Hallo, ik heb iets meer dan een week geleden de mediabox next binnengekregen. De Next zelf is echt een top ding, alleen hadden we na een paar dagen al gauw een probleem.
De Next heeft zo’n handige functie dat wanneer je de Next aanzet ook de TV aangaat en wanneer je ‘m uitzet de TV ook uitschakelt. Na een paar dagen werkte dit niet meer zoals het zou moeten, bij het aanzetten gaat de Next en TV gewoon aan, maar de TV geeft ‘Geen signaal’ aan.
Wanneer ik de Next uit en aan zet via de knop op de achterkant of door de HDMI kabel eruit en erin te stoppen heb ik wel weer beeld, maar zodra ik hem uitzet en weer aan wil zetten heb ik weer hetzelfde probleem.
De Next hebben we al laten vervangen na contact met klantenservice, maar deze vervanger gedraagt zich hetzelfde. Door de optie ‘Één knop voor aan- en uitzetten’ uit te zetten (staat standaard aan), werkt het wel, maar het liefst wil ik natuurlijk dat hij gewoon werkt met deze optie ingeschakeld.
In deze forum post van een jaar geleden staat hetzelfde probleem beschreven, een medewerker vertelde dat het opgelost zou worden: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-mediabox-next-geen-signaal-op-hdmi-sinds-laat...
Ik heb ook een Chromecast die ook zo’n HDMI-CEC heeft en daarmee werkt het wel helemaal perfect.. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? De antwoorden in dat eerdergenoemde forum post hebben niet geholpen bij mij helaas.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heeft u instellingen de juiste HDMI-poort geselecteerd?
Hi @Pieter0313, welkom op de Ziggo Community!
Allereerst ben ik inderdaad erg benieuwd naar het antwoord op @Jan F.'s vraag. Mogelijk start hij standaard op de verkeerde input?
Verder ben ik benieuwd: Reageert de Next wel? Gaat hij wel daadwerkelijk aan? En wat zie je exact op TV staan?
Alex Ziggo wrote:Hi @Pieter0313, welkom op de Ziggo Community!
Allereerst ben ik inderdaad erg benieuwd naar het antwoord op @Jan F.'s vraag. Mogelijk start hij standaard op de verkeerde input?
Verder ben ik benieuwd: Reageert de Next wel? Gaat hij wel daadwerkelijk aan? En wat zie je exact op TV staan?
De instellingen staan goed ja, de next reageert ook gewoon. Hij gaat wel aan maar de tv geeft ‘Geen signaal’ aan. Alsof de ‘handshake’ niet goed gaat. Zoals verteld doet hij het wel wanneer ik de HDMI kabel eruit en er weer in doe. Vreemd dus. Ik zag in die andere forumpost dat een medewerker vertelde dat dit een bekend probleem was, is dit nooit opgelost of wel?
Het is inderdaad niet de eerste keer dat we zoiets zien, maar het is heel lastig in kaart te brengen omdat het alleen bij specifieke tv modellen lijkt te gebeuren i.c.m bepaalde instellingen waar het misgaat. Destijds zijn daar wel verbeteringen voor aangebracht. Dat gezegd hebbende: Ik zie nu inderdaad wel dat er er een incident voor openstaat. De verwachte oplostijd is helaas nog niet op korte termijn: Het is zoals het nu lijkt opgelost in de software-update die begin maart uitkomt.
Latere aanvulling: Het zou wel moeten werken op het moment dat je éérst de TV aanzet met de witte knop en daarna pas de Next.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.