1
Vraag
2
Reacties
marcjanssen1112

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox Next koppelen aan afstandsbediening Logitech Harmony

heb gisteren de next ontvangen, alles werk prima, alleen de AB van de next gaat slecht om met het bedienen van mijn samsung smart TV, nu wil ik de Next bedienen met mijn logitech harmony, maar daarvoor moet ik de fabrikant van de next weten en het modelnummer, pziggo kan mij daarmee niet helden, iemand van de testers een idee?
208 Reacties 208
crineke

Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Je kan de logitech niets leren want de arris is een r.f.afstandbediening.
Weet zeker dat ik ergens op het forum iets heb gelezen over iemand met hetzelfde probleem,denk ook in dit onderwerp,misschien even zoeken.
crineke

Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
crineke wrote:
Je kan de logitech niets leren want de arris is een r.f.afstandbediening.
Maar wat ik zelf ? al eerder had geschreven :

Ik heb de logitech Elite met hub.
Inderdaad de Arris DCX 960 toevoegen op de pc of de app.,en dan gewoon een activiteit maken,dan gaat hij gewoon aan en uit bij de activiteit.
Wil je dan alleen de knop gebruiken staat hij bij apparaten
job66

Level 2
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Even een zijspoor, ik heb veel problemen om de harmony te laten communiceren met de PC ( win10) ik krijg meestal een driver/stuurprogramma fout. Heel soms werkt het wel. Iemand die hier een oplossing voor weet.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
job66 wrote:
Even een zijspoor, ik heb veel problemen om de harmony te laten communiceren met de PC ( win10) ik krijg meestal een driver/stuurprogramma fout. Heel soms werkt het wel. Iemand die hier een oplossing voor weet.


Heb je de nieuwste versie van de software? Andere USB poort proberen?
job66

Level 2
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
King006 wrote:

job66 wrote:
Even een zijspoor, ik heb veel problemen om de harmony te laten communiceren met de PC ( win10) ik krijg meestal een driver/stuurprogramma fout. Heel soms werkt het wel. Iemand die hier een oplossing voor weet.
Heb je de nieuwste versie van de software? Andere USB poort proberen?


Nieuwe soft van Logitech site gehaald, ook op laptop en een andere pc zelfde probleem
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
job66 wrote:

King006 wrote:

job66 wrote:
Even een zijspoor, ik heb veel problemen om de harmony te laten communiceren met de PC ( win10) ik krijg meestal een driver/stuurprogramma fout. Heel soms werkt het wel. Iemand die hier een oplossing voor weet.
Heb je de nieuwste versie van de software? Andere USB poort proberen?
Nieuwe soft van Logitech site gehaald, ook op laptop en een andere pc zelfde probleem


Heb je niet een Harmony met een hub toevallig? Dan kun je ook de app gebruiken op Android of Apple.
job66

Level 2
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nee helaas?
Ralph71

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook hier zeer tevreden met de Next in combinatie met de Harmony. Ik heb de Next toegevoegd aan de activiteit "TV Kijken", dat werkt allemaal prima. Alleen bij het uitschakelen nog een klein probleem. De Next gaat uit, het lampje wordt blauw en na een seconde springt het apparaat weer aan (wit lampje). Iemand enig idee hoe je dat kan verhelpen in de Harmony app?
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ja, dat had ik zondag ook. Ik had ook de Pace 7111 toegevoegd om de Vorig kanaal knop toe te voegen. Ik heb de Pace weer verwijderd en het probleem was ook opgelost.
Ralph71

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel, MaxH. Het probleem lag inderdaad bij de Pace (nodig voor de vorige zender). Ik heb de stroominstelling daarvan gewijzigd naar altijd aan laten staan en het probleem is zo ook opgelost. ??
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Thx, ga ik ook proberen. Zo helpen we elkaar op het forum. :grinning:
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
MaxH, Ralph71,

Op dit moment is Logitech druk bezig om een nieuw profiel te maken voor de ARRIS. Daar zit ook die 'vorige' knop in.

Voor nu kun je contact opnemen met Logitech, dan zetten ze zelf die knop erin zonder dat je twee apparaten moet toevoegen.
svdm

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Ralph71 wrote:
Ook hier zeer tevreden met de Next in combinatie met de Harmony. Ik heb de Next toegevoegd aan de activiteit "TV Kijken", dat werkt allemaal prima. Alleen bij het uitschakelen nog een klein probleem. De Next gaat uit, het lampje wordt blauw en na een seconde springt het apparaat weer aan (wit lampje). Iemand enig idee hoe je dat kan verhelpen in de Harmony app?


Ik heb de Harmony Elite (+ Hub) en ik ervaar nog een ander probleem bij het 'uitzetten'. Als ik wil overschakelen naar andere apparatuur waarbij ook de TV benodigd is (bijv. een blu-ray-speler of Netflix rechtstreeks via de TV), lukt dit niet meer, omdat de eindreeks van de Logitech nl. zowel het uitzetten van de TV bevat als het uitzetten van de Next. Echter is de Logitech Elite normaliter zo slim om bijv. de TV aan te laten staan als je overschakelt naar een apparaat dat ook gebruikmaakt van de TV. Maar, omdat de Next náást de mediabox óók de TV uitzet bij het uitschakelen (dat was niet het geval bij de Mediabox XL / Horizon), wordt er dus alsnog de opdracht gegeven de TV uit te schakelen. Gevolg: de TV blijft uitstaan, waardoor ik bijv. de blu-ray-speler niet kan gebruiken of waardoor Netflix (via TV) niet opstart. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Als ik de stroominstelling van de Next aanpas via de Harmony-app en op 'apparaat altijd aan laten maar uitzetten wanneer uit-knop wordt ingedrukt', werkt alles wél naar behoren, maar blijft de Next dus continu aanstaan, terwijl ik 'm niet nodig heb (behalve als ik op 'off' druk op de Elite-afstandsbediening). En het continu aan laten staan van een apparaat dat niet gebruikt wordt, wil ik dus niet.

Eigenlijk zou de eindreeks aangepast moeten kunnen worden, zodat de afstandsbediening niet 2x het signaal 'uitzetten' doorgeeft voor de TV (in de eindreeks staat nl. nu uitzetten voor TV en uitzetten voor Next (maar daarin zit het uitzetten van de TV al verwerkt). Maar dat kan zo te zien niet.

Of is het beter/mogelijk om ervoor te zorgen dat de Next niet gekoppeld is aan mijn TV v.w.b. de afstandsbediening? Kan de Next-afstandsbediening (en daarmee ook de Elite) dus ontkoppeld worden van mijn TV? Dit zou nl. betekenen dat de originele Next-afstandsbediening alleen het signaal aan de Next doorgeeft om aan en uit te gaan en niet ook nog eens het signaal aan de TV doorgeeft. Vervolgens zou dit op de Elite dan ook zo moeten werken. Van mij hoeft nl. mijn Panasonic TV niet gekoppeld te zijn aan de Next, want ertussen heb ik het HEOS systeem van Denon zitten, dus volume/geluid loopt toch al niet via de TV, maar via het externe geluidssysteem.

[UPDATE] Zie op https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-hdmi-cec-en-gekoppelde-afstandsbediening-... meer mensen met dit probleem. De Next zet zowel de box zelf als de TV uit, waarbij de XL/Horizon alleen de box uitzette. Probleem lijkt 'm in de nieuwe Next box te zitten, nl. HDMI CEC. Tijdelijke oplossing: aanschaf van een zgn. CEC killer (eurootje of 6), totdat Ziggo met een software-update komt om de HDMI CEC functionaliteit uit te zetten. Zie ook https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/oplossing-voor-de-cec-problemen-bij-de-mediabox-next-38....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hi. Een Harmony Hub heb ik niet.
Wel een Harmony Touch en een (oudje) Harmony 555.
Wat je beschrijft ken ik van de Harmony.
Het is verdomde lastig de Activities het aan/uitschakelen goed te laten regelen, als dat al zou kunnen.
Dat vond ik jaren geleden al en besloot toen het niet meer aan het standaardgedrag van een Activity over te laten en zelf Custom Buttons te maken voor het handmatig aan/uitzetten van de apparaten. De Activity gaat ervan uit dat er niks moet gebeuren. Misschien kan dit met de HUB thans wat beter..........
Custom Buttons kan met Display Buttons of bv met de kleuren Buttons, als je die tenminste niet voor Teletext wilt gebruiken.
Etc.
Dit is wat kort door de bocht. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Han
hanhoo

Level 1
  • 102Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Arris DCX960. Thanks. Werkt als een zonnetje. En de Guide, DVR, Info knoppen op de Harmony werken nu ook. Dat wilde niet lekker met de Horizon XL. Thanks voor de info.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Ter informatie voor de mensen met een Logitech AB 🙂 ze hebben een nieuw profiel gemaakt:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

Daarmee werkt ook de 'Channel Previous'. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om met Harmony het Context Menu te openen of stembediening gebruiken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha King006 .
Mooi.
Voor het Context Menu begrijp ik dat er nog geen IR Code is die door de Next kan worden opgepakt
Dat is in sommige situaties wel jammer.
Omdat de Next vrij matig uitgewerkte Context Menu's heeft, valt het nog wel mee.

Ontbreken van Voice Control is minder vervelend. Zo'n Button op de Logitich hebben is misschien wel aardig, maar de Next AB moet toch bij de hand blijven om je stem te kunnen horen.

Helemaal zonder de Next-AB kun je niet. So what?
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
hanh,

Ze zijn er nog mee bezig van Logitech 😉 dus wie weet komt dat nog. Ik gebruik dat praten tegen de AB niet, de AB van NEXT ligt ergens in een kast zonder batterijen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik bedoelde dat ik dacht dat er nog geen IR-code is voor het Context Menu, die de Next kan begrijpen
Als die er wel zou zijn, dan kan het niet moeilijk zijn die functie toe te voegen aan het Logitech Device Ziggo/Mediabox Next. Toch?

Ik raad je aan met Voice Control te spelen. Kan echt heel handig zijn.
Je moet er wel vriendje mee worden. Het blijft natuurlijk je minder slimme neefje.
Een beetje spelen kan ook erg amusant zijn. Resultaten kunnen zowel negatief als positief uitvallen. Mijn eindoordeel: aan te bevelen in diverse situaties. Scheelt een hoop genavigeer en ander AB-button-gebruik.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Voor mensen met een Logitech welk Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

gaan kiezen, de optie “DVR” zit niet in deze database. Ik heb zojuist mijn ticket bij Logitech bijgewerkt met het verzoek deze weer toe te voegen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic