Pieter0313
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next geen signaal met ‘Één knop voor aan- en uitzetten’ optie ingeschakeld

Hallo, ik heb iets meer dan een week geleden de mediabox next binnengekregen. De Next zelf is echt een top ding, alleen hadden we na een paar dagen al gauw een probleem. 
De Next heeft zo’n handige functie dat wanneer je de Next aanzet ook de TV aangaat en wanneer je ‘m uitzet de TV ook uitschakelt. Na een paar dagen werkte dit niet meer zoals het zou moeten, bij het aanzetten gaat de Next en TV gewoon aan, maar de TV geeft ‘Geen signaal’ aan.
Wanneer ik de Next uit en aan zet via de knop op de achterkant of door de HDMI kabel eruit en erin te stoppen heb ik wel weer beeld, maar zodra ik hem uitzet en weer aan wil zetten heb ik weer hetzelfde probleem. 
De Next hebben we al laten vervangen na contact met klantenservice, maar deze vervanger gedraagt zich hetzelfde. Door de optie ‘Één knop voor aan- en uitzetten’ uit te zetten (staat standaard aan), werkt het wel, maar het liefst wil ik natuurlijk dat hij gewoon werkt met deze optie ingeschakeld.

In deze forum post van een jaar geleden staat hetzelfde probleem beschreven, een medewerker vertelde dat het opgelost zou worden: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-mediabox-next-geen-signaal-op-hdmi-sinds-laat...


Ik heb ook een Chromecast die ook zo’n HDMI-CEC heeft en daarmee werkt het wel helemaal perfect.. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? De antwoorden in dat eerdergenoemde forum post hebben niet geholpen bij mij helaas.

4 Reacties 4
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16625Posts
  • 1309Oplossingen
  • 2895Likes

Heeft u instellingen de juiste HDMI-poort geselecteerd?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5198Posts
  • 528Oplossingen
  • 1815Likes

Hi @Pieter0313, welkom op de Ziggo Community!

Allereerst ben ik inderdaad erg benieuwd naar het antwoord op @Jan F.'s vraag. Mogelijk start hij standaard op de verkeerde input?

Verder ben ik benieuwd: Reageert de Next wel? Gaat hij wel daadwerkelijk aan? En wat zie je exact op TV staan?

Pieter0313
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi @Pieter0313, welkom op de Ziggo Community!

Allereerst ben ik inderdaad erg benieuwd naar het antwoord op @Jan F.'s vraag. Mogelijk start hij standaard op de verkeerde input?

Verder ben ik benieuwd: Reageert de Next wel? Gaat hij wel daadwerkelijk aan? En wat zie je exact op TV staan?

De instellingen staan goed ja, de next reageert ook gewoon. Hij gaat wel aan maar de tv geeft ‘Geen signaal’ aan. Alsof de ‘handshake’ niet goed gaat. Zoals verteld doet hij het wel wanneer ik de HDMI kabel eruit en er weer in doe. Vreemd dus. Ik zag in die andere forumpost dat een medewerker vertelde dat dit een bekend probleem was, is dit nooit opgelost of wel?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5198Posts
  • 528Oplossingen
  • 1815Likes

Het is inderdaad niet de eerste keer dat we zoiets zien, maar het is heel lastig in kaart te brengen omdat het alleen bij specifieke tv modellen lijkt te gebeuren i.c.m bepaalde instellingen waar het misgaat.  Destijds zijn daar wel verbeteringen voor aangebracht. Dat gezegd hebbende: Ik zie nu inderdaad wel dat er er een incident voor openstaat. De verwachte oplostijd is helaas nog niet op korte termijn: Het is zoals het nu lijkt opgelost in de software-update die begin maart uitkomt.

 

Latere aanvulling: Het zou wel moeten werken op het moment dat je éérst de TV aanzet met de witte knop en daarna pas de Next.

Uitgelicht topic