1
Vraag
2
Reacties
Sanne Rein

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next en LG OLED55C9PLA werkt niet

Dag allemaal,

Ik probeer het even hier. We hebben sinds gisteren een 4k/HDR televisie en sinds vorige week de mediabox next. Met de vorige tv deed de mediabox het prima, maar met de nieuwe televisie geeft ie slechts af en toe signaal door: hierdoor komt alles af en toe een paar seconden in beeld en verder geeft de tv: no signal aan. Alle andere apparaten werken wel op de televisie, en onze PlayStation Pro (in andere poorten en dezelfde poort) geeft wel een goed 4k signaal door naar de tv en dat ziet er allemaal fantastisch uit.

Uiteraard hebben we alle kabels gecheckt (de juiste HDMI/4K kabel zit erin die van Ziggo zelf, maar we hebben 2 andere goede kabels en die werkten hetzelfde), alle poorten geprobeerd en met de VR (1080p) gekeken of het aan het de mediabox next ligt. Via de VR zagen we dat de mediabox next gewoon werkte en hebben we geprobeerd het op 1080p te zetten (we dachten dat het 4k signaal misschien niet goed werd doorgegeven door televisie/kastje), maar ook dat werkte niet. De ziggo klantenservice heeft met ons alles doorlopen, maar konden ook niets vinden (de mediabox konden ze niet doorlezen, maar dat lag wellicht aan een storing van het inlees-programma).

We denken nu dus dat het aan een instelling van de televisie ligt of de mediabox next, want tussen de communicatie van beide apparaten gaat duidelijk iets mis. Heeft iemand misschien enig idee wat het probleem zou kunnen zijn hierbij? Long shot, maar ik denk: ik probeer het toch even te vragen hier :). Dank alvast voor de hulp en het meedenken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sanne Rein
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik had gisteren een hele reactie getypt, maar daar is blijkbaar iets misgegaan…Bovenstaande hadden we uiteraard allemaal zelf al geprobeerd en nadat dat allemaal niet hielp hadden we de hoop gevestigd op een hardware reset en daar een monteur bij laten komen.

Uiteindelijk bleek het aan het kastje te liggen. Monteur probeerde eerst een hardware reset en dat werkte helaas niet. Toen toch een nieuw kastje geprobeerd en dat werkte direct! Dus...dat kan ook nog ;). 
Wij zijn blij dat het opgelost is. Overigens hadden wij niet af en toe uren beeld: we hadden soms alleen flarden (een paar seconden max) en dan verdwenen ze weer. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hoi, staat de laatste firmware er al op (03.60.19)? LG in combinatie met de Next gaf wat issues mbt de beeldweergave
Sanne Rein
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ga ik checken! Aangezien hij meteen een update uitvoerde bij het aanzetten ging ik daar een beetje vanuit...maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Sanne Rein
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gecheckt! De nieuwste firmware staat er gewoon op dus dat kan het niet zijn helaas...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien de instelling HDMI Ultra HD Deep Colour aan/uit zetten verder zou ik het niet weten en anders reset fabrieksinstellingen tv

Je kan ook nog ff checken of de Instant Gamerespons uit staat bij beeld aanvullende instellingen

En anders reset Next --> Home --> tandwieltje --> Systeem --> Fabrieksinstellingen
Sanne Rein
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
allemaal ook al geprobeerd helaas zonder resultaat: zelfs met de enkele seconden beeld de hele tijd de box terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen...mocht niet baten.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jammer, ik zie wel veel topics over een zwart scherm in combinatie met de Next en de conclusie is wachten op de firmware update 4.18 van de Next maar misschien heeft een andere gebruiker nog tips
Sanne Rein
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor jouw tips iig! Ja het is zeker jammer want was helemaal happy en ready om optimaal te genieten van 4K met mijn nieuwe ziggo kastje. Ook heel raar dat ie af en toe wel een flard van een signaal doorgeeft. We blijven zoeken naar een oplossing. We horen het graag idd als iemand anders nog tips heeft 🙂
MickeyNL

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Sanne,

Hebben jullie ondertussen al een oplossing?

Sinds vorige week hebben we ook de next mediabox in huis, echter ook hier het zelfde probleem met onze 1 maand oude 4k tv.

Het werkt met vlagen. Soms kunnen we een paar uur tv kijken en dan valt opeens het beeld weg. Het geluid werkt op dat moment nog, alsook de menubar en instellingen. Het omzetten van de powerschakelaar achterop de mediabox helpt soms, maar niet voor lang.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met een zogenaamde "handshake" tussen de mediabox en onze reciever. Hebben jullie er ook toevallig een reciever/versterker tussen zitten? Dus niet de mediabox direct op de tv?
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Yep ik denk ook aan een handshake probleem Sanne, probeer eens de Next en de C9 opnieuw te koppelen ...verwijder de Tv via het instellingen Beeld en geluid menu en zet alles uit, opnieuw opstarten en de Tv opnieuw aanmelden.

Next op HDMI ingang 2 van de TV ARC en de LG  HDMI deepcolor op aan dan moet het goed gaan normaal gesproken anders zou ik toch nog een andere HDMI kabel proberen ….succes.

Gebruik de origineele HDMI kabel bijgeleverd met de Next of een andere Highspeed eens.

Sanne Rein
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik had gisteren een hele reactie getypt, maar daar is blijkbaar iets misgegaan…Bovenstaande hadden we uiteraard allemaal zelf al geprobeerd en nadat dat allemaal niet hielp hadden we de hoop gevestigd op een hardware reset en daar een monteur bij laten komen.

Uiteindelijk bleek het aan het kastje te liggen. Monteur probeerde eerst een hardware reset en dat werkte helaas niet. Toen toch een nieuw kastje geprobeerd en dat werkte direct! Dus...dat kan ook nog ;). 
Wij zijn blij dat het opgelost is. Overigens hadden wij niet af en toe uren beeld: we hadden soms alleen flarden (een paar seconden max) en dan verdwenen ze weer. 

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Bedankt voor je terugkoppeling, Sanne Rein. Voor iedereen die heeft gereageerd, dankjewel! Jullie hebben je best gedaan om mee mee te denken en uiteindelijk bleken de haperingen toch in het kastje zelf te zitten. Dan is het maar goed dat er een monteur bij je langs is gekomen die dit meteen met je heeft opgelost. Nu kan je eindelijk gaan genieten van die spiksplinternieuwe televisie 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic