1
Vraag
2
Reacties
hammuld

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next installatie via netwerkkabel werkt niet

Al enige tijd heb ik een mediabox next in gebruik. Hij werkt met wifi zonder problemen.

Nu wil ik over naar aansluiting met een utp kabel. Zodra ik die aansluit en de box weer aanzet dan geeft hij aan dat er geen internetaansluiting is en dat ik van veel diensten geen gebruik kan maken.

Als ik dan een verbinding wil installeren via instellingen zegt hij dat ik een kabel moet aansluiten, die er dus al zit. Maar kennelijk herkent hij die niet. Hoewel hij ook niet de wifi meer gebruikt.

Voor de zekerheid heb ik de utp kabel op mijn laptop aangesloten en dat werkt goed, dus daar zit het probleem kennelijk niet. Wat dan, mediabox defect?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bramschats

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het bleek toch een brakke aansluiting te zijn, wel raar dat mijn MacBook dan wel werkte op deze aansluiting…...

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 19
Expert
  • 13487Posts
  • 2634Oplossingen
  • 5389Likes

De next al eens uitgezet met het knopje achterop?

Probeer anders fabrieksinstelling eens, opnames en meeste instellingen blijven bewaard.

hammuld
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitzetten en weer aan helpt niet (doe ik sowieso om de kabel aan te sluiten).

Zal de fabrieksinstellingen gaan proberen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 7141Posts
  • 835Oplossingen
  • 2922Likes

Hi @hammuld, wat een gek probleem! Hebben de fabrieksinstellingen soelaas geboden?

bramschats

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zelfde probleem hier, ook na een reset naar fabrieksinstelling hetzelfde probleem. Ook de laptop aangesloten en gewoon verbinding. Bij mij kwam het probleem nadat ik de tv (en box) had verplaatst.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3507Posts
  • 425Oplossingen
  • 1125Likes

@hammuld Zou je eens een fabrieksreset willen uitvoeren en daarna de netwerkverbinding opnieuw installeren? Volg hiervoor de stappen op deze pagina

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7954Posts
  • 305Oplossingen
  • 2964Likes

@hammuld en @bramschats 

Is het wel een cat 5e/6 kabel die jullie gebruiken ? 

Tel eens hoeveel aders je ziet als je tegen de kop van de RJ 45 stekker aan kijkt 

Als je er maar 4 telt heb je mogelijk een probleem, ik weet niet zeker of de next die als utp kabel dan herkent , in een laptop zal deze kabel wel werken maar dan haal je max een snelheid van 10 Mb

bramschats

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb Gigabit ethernet op de aansluiting en dus werken alle 4 de paren op de aansluiting….

Ik gebruik wel een eigen router en mijn modem staat in bridge mode.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3507Posts
  • 425Oplossingen
  • 1125Likes

@bramschats Gezien de bridge mode van je modem, zijn de overige poorten van ons modem uitgeschakeld. Wil je de Next box met een internetkabel verbinden? Sluit deze kabel dan aan op de externe router, of verbind deze via wifi met je router. Laat je het weten of dit is gelukt?

bramschats

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het bleek toch een brakke aansluiting te zijn, wel raar dat mijn MacBook dan wel werkte op deze aansluiting…...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic