Sjoerd keltjens

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next koppelen aan LG OLED lukt niet!

Hoi,

 

Ik heb ter vervanging van een defecte voice afstandsbediening een vervanger gekregen van ziggo .

 

Het koppelen aan de mediabox is gelukt. Echter krijg ik hem niet gekoppeld aan mijn tv. Ik heb een LG OLED55B9PLA die ongeveer anderhalf jaar oud is. De software op deze LG is up to date.

Doordat de afstandsbediening niet is gekoppeld kan ik geen volume en source knoppen gebruiken.

 

Tv en media box meerdere malen volledig spanningsloos gemaakt. Maar dit mocht niet baten.

 

Ziggo help desk weigert een monteur te sturen.. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Sjoerd keltjens Mijn collega heeft het probleem te weten reproduceren en dit gelijk doorgegeven aan de juiste afdeling zodat hier naar gekeken wordt. Zodra wij hierop een terugkoppeling ontvangen hebben, delen wij het onder dit topic. 

Bekijk in context

26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je die eerder wel kunnen koppelen?

 

Kijk eens in Instellingen Beeld en geluid of er al iets staat achter Bepaal je volume onder koppel afstandsbediening aan andere apparaten.

Als dat er staat Bepaal je volume, Ga dan met de pijltjesknop ernaartoe en druk op OK, dan komt er een ander apparaat te staan die je kunt bedienen.

 

Is dat niet aanwezig, Koppel dan een heel ander apparaat aan de afstandsbediening en klik OK op Ja, zodat er een heel ander apparaat verbonden is.

Probeer daarna de LG weer te koppelen, dan begint het rijtje in de zoeklijst van LG weer van voren af aan en zou het zo kunnen lukken, althans zo heb ik een lastige soundbar ooit een paar maal opnieuw aan de gang gekregen.

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

16328044952942382327038271559294.jpg

 ik zie niks staan over gekoppelde afstandsbedieningen.

 

Kijk ik op de juiste plek?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Jawel, je kijkt op de juiste plek, er staat niets onder, dus er is niets anders gekoppeld.

 

Koppel dan een heel ander apparaat aan de afstandsbediening en klik OK op Ja, zodat er een heel ander apparaat verbonden is.

Probeer daarna de LG weer te koppelen, dan begint het rijtje in de zoeklijst van LG weer van voren af aan en zou het zo kunnen lukken, althans zo heb ik een lastige soundbar ooit een paar maal opnieuw aan de gang gekregen.

hjbeer

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Reset de AB door gelijktijdig de dubbele pijl links (snelspoelknop) en de tv knop ongeveer 10 sec ingedrukt te houden. Daarna moet je beide weer kunnen koppelen, tv moet automatisch gaan!

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo hjbeer dit heeft helaas niet geholpen

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20210928_224318.jpg

Hoi bert,

Ik heb een oude samsung tv gepakt. En de HDMI kabel omgeprikt. Zonder iets te veranderen werkte de volume knoppen direct. Ook kon ik zien dat een samsung tv gedetecteerd wordt.

 

vervolgens heb ik de mediabox weer terug aan mijn LG gekoppeld. Ook deze zag je dat deze gedetecteerd wordt. Echter werkt het niet. Ook niet om hier aan opnieuw handmatig te koppelen via beeld en geluid pagina.

 

Ik heb deze situaties nogmaals geprobeerd nadat ik de mediabox terug heb gezet naar fabrieksinstellingen. Dit gaf geen resultaat.

 

Hierna de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook dit gaf geen resultaat.

 

Vervolgens nog een nieuwe kabel geprobeerd, op een andere HDMI poort van de tv.. weer geen resultaat.

 

De oude voice afstandsbediening die vroeger nog licht gaf heeft wel op deze tv gewerkt. Dit nieuwe model tot nu toe nog niet..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Sjoerd keltjens ik bedenk me net ineens dat ik meer problemen lees met LG en het koppelen.

Hopelijk komt er iemand langs die hier meer van weet of een Ziggo moderator die hier mogelijk licht in de duisternis kan scheppen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aanvulling:

Mijn LG OLED van december 2020 reageert probleemloos op de afstandsbediening voor de Next. Het betreft hier het "oude lichtgevende" exemplaar.

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb vandaag de oude lichtgevende afstandsbediening weer gekoppeld. Deze werkt wel helemaal... Maarja ik had een nieuwe opgevraagd omdat de knoppen van de oude ab blijven hangen en slecht indrukken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Probeer eens de knoppen gangbaarder te maken met contactspray. Wel eerst de batterijen verwijderen.

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goeie tip, alleen is hij mechanisch  defect, waardoor de knoppen slecht indrukken. Elektrisch werkt hij nog.

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een moderator heeft misschien nog mogelijkheden of weet ergens nog het oude type op de plank te liggen.

Ze komen op werkdagen langs de topics.

Ik ben helaas door mijn mogelijkheden heen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Sjoerd keltjens

Wat onhandig dat je met de nieuwe afstandbediening niet goed kunt koppelen aan je TV. Je geeft aan dat er ook een verschil zit in de verlichting van de afstandsbediening, kun je mij ook vertellen hoeveel batterijen er in de afstandsbediening gaan? Dan weet ik even welk type het betreft. En zou je voor de volledigheid je adresgegevens willen achterlaten in je profiel?

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Rikst,

 

In de oude afstandsbediening gaan 4 batterijen deze is ook iets langer als de nieuwe.

 

De nieuwe heeft maar 2 batterijen en heeft geen verlichte knoppen enkel rechts boven bij de power knop zit een lampje in het hoekje.

 

Ik ga de gegevens nu aanvullen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor het invullen!

 

Ik zal wat een uitgebreidere toelichting geven op de koppelmogelijkheid die de Mediabox Next biedt. Hopelijk zit hier de gouden tip bij zodat je je tv kunt koppelen. 

 

Koppelen kan op drie manieren:

  • Automatisch - de mediabox detecteert wat is aangesloten en stelt het automatisch in (via EDID info en HDMI-CEC)
  • Handmatig via het menu van de mediabox: door merk en model in te voeren
  • Handmatig via het menu van de mediabox: door merk in te vullen en automatisch te zoeken naar het model door wat toetsen te testen (dit vereist soms best veel pogingen!)

Met de eerste en tweede optie is het tot nu toe nog niet gelukt. Had je de derde methode al geprobeerd? Hiermee gaat de mediabox alle LG modellen langs die bekend zijn, het kan dus best lang duren voor hij langs jouw model komt. Je kiest dan dus voor: Koppel je afstandsbediening > Kies je tv > Kies de LG merknaam > Test wat toetsen. Hierna kun je elke keer als het volume (of mute knop) nog niet werkt op NEE klikken en dan test de mediabox weer een ander LG modelnummer uit de database (een andere infrarood code). Het kan dus zijn dat je wel 8 keer NEE moet kiezen voordat het werkt.

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Rikst,

Bedankt voor je uitgebreide feedback.

 

Ik heb alle 3 de opties al geprobeerd.

Het handmatig uitvoeren van optie 3 waarbij je steeds op nee moet drukken heb ik misschien wel 50x uitgevoerd. Uiteindelijk krijg ik de melding dat het niet gelukt is. 

 

zijn de oude modellen niet meer verkrijgbaar?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is jammer, @Sjoerd keltjens Toevallig heeft een collega van ons hetzelfde type TV. We gaan vandaag of morgen even kijken of dit te reproduceren met de nieuwe afstandsbediening die jij hebt. Je hoort van ons 🙂

Sjoerd keltjens
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Rikst,

Ik heb niks meer vernomen. Is het reproduceerbaar?

Groet,

Sjoerd

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de moderators een reminder gestuurd.

Uitgelicht topic