Verwijderd account
Niet van toepassing

Mediabox Next installatie lukt niet

Probleem met de installatie van de Mediabox Next die Ziggo nog niet kent en online ook geen oplossing voor heeft.
Mediabox Next aangesloten met coax en internetkabel. Via de scartuitgang is een analoge tv aangesloten.
Bij het opstarten komt op de tv het 'Welkom' beeld en daarna wordt het beeld zwart en verschijnt er 'Vol 32' 'CH 056' 'Tuner 1'. De box begon met opstarten met een oranje lampje rechts en na het verschijnen van 'Vol 32' 'CH 056' 'Tuner 1' werd het lampje afwisselend rood, groen en wit en dat blijft zo. Verder komen wij en Ziggo niet.
Met de afstandsbediening kan ik helemaal niets. Als je op een toets drukt verkleurd de knop rechtsboven rood maar er gebeurd niets.
Heeft iemand de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Het plaatje is gelijk aan die van mij. Dan is dit opgelost.
Volgens Ziggo is sinds vanmorgen het juiste pakket gekoppeld aan mijn account en het signaal actief. Helaas is het probleem vandaag niet gefixt. :tired_face: Na het welkomstscherm volgde weer 'Vol 32' 'CH 056' 'Tuner 1'. Opnieuw contact met Ziggo gehad. Volgende advies is de box via meegeleverde utp kabel rechtstreeks aansluiten op de Ziggo modem. Gaan we :cry: deze week proberen. Wordt vervolgd.

Bekijk in context

8 Reacties 8
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In 1e instantie de AB proberen om even opnieuw te koppelen: > TV toets en 0 Toets 10 sec ingedrukt houden. Verder moet het zo zijn dat alle toetsjes op lichten.

Verder vergis je wellicht met de soort box die je hebt? De melding " tuner 1" hoort niet bij een next.. Mijn vermoeden ok?
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Na veel contact met Ziggo heb ik eindelijk een vriendelijke dame aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat men was vergeten het juiste abonnement met de mediabox next aan onze account te koppelen. Hierdoor kan de mediabox de software, zenders en instellingen niet ophalen.
Hopelijk is het vandaag gefixt. Wordt vervolgd.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Helaas is het probleem niet opgelost. In mijn account gegevens staat nog steeds TV Standard. We hebben nu dus TV complete.
Krijg via de klantenservice wisselende reacties. Alles is goed geregeld zegt men maar in mijn account dus niet.
Rest nog 1 mogelijkheid en dat is via de router en het wifi deel proberen. Wordt er moedeloos van. Kan bv BBC first niet ontvangen om het via de kabel loopt en niet via internet.
Nu al twee dagen samen met de klantenservice aan het klooien. Heb 's avonds geen tijd dus volgend weekend maar weer proberen. Waarom het zo moeilijk moet??
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb robbo al een PB gestuurd om je verder op weg te helpen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mienziggo13
Zie het plaatje van de TV pagina van mijn abo in Mijn Ziggo.
Daar staat ook TV-Standaard. Zo heet het basis-zenderpakket dat je kunt ontvangen. Dwz zonder extra Zenders die je kunt bijbestellen.
Maar in de kop staat TV-Complete Next. Dat is de naam van het TV onderdeel van het abonnement. Voor Internet is dit gecombineerd met Internet Complete in mijn geval, maar dat zou ook Internet Start of Max kunnen zijn. Beetje verwarrend misschien.
Hoe is dit bij jou?
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Het plaatje is gelijk aan die van mij. Dan is dit opgelost.
Volgens Ziggo is sinds vanmorgen het juiste pakket gekoppeld aan mijn account en het signaal actief. Helaas is het probleem vandaag niet gefixt. :tired_face: Na het welkomstscherm volgde weer 'Vol 32' 'CH 056' 'Tuner 1'. Opnieuw contact met Ziggo gehad. Volgende advies is de box via meegeleverde utp kabel rechtstreeks aansluiten op de Ziggo modem. Gaan we :cry: deze week proberen. Wordt vervolgd.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Omdat de Klantenservice al met je bezig is, lijkt het handig als de moderators dit in de loop van morgen oppakken en je verder helpen, die kunnen in de systemen mee kijken.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Allemaal bedankt maar ik heb een andere keuze gemaakt en ga digitaal via het internet.
Oplossing van Ziggo zou de configuratie van mijn thuisnetwerk overhoop gooien en dat wil ik niet.
Nogmaals bedankt voor alle reacties.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic