1
Vraag
2
Reacties
G.gofers

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next- knipperend wit lampje tijdens kijken uitzending of opname

Het valt me de laatste tijd regelmatig op dat het witte lampje op de mediabox next begint te knipperen tijdens het kijken naar TV of een opname zonder dat ik de afstandbediening op dat moment gebruik.

Als ik dan de afstandbediening wil gebruiken, reageert die even niet en pas na enkele pogingen weer wel.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Batterijen inmiddels vervangen. Vraag me wel af waarom ik hier geen melding meer van ontvang. Kreeg deze in het begin wel dat de batterijen van de afstandsbediening bijna leeg zijn.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een vreemd fenomeen, die willen wel eens verdwijnen na de Next 30 seconden van de stroom te hebben gehad.

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert,
Zal ik gelijk eens doen, dank voor de tip.

Zag tevens dat inmiddels de laatste versie software ook op de Next staat. Misschien dat dat ook al helpt.

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert,

Gisterenavond begin de witte led weer te knipperen en reageerde daarna even niet op de afstandsbediening.

Probleem dus niet verholpen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @G.gofers 

Het lijkt erop dat de knipperende led aangeeft dat de Mediabox Next geen of slechte verbinding heeft met de afstandsbediening. Wellicht kan het helpen om de batterijen van de afstandsbediening te vervangen.

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Batterijen inmiddels vervangen. Vraag me wel af waarom ik hier geen melding meer van ontvang. Kreeg deze in het begin wel dat de batterijen van de afstandsbediening bijna leeg zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@G.gofers de grote vraag is natuurlijk: werkt het?

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Voor zover ik dat nu kan beoordelen werkt het.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@G.gofers fijn dat het weer werkt en mooi dat u dit even laat weten. 👍🏻

Normaal gesproken geeft een mediabox inderdaad een melding als de batterijen van de afstandsbediening vervangen moeten worden.
De meest logische verklaring:  omdat de led van de mediabox aan het knipperen was, gaf de mediabox aan geen verbinding te hebben met de afstandsbediening waardoor de mediabox ook niet kon weten dat de batterijen bijna of geheel leeg waren.

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb helaas minder goed nieuws. Ondanks de eerste berichten hoopvol leken begint de witte led op de Next toch nog af en toe spontaan te knipperen en reageert cdan niet op de afstandsbediening.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super zuur dat dit vreemde probleem weer terug is, @G.gofers
Op het moment dat dit lampje begint te knipperen, zie je dan ook iets op tv gebeuren? 
Heb je meerdere afstandsbedieningen van de Next in huis? 

 

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op TV gebeurd niets, je kunt gewoon blijven kijken. Ik heb maar 1 afstandsbediening. Die leg ik zelfs weg als het knipperen begint om te controleren of er misschien een signaal van de afstandsbediening wordt gestuurd naar de Next.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@G.gofers heel merkwaardig allemaal. Ik waag het er even op door mede-gebruikers @Giuseppe en @Dave! eens te vragen wat zij ervan vinden?!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Jacob  en @G.gofers  ik heb zelf de Mini 2 maal en hier brand hij alleen oranje met update meestal om 03:30 uur maar wit knipperend lampje, misschien sync met de afstandsbediening, ik zou niet zo weten.

 

Misschien weet @Bert  hier meer van anders Jacob even Anne B navraag doen, hij is van de media box Next en Mini

Giuseppe

Level 9
  • 359Posts
  • 4Oplossingen
  • 126Likes

Vreemd, zelf nog nooit meegemaakt. De next werkt ook met internet, wellicht zit naar op bepaalde momenten een storing. Zou Anne kunnen vragen om een nieuwe afstandsbediening. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor het meedenken Dave en Giuseppe! 

Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor @G.gofers aangevraagd. PostNL bezorgt deze afstandsbediening zo snel mogelijk 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Giuseppe  schreef:

Vreemd, zelf nog nooit meegemaakt. De next werkt ook met internet, wellicht zit naar op bepaalde momenten een storing. Zou Anne kunnen vragen om een nieuwe afstandsbediening. 


Anne B zit niet op de gewone community alleen op het Test gedeelte dit zal de huidig team moderators voor de gewone Community even moeten navragen. Inderdaad werkt de Next op internet en rond 03:30 uur zijn er update's voor de Boxen, dit deed de MBXL door de blokjes op het scherm. Een Kitt idee van Knight Rider lampje. De Next doet het met lampje. Maar goed te weten dat de Witte knipper lamp een defect van de Afstandsbediening betreft.

G.gofers
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie idd in mijn mail de bevestiging van de bestelling van een nieuwe afstandsbediening.

Dat ik daarna ook een bevestiging krijg van een monteursbezoek vind ik wat ver gaan voor een afstandsbediening 😅. Die heb ik maar afgezegd.

Dank voor al het meedenken. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@G.gofers mooi dat je ons even op de hoogte wil houden inderdaad.

Die monteursafspraak is abuis vermoed ik, dus goed dat je die zelf al hebt weten te annuleren. En we horen inderdaad graag of je nieuwe afstandsbediening wél goed werkt!

Wordt vervolgt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic