RuudVanTongeren

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox Next en Samsung universele afstandsbediening

Ik heb vandaag mijn nieuwe Mediabox next gekregen als vervanging van mijn Horizon box en de installatie was eenvoudig en verliep vlekkeloos. Het enige wat mij niet lukt is om de Universele afstandsbediening van mijn Samsung TV te koppelen aan de nieuwe media box. IK heb van alles geprobeerd en het vreemde is dat de TV de Mediabox als Apple definieert.

Is het iemand wel gelukt die mij de goede kant op kan sturen?

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @RuudVanTongeren

Ik weet niet of het mij lukt je de goede kant op te sturen, maar proberen kan denk ik geen kwaad.

Bij je vorige situatie heb je gebruikte je een universele afstandsbediening om zowel de Horizon Mediabox en de TV te bedienen met één afstandsbediening en het zaakje liep probleemloos.

Een beetje andersom gedacht: heb je al geprobeerd om met de afstandsbediening van de Mediabox Next de TV te koppelen?

En nog een vraag: gebruik je ook een geluidsinstallatie of loopt het geluid via de TV?

RuudVanTongeren
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor het meedenken. Ik gebruik het geluid van de TV.

Het lukt niet om de Afstandsbediening van de Media Box next aan de TV te koppelen want die herkent zover ik kon uitzoeken alleen zijn eigen AB.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

je wilt met de afstandbediening van de next het volume bedienen ?

in het topic staat dat je de afstandbediening van de samsung tv aan de next wilt koppelen ?

welk type samsung tv ?

en heb je de Arris  of Humax next ?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @RuudVanTongeren

 

Het wil nog niet helemaal lukken met het koppelen van de afstandsbediening en de tv, als ik het zo lees. Goed dat je hier een topic over hebt aangemaakt. 

 

Als ik het berichtje van @anoniemforum zo lees, is er wat verwarring ontstaan. Is het inmiddels al gelukt of werkt het nog steeds niet?

Uitgelicht topic