Hallo, ik heb iets meer dan een week geleden de mediabox next binnengekregen. De Next zelf is echt een top ding, alleen hadden we na een paar dagen al gauw een probleem.
De Next heeft zo’n handige functie dat wanneer je de Next aanzet ook de TV aangaat en wanneer je ‘m uitzet de TV ook uitschakelt. Na een paar dagen werkte dit niet meer zoals het zou moeten, bij het aanzetten gaat de Next en TV gewoon aan, maar de TV geeft ‘Geen signaal’ aan.
Wanneer ik de Next uit en aan zet via de knop op de achterkant of door de HDMI kabel eruit en erin te stoppen heb ik wel weer beeld, maar zodra ik hem uitzet en weer aan wil zetten heb ik weer hetzelfde probleem.
De Next hebben we al laten vervangen na contact met klantenservice, maar deze vervanger gedraagt zich hetzelfde. Door de optie ‘Één knop voor aan- en uitzetten’ uit te zetten (staat standaard aan), werkt het wel, maar het liefst wil ik natuurlijk dat hij gewoon werkt met deze optie ingeschakeld.
In deze forum post van een jaar geleden staat hetzelfde probleem beschreven, een medewerker vertelde dat het opgelost zou worden: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-mediabox-next-geen-signaal-op-hdmi-sinds-laat...
Ik heb ook een Chromecast die ook zo’n HDMI-CEC heeft en daarmee werkt het wel helemaal perfect.. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? De antwoorden in dat eerdergenoemde forum post hebben niet geholpen bij mij helaas.