Vraag
Reacties
Oplossing
Ruud Kuiper
Level 2

Mediabox Next komt niet mee online

Hallo, ik zie dat meer mensen met dit probleem te maken hebben.

Sinds gisteren (26 april 2021) komt mijn Next modem niet meer online. Deze werkte altijd prima en had ik bekabeld aangesloten. De code was CS9006. Met deze code werd aangegeven dat mijn tv ontvanger geen verbinding kon krijgen met mijn Ziggo modem.

Ik moest mijn kabels controleren, controleren of ik internet had. Er is internet, geen probleem.

Echter na de herstart (meldingstekst Welkom en daarna Even geduld) komtCS9006 weer in beeld (melding 'je kunt nog wel verder live tv-kijken') EN reageert de Next niet meer op de remote. Na resetten en opstarten weer dezelfde code. 

Router vervolgens direct in de meterkast aangesloten, opgestart, gereset, dezelfde foutcode. 

De twee extra media boxen doen het gewoon nog. Ik denk dat de box kapot is, maar misschien zie ik nog iets over het hoofd. Alvast dank voor jullie reactie(s) Met vrgr Ruud

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruud Kuiper
Level 2
Topicstarter

Beste Bert en Jos,

De nieuwe afstand bediening is gearriveerd en werkt.

Via de kabel heb ik de wifi verbinding hersteld en nu lijkt het weer als vanouds te werken.

Met complimenten voor de primaire analyse van jullie collega op de klantenservice.

Ik ga de afspraak met de monteur cancelen.

met vriendelijke dank en groet.

Ruud Kuiper

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Bij vreemde problemen:

Haal het modem 30 seconden van de stroom, maar dat is al gebeurt, begreep ik.

De fabrieksinstellingen zijn dan de volgende stap.

Geen resultaat, laat het hier weten.

0 Kudos
Ruud Kuiper
Level 2
Topicstarter

Hoi Bart,

Ja, ik heb het modem uiteraard reset.

Een maand geleden had ik ineens ook problemen toen is zowel de huisaansluiting, het modem als tv versterker vervangen. Daarna werkte het weer als vanouds 'vlekkeloos' zoals ik al 30 jaar gewend ben van Chello, UPC en Ziggo.

Maar ik denk dat de Next defect is. Temeer daar de andere boxen werken en ik 'de' Next rechtsteeks vanuit de meterkast getest en gereset heb met als resultaat dezelfde rode CS9006 pijltjes op de Next.   

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan wordt het wachten op een Ziggo moderator.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Ruud Kuiper gek inderdaad dat die foutcode er is en ik gok dat jouw vermoeden dat die defect is wel een heel eind in de goede richting is.
Even een dubbelcheck, buiten de herstart van het modem, alleen de Next op het modem dus alle andere bekabelde apparaten eraf. Lukt het daarna wel? 

Check gedaan en hierna nog niets? Ik heb reeds een monteursafspraak voor je gepland uit voorzorg. Komende woensdag 4 mei tussen 8-13 uur staat die op de rol. 
Past dit moment niet? Log in op Mijn Ziggo om deze te verzetten. Houd ons op de hoogte 🙂 

0 Kudos
Ruud Kuiper
Level 2
Topicstarter

Beste Jos,

Ik heb de Next via een UTP aan het modem gehangen. Hij komt dan meteen online.

Als ik 'alleen' de COAX in de Next laat zitten gaat hij direct weer off-line. 

Echter, ook als de Next online is, reageert hij niet (meer) op de remote control: wel hard en zacht zetten, maar zender-wisselen, de home knop, uitzetten etc reageren niet meer.

Voor de zekerheid de batterijen vervangen (eigenlijk onzin, maar goed). Een van je collega's heeft inmiddels een nieuwe remote opgestuurd (al lijkt mij 'dat' niet voor de hand liggend.

Als die (morgen) binnenkomt test ik het uit. Als dat werkt (cross-fingers) reset ik het modem en de Next en stel de wifi opnieuw in. In principe zou de wifi dezelfde functionaliteit moeten bieden als de UTP .

Ik laat morgen weten of het gelukt is. 

Ruud

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je toelichting, Ruud! Je hebt een hoop moeite gedaan, mocht het het oplossen dan is annuleren van de afspraak natuurlijk de beste optie. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Ruud Kuiper "Ik heb de Next via een UTP aan het modem gehangen. Hij komt dan meteen online.

Als ik 'alleen' de COAX in de Next laat zitten gaat hij direct weer off-line. "

Dat is logisch, als je de UTP kabel eruit haalt, dan is direct de internetverbinding weg.

Kies dan in de Next voor de Wifi verbinding.

Ruud Kuiper
Level 2
Topicstarter

Beste Bert en Jos,

De nieuwe afstand bediening is gearriveerd en werkt.

Via de kabel heb ik de wifi verbinding hersteld en nu lijkt het weer als vanouds te werken.

Met complimenten voor de primaire analyse van jullie collega op de klantenservice.

Ik ga de afspraak met de monteur cancelen.

met vriendelijke dank en groet.

Ruud Kuiper