1
Vraag
2
Reacties
marcjanssen1112

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox Next koppelen aan afstandsbediening Logitech Harmony

heb gisteren de next ontvangen, alles werk prima, alleen de AB van de next gaat slecht om met het bedienen van mijn samsung smart TV, nu wil ik de Next bedienen met mijn logitech harmony, maar daarvoor moet ik de fabrikant van de next weten en het modelnummer, pziggo kan mij daarmee niet helden, iemand van de testers een idee?
208 Reacties 208
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik heb begrepen dat het blauwe lampje in principe "altijd" hoort te branden.

Niet in ECO slaapstand. Dan gaat alles uit. Die gebruik ik. Startup is snel genoeg en staat een evt nachtelijke Firmware Update niet in de weg.

Dwz externe Wake Up van de Next is nog mogelijk in ECO Standby stand.
Bij bekabelde aansluiting tenminste. Wireless nooit geprobeerd. Vind ik niks.

De Standby tijd gaat over wanneer de Next vanzelf in de gekozen Standby slaapstand zal gaan. Werkt min of meer als sleep timer.
hollie

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoe bepaalt de Mediabox eigenlijk wanneer op STBY te gaan? Je kunt kiezen uit 4 schakeltijden, schakelt ie pas wanneer er in die tijd geen enkele input is geweest?

  • twee keuzes zijn volgens mij dan voldoende, t.w.: STBY UIT en STBY na 6 uur

Waarom een normale en een hoge starttijd, het tijdsverschil (5 sec.) is immers te verwaarlozen? Ook de energiezuinigheid (normaal of minder) zegt niet zoveel.

  • ook hier zouden twee keuzes voldoende zijn, t.w.: NORMAAL met een goede opstarttijd en een ECO stand

Iets voor een volgende update?
Martijn.Me

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag 2 Next-boxen ontvangen. Alles aangesloten en in de Harmony Elite's gezet. Bijna alles werkt zoals gewenst, maar waar zijn de favorieten in te stellen op de Harmony. Bij de Horizon kreeg ik een vraag bij de set-up van de Harmony en kreeg ik vervolgens de lijst met zenders. Nu ontbreekt de vraag en dus ook de lijst met logo's op de Harmony. Vooral mijn vriendin vond dit superhandig.

Iemand dit al opgelost?

Oh ja, ik heb de Ziggo Mediabox Next gekozen in de config.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Dan zou het goed moeten zijn. Ik heb gewoon de logo's op mijn Ultimate One, via MyHarmony toe te voegen. Je zou de vraag moeten krijgen welke provider je hebt. Ik heb nog wel de logo's geüpdatet met de logos van https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html
Martijn.Me

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
MaxH wrote:
Dan zou het goed moeten zijn. Ik heb gewoon de logo's op mijn Ultimate One, via MyHarmony toe te voegen. Je zou de vraag moeten krijgen welke provider je hebt. Ik heb nog wel de logo's geüpdatet met de logos van https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html

Ik kreeg dus geen vraag over welke provider ik had. Ik had de Horizon erin staan en heb de Next toegevoegd. Toen alles werkte heb ik de Horizon eruit gehaald.
Martijn.Me

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Opgelost. Link naar configuratie van favorieten werkt weer na update van desktopsoftware
dre111

Level 8
  • 195Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

@Lycke Ziggo Hi,

Het is hier (en elders ook) al ter sprake gekomen: het toevoegen van de Context Menu - knop (de “...” knop) aan de Logitech afstandsbediening. Ik heb afgelopen week weer een poging gedaan bij Logitech, maar ze hebben de code niet van deze knop. Als ze van deze knop de Hex/Pronto code hebben, dan wil Logitech die toevoegen aan de database. 

Kun je die code a.u.b. geven? Zou je velen blij mee maken… 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja graag.

Redcap

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De context knop werkt als je maar het goede profiel kiest voor het device:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

en bijv niet Arris.

Op de originele afstandsbediening staat rechts opzij ook nog een knop om snel van Profiel te veranderen. Deze heb ik nog niet aan de praat. Iemand wel ?

dre111

Level 8
  • 195Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Redcap wrote:

De context knop werkt als je maar het goede profiel kiest voor het device:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

en bijv niet Arris.

@Redcap  dat device heb ik gekozen,  onder welke knop van de logitech zit dan het Context Menu bij jou? Of welke touch-button van  de logitech?

Redcap

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Niet op een Touch button maar op de hardwarematige “info” button.

Ik heb een Harmony Ultimate One en Elite.

dre111

Level 8
  • 195Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
Redcap wrote:

Niet op een Touch button maar op de hardwarematige “info” button.

Ik heb een Harmony Ultimate One en Elite.

@Redcap dat ga ik verder uitproberen., dank je. Nu geeft de "info" button op de logitech hetzelfde als "up" + "ok" op de Next afstandsbediening . Dus geen context menu, als de "..." op de Next afstandsbediening. 

Overigens heb ik een ook een ultimate one. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De eerste versies van het Device Ziggo/Mediabox Next had nog geen support voor het Context Menu via de virtuele Button ‘Info’. Er liepen voor dit Device destijds contacten tussen Ziggo klanten en Logitech.
Hoe dit afgelopen is, weet ik niet, maar er kan nog een latere Update zijn geweest.
Het Device opnieuw ophalen is dan de oplossing.

dre111

Level 8
  • 195Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes

De Ziggo Mediabox Next is in de Logitech software te zien als DVR Ziggo. 

Ik heb twee foto’s gemaakt: 

  1. van de Info knop op de Ultimate
  2. van de “...” op de Next afstandsbediening
Info knop op Ultimate
“...” knop op Next AB
​​​

 

@Redcap wat krijg jij te zien als je op Info-knop drukt?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De Ziggo Mediabox Next is in de Logitech software te zien als DVR Ziggo. 

Als ik me goed herinner als:

Device Type: DVR
Manufacturer: Ziggo
Device name: Mediabox Next

Er zijn nog veel meer Devices in de DB die wel passen.
Zoals bv DVR/Arris/DCX960

Het Ziggo Mediabox Next Device is er gekomen n.a.v contacten tussen Ziggo klanten en Logitech, een jaartje gelden ofzo. Dat is daarom je beste kans, naar mijn smaak.

Wat er standaard aan de fysieke knoppen van de Logitech voor Logitech functie wordt toegekend, kan wellicht minder bevallen. Als er een virtuele Logitech functie is die beter bevalt, dan kun je die achteraf toekennen aan de knop die je wilt. Er kan wat testen nodig zijn om te kunnen bekijken hoe de Logitech functie heet voor het Context Menu. Dat hoeft niet per se 'Info’ te zijn. 

 

 

dre111

Level 8
  • 195Posts
  • 0Oplossingen
  • 74Likes
dre111 wrote:

@Lycke Ziggo Hi,

Het is hier (en elders ook) al ter sprake gekomen: het toevoegen van de Context Menu - knop (de “...” knop) aan de Logitech afstandsbediening. Ik heb afgelopen week weer een poging gedaan bij Logitech, maar ze hebben de code niet van deze knop. Als ze van deze knop de Hex/Pronto code hebben, dan wil Logitech die toevoegen aan de database. 

Kun je die code a.u.b. geven? Zou je velen blij mee maken… 

@Lycke Ziggo kun je hierbij helpen?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemiddag, 

 

Ik heb geen idee was een Hex/Pronto code is, om eerlijk te zijn. Ik heb geen verstand van de werking van de Harmony afstandsbediening. Als Logitech specifieke informatie of gegevens nodig heeft van ons denk ik dat ze dit het best zelf bij ons kunnen opvragen. 

iestyn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Goedemiddag, 

 

Ik heb geen idee was een Hex/Pronto code is, om eerlijk te zijn. Ik heb geen verstand van de werking van de Harmony afstandsbediening. Als Logitech specifieke informatie of gegevens nodig heeft van ons denk ik dat ze dit het best zelf bij ons kunnen opvragen. 

Het is niet iets specifieks voor Logitech hoor. De afstandsbediening van Ziggo gebruikt ook hex-codes. Is het te veel gevraagd om dit bij de technisch iets beter onderlegde bij Ziggo na te gaan? Dat zou ons wel helpen namelijk!

iestyn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Redcap wrote:

De context knop werkt als je maar het goede profiel kiest voor het device:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

en bijv niet Arris.

Op de originele afstandsbediening staat rechts opzij ook nog een knop om snel van Profiel te veranderen. Deze heb ik nog niet aan de praat. Iemand wel ?

Heb in de My Harmony setup opnieuw het apparaat opgehaald: Ziggo + Mediabox Next. Nog steeds geeft de hardware knop “Info” het Info-scherm (logischerwijze!) en niet het contextmenu. Hoe heb je het voor elkaar gekregen, Redcap? Ik heb een Harmony Companion.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ik heb in het verleden ook veel gebruik gemaakt van de ziggo next mediabox met logitech harmony elite, maar krijg het niet meer werkend. Heb ook bovenstaande Ziggo/Mediabox Next al toegevoegd, maar dat maakt niet uit. Het werkt gewoon niet. Apparaat wordt keurig toegevoegd maar de box reageert nergens op, op geen enkele knop. Heeft altijd wel gewerkt, maar toen heb ik er een Philips Hue HDMI Sync box tussen gezet, waardoor het via logitech niet meer werkte. Die Sync box heb ik er inmiddels tussen uit en alles aangesloten als voorheen, maar toch lukt het niet. De Ziggo Next mediabox reageert gewoon niet. Iemand een idee waar dit in zit? Hoe ik het weer werkend kan krijgen? Heb de box al van de stroom gehad, maar dat maakte ook geen verschil.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic