC gebied is de Pace de Standaard mediaBox met ingebouwde Smartcard functie.

Bekijk je Mijn Ziggo hoe e.e.a in elkaar steekt.
0 Kudos
Alanowth
Level 1
Ik wil graag weten wanneer ik de mediabox next ga krijgen?
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Alanowth
Je kan de Next via deze manier bestellen > Ziggo Pakketten vergelijken en bestellen

Let er wel op, als je een Media Box XL en een Extra Media Box XL (Horizon) hebt kan je 1 Next bestellen per adres.

Je kan altijd je eigen Media Box zoals Humax/Samsung/Cisco waar een smartcard in gaat als extra media box gebruiken voor in de slaapkamer of een CI+ Module aanschaffen.
0 Kudos
Henkmaria45
Level 1
Ziggo heeft tegenwoordig een nieuw tpe mediabox. Hoe en wanneer kan ik in aanmerking komen voor een nieuw type Mediabox Next???
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
De Next is te bestellen via: https://www.ziggo.nl/pakketten/
Houdt u wel rekening met activatiekosten en een contractduur van 12 maanden.
0 Kudos
Diawim
Level 1
Ik sta al ruim 1,5 op de lijst om de mediabox next te testen. Ik heb hier half april contact over gehad en men zei dat ik sinds 8 april op de lijst sta voor de nieuwe box. Ik heb 15 mei maar weer eens contact opgenomen met ziggo en de medewerker zou hem meteen versturen. Na een paar weken maar eens een mail gestuurd te hebben dat ik de box nog steeds niet heb ontvangen krijg ik nu ook al geen antwoord meer op mijn mail. Als ik het er met vrienden en collegas over heb begrijp ik dat half Helmond al is voorzien van de nieuwe box. En ik zie hier nu dat er bij verschillende vragen een link staat om de nieuwe box te bestellen maar er word geen antwoord gegeven op de vraag wanneer kan ik de box verwachten. Ziggo laat je niet kennen en geef een eerlijk antwoord. Als ik nu bestel hoelang duurd het voordat ik hem in huis heb. Of zeg gewoon het gaat nog wel tot het eind van het jaar duren of 2020
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Als Ziggo het niet voor je doet, moet je het zelf doen.
Bestellen dus.
https://www.ziggo.nl/pakketten
Kijk ook ff in je Mijn Ziggo. Bij Wijzig abonnement zal het ook wel kunnen.
0 Kudos
Diawim
Level 1
Ik heb hem 15 mei al besteld maar nog niets ontvangen. Wat moet ik dan nog zelf doen?
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Diawim wrote:
Ik heb hem 15 mei al besteld maar nog niets ontvangen. Wat moet ik dan nog zelf doen?

Hiervoor kan beste even een Moderator kijken wat er gaande is, heb je een mail over het hoofd gezien, misschien in de ongewenste mail of spam folder.

Anders pakt een moderator dit topic vanzelf op.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Diawim,

Daar gaat iets niet lekker! Er staat namelijk geen bestelling in de systemen. Er is dus iets fout gegaan. Sorry! Je stond niet op de lijst om te testen, maar je stond op het interesseformulier. Vanwege de gigantische belangstelling was het staan op de interesselijst geen garantie voor het toen verkrijgen van de Next. Het beste wat je kan doen is wanneer het je schikt via je Mijn Ziggo je abonnement wijzigen of even contact opnemen met ons. Dan maken we de bestelling in orde, want de box is nu voor iedereen te bestellen dus het komt dan zeker goed.
Jeroen L
Level 1
Omruilen Mediabox Xl voor Mediabox Next voor bestaande klanten is kennelijk niet mogelijk zonder dat je extra kosten krijgt en zonder dat je een contract moet nemen voor 12 maanden. Extra kosten voor activatie kan ik inkomen echter niet weer een verplichting van een jaar.
Hierdoor kan Ziggo makkelijk klanten binden zonder het risico te nemen. Risico ligt bij de klant, gaat de kwaliteit van leveren achteruit zit je als bestaande klant nogmaals 12 maanden eraan vast. Geen woorden voor dat er zo met vaste klanten wordt omgegaan.
Het gaat hier om de verplichting. Waar het gaat dat voordeel van nieuwe ontwikkeling alleen voor nieuwe klanten geldt.
0 Kudos
Diawim
Level 1
Michael Ziggo wrote:
Hoi Diawim,

Daar gaat iets niet lekker! Er staat namelijk geen bestelling in de systemen. Er is dus iets fout gegaan. Sorry! Je stond niet op de lijst om te testen, maar je stond op het interesseformulier. Vanwege de gigantische belangstelling was het staan op de interesselijst geen garantie voor het toen verkrijgen van de Next. Het beste wat je kan doen is wanneer het je schikt via je Mijn Ziggo je abonnement wijzigen of even contact opnemen met ons. Dan maken we de bestelling in orde, want de box is nu voor iedereen te bestellen dus het komt dan zeker goed.

Ik ben van dezelfde mening als jeroen L waarom moeten vaste klanten extra betalen.
je hebt nl. geen garantie dat de nieuwe box beter is.
slechter als de horizon kan bijna niet maar ik lees hier al veel problemen met de slechte beeld kwaliteit en dan voornamelijk met oled schermen. En laat me nu net een nieuwe lg oled55c8 hebben gekocht omdat de next box 4k kan gaan leveren. Ik heb een mail gekregen van ziggo dat ik mijn box kan omruilen met mijn huidige abo. Nou mooi niet dan want degene die mij die mail heeft gestuurd reageerd niet meer. Er zit voor mij niets anders op dan overstappen naar een andere provider en dan maar hopen dat die zijn afspraken wel nakomt wat ziggo in ieder geval niet doet.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Jeroen L en Diawim,

Bedankt voor jullie reacties! Momenteel zitten er bepaalde voorwaarden aan het verkrijgen van de Next. Dat kan in de toekomst veranderen - dat weet ik nu niet -, maar momenteel is het zo dat je inderdaad een jaarcontract aangaat en dat het maandbedrag wat hoger uit kan vallen. Daar kan ik momenteel niks aan veranderen.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Als je een abo hebt met MBXL dan verandert de prijs per maand niet, als je alles hetzelfde houdt. Dit afgezien van de prijsverhoging per 1 juli voor alle abo's.
Die prijs wordt wel hoger als je een abo zonder MBXL hebt.
Dat zou in het verleden ook zijn gebeurd als je de MBXL had willen hebben.
Waar bestaande klanten van kunnen opkijken is het jaarcontract voor de eerste periode en de Activatiekosten bij het afsluiten van een abo met Next dat het lopende abo vervangt. En dat een lopende korting komt te vervallen.
0 Kudos