Korte omschrijving: sinds de ontvangst van de Mediabox Next krijgen wij bij het merendeel van de zenders de melding 100:70 (“Je TV zenders worden ingesteld”). Dit zou normaal gesproken een kwartier moeten duren, maar bij ons duurt het inmiddels 2,5 week(!). In totaal zitten we nu al bijna zes weken zonder TV (!!!) en hebben we ook twee weken geen internet gehad.
Ondanks herhaaldelijk contact via de “Mijn Ziggo” app op de telefoon en de andere kanalen (chat, telefoon) krijgen we continu hetzelfde verhaal te horen (“Onze IT’ers zijn er druk mee bezig”) en kan men géén uitspraak doen over wanneer Ziggo het probleem denkt opgelost te hebben.
Het lange verhaal:
Begin juli begon onze Mediabox XL kuren te vertonen (“Fan alarm”). Daarop contact gehad met Ziggo en toen werden twee(!) nieuwe Mediabox XL geleverd waarvan uiteraard het er maar één deed (degene die was gekoppeld aan ons abonnement). De defecte Mediabox XL en de nieuwe maar niet werkende Mediabox XL heb ik toen uiteraard netjes geretourneerd.
Fast forward naar vrijdag 7 augustus. Die avond werken eerst de services als “On demand” niet meer en een tijd daarna kan ik ook niet meer afstemmen op een groot deel van de zenders. Na een een aantal keer zonder resultaat contact te hebben gehad met de servicedesk gingen wij een aantal dagen weg met vakantie. Bij thuiskomst op zaterdag 21 augustus hadden wij echter ook geen internet meer. Na een weekend en een maandag intensief contact met Ziggo was er nog niets opgelost. Een totale reset zou moeten helpen maar dat duurt 24 tot 72 uur… Toen wij vrijdag 28 augustus nog steeds geen internet én geen televisie hadden heb ik gebeld met Ziggo om ons abonnement op te zeggen. Toen konden we plotseling een Mediabox Next krijgen (helaas wel voor €0,50 extra per maand) met een losse internet router, de verzekering dat alles zou worden opgelost en een aantal maanden gratis wat extra kanalen (waar we dus nu niets aan hebben).
Dinsdag 1 september ontvingen wij uiteindelijk de Mediabox Next en de losse router. Internet werkte daarmee gelukkig weer (het kabeltje naar de buren kon weer ontkoppeld worden) maar nog steeds geen televisie (zie begin van dit verhaal).
Omdat Ziggo geen antwoord kan geven op de vraag wanneer het wordt opgelost (deze week, volgende maand, augustus 2021???) sta ik (weer) op het punt om ons abonnement op te zeggen. Loyaliteit heeft immers een grens en wij hebben Ziggo inmiddels meer als genoeg tijd gegeven om dit probleem op te lossen.
Nogmaals de vraag aan Ziggo: wanneer denken jullie dit probleem op te lossen?