Vraag
Reacties
Oplossing
2Cookie2
Level 1

Mediabox Next geen handleiding

Ben al wekenlang aan 't mailen met Ziggo over de overstap analoog/digitaal,die ik niet wilde vanwege mijn 2 HDD recorders. Maar je moet wel, anders heb je helemaal geen tv meer.
Heb ik nu dus Mediabox next. Een hoop gedoe, maar wel zelf alles aangesloten.
Maar ik kan er niks mee! Er is geen fatsoenlijke handleiding bij! Hoe moet ik nu in hemelsnaam iets opnemen of wat dan ook, zonder dat ik weet hoe 't werkt?
Ben echt geen idioot op dit gebied!
En dan wordt me gezegd dat de gebruiksaanwijzing me via een link wordt toegestuurd.Krijg ik alleen een ding waarmee ik Adobe kan downloaden (heb ik al). En een afbeelding van
de zgn. gebruiksaanwijzing,die al in de doos zat en waarmee je niks kan!
Dank je wel Ziggo! Wij nemen binnenkort afscheid. Er is sowieso niks op tv wat me interesseert. En die 80 zenders zijn er 50 en allemaal troep! Ja, ik weet dat jullie "meeluisteren" ... Dank je wel voor alle ellende!
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
2Cookie2
Level 1
Topicstarter
Dank je wel allemaal
Heb 't dan toch eindelijk voor elkaar gekregen iets op te nemen!
Dit moet via de tv-gids op de mediabox. Wist ik veel!
Als niemand je dat vertelt....
Heb, en ja, ik ben een vrouw, heel veel ervaring met allerlei apparatuur,die ik altijd zelf heb
aangesloten en aan 't werken gekregen. Met een fatsoenlijke beschrijving natuurlijk....
Maar goed, 't is nou gelukt.
Je kan dan wel geen 5 of meer minuten extra opnemen(altijd nodig bij Duitse en Belgiese
zenders!) En enige vorm van VPS of zoiets schijnt er ook niet te zijn. 't Ene programma dat ik opnam was allang afgelopen en hij draaide maar gewoon door...Wel 2 dingen op 't zelfde tijdstip opgenomen. Dus dat was prettig.
Maar dan 't afspelen...Zoooo gemakkelijk met een HDD.
Hier niet. Je wil snel door de voorafgaande reclame heen. Nou,dat is erg moeilijk!
En je moet ook veel meer handelingen verrichten dan bij een HDD.
Bovendien moet je,ook alweer in tegenstelling tot HDD-opnames, de hele tijd 't modem
aanhebben. Dit kost natuurlijk stroom.

Heb hem de hele dag al aan,omdat hij 't na ik weet niet hoeveel keer aan-en uitzetten niet
deed. Uiteindelijk dus wel. Maar helemaal goed is 't ding niet.
Alles en alles wordt moeilijker ( en duurder) gemaakt. Ik heb nu wat beter beeld. Maar dat
is dan ook 't enige voordeel.
Bedankt Ziggo!

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
KBX458
Oud Community-lid
Door in het zoekveld in te tikken "handleiding mediabox Next" vond ik dit topic.:wink:
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Een uitgebreide handleiding voor de Next is er niet.
De bediening wordt geacht voor zichzelf te spreken. Ja, ja.......

Voor mij was dit ook zo, maar echt niet op alle punten, hoor.
Er zijn best wat dingen die niet helemaal op intuitie gaan.
Het hangt een beetje af van hoeveel ervaring je hebt met de bediening van andere apparaten en vergelijkbare applikaties.

Dat is het moderne leven. Aan een dikke handleiding kleven ook wel wat bezwaren.
Waar staat wat en hoe te zoeken?

Stel een gerichte vraag over iets wat je wilt, maar wat niet wil lukken.
Dan krijg je hier (meestal) een net antwoord.
Ok, zo?
Arnold1310
Level 14
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Ja, Arnold, dat is de Installtiehandleiding.
TS vraagt om een bedieningshandleiding.
0 Kudos
2Cookie2
Level 1
Topicstarter
Dank je wel allemaal
Heb 't dan toch eindelijk voor elkaar gekregen iets op te nemen!
Dit moet via de tv-gids op de mediabox. Wist ik veel!
Als niemand je dat vertelt....
Heb, en ja, ik ben een vrouw, heel veel ervaring met allerlei apparatuur,die ik altijd zelf heb
aangesloten en aan 't werken gekregen. Met een fatsoenlijke beschrijving natuurlijk....
Maar goed, 't is nou gelukt.
Je kan dan wel geen 5 of meer minuten extra opnemen(altijd nodig bij Duitse en Belgiese
zenders!) En enige vorm van VPS of zoiets schijnt er ook niet te zijn. 't Ene programma dat ik opnam was allang afgelopen en hij draaide maar gewoon door...Wel 2 dingen op 't zelfde tijdstip opgenomen. Dus dat was prettig.
Maar dan 't afspelen...Zoooo gemakkelijk met een HDD.
Hier niet. Je wil snel door de voorafgaande reclame heen. Nou,dat is erg moeilijk!
En je moet ook veel meer handelingen verrichten dan bij een HDD.
Bovendien moet je,ook alweer in tegenstelling tot HDD-opnames, de hele tijd 't modem
aanhebben. Dit kost natuurlijk stroom.

Heb hem de hele dag al aan,omdat hij 't na ik weet niet hoeveel keer aan-en uitzetten niet
deed. Uiteindelijk dus wel. Maar helemaal goed is 't ding niet.
Alles en alles wordt moeilijker ( en duurder) gemaakt. Ik heb nu wat beter beeld. Maar dat
is dan ook 't enige voordeel.
Bedankt Ziggo!
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Goed dat je deze reactie hier plaatst. 2Cookie2
Dit kan een aanleiding zijn om wel een uitgebreidere gebruiksaanwijzing te gaan maken voor een leukere ervaring met de Next.
0 Kudos
Zeeburgia
Level 15
Het niet beschikbaar zijn van een uitgebreide gebruikershandleiding van de Next beschouw ik als een manco, weliswaar niet de allerbelangrijkste in een hele reeks manco's, maar toch....
Ik vind dat een bedrijf/fabrikant van ieder product een handleiding beschikbaar zou moeten hebben voor de klant.
Ik vind het begrijpelijk dat Ziggo geen boekwerkjes zal gaan produceren om in de verzenddoos naar de klant mee te zenden. Maar waarom geen uitgebreide handleiding digitaal beschikbaar stellen? Dat zoekt ook nog eens een stuk makkelijker dan een gebruikershandleiding op papier.
2Cookie2
Level 1
Topicstarter
HOI,
Ja,'t is belachelijk dat je geen handleiding krijgt!
Ben dus nu zover dat ik kan opnemen, maar 't is allemaal niet half zo gemakkelijk dan met een HDD-recorder. Veel te veel handelingen. En je moet,zelfs bij 't bekijken van dat wat je hebt opgenomen, ook alweer dat modem aanzetten!
"Vroeger" zal ik maar zeggen stond dat ding alleen aan als ik achter m'n laptop zat.
Nu kan ik hem wel permanent aan laten staan!
Heb niet kunnen uitvinden hoeveel stroom 't ding verslindt.
Is voor mij ook een punt.
Maar goed "so far,so good". Ik kan nu opnemen. En daar was 't me om begonnen.
Maar bewaren of op een schijfje zetten is afgelopen.
't Wordt er, behalve beeldkwaliteit, niet beter op. Maar je moest wel... Groeten allemaal.
0 Kudos