Dag allemaal,
Ik probeer het even hier. We hebben sinds gisteren een 4k/HDR televisie en sinds vorige week de mediabox next. Met de vorige tv deed de mediabox het prima, maar met de nieuwe televisie geeft ie slechts af en toe signaal door: hierdoor komt alles af en toe een paar seconden in beeld en verder geeft de tv: no signal aan. Alle andere apparaten werken wel op de televisie, en onze PlayStation Pro (in andere poorten en dezelfde poort) geeft wel een goed 4k signaal door naar de tv en dat ziet er allemaal fantastisch uit.
Uiteraard hebben we alle kabels gecheckt (de juiste HDMI/4K kabel zit erin die van Ziggo zelf, maar we hebben 2 andere goede kabels en die werkten hetzelfde), alle poorten geprobeerd en met de VR (1080p) gekeken of het aan het de mediabox next ligt. Via de VR zagen we dat de mediabox next gewoon werkte en hebben we geprobeerd het op 1080p te zetten (we dachten dat het 4k signaal misschien niet goed werd doorgegeven door televisie/kastje), maar ook dat werkte niet. De ziggo klantenservice heeft met ons alles doorlopen, maar konden ook niets vinden (de mediabox konden ze niet doorlezen, maar dat lag wellicht aan een storing van het inlees-programma).
We denken nu dus dat het aan een instelling van de televisie ligt of de mediabox next, want tussen de communicatie van beide apparaten gaat duidelijk iets mis. Heeft iemand misschien enig idee wat het probleem zou kunnen zijn hierbij? Long shot, maar ik denk: ik probeer het toch even te vragen hier :). Dank alvast voor de hulp en het meedenken.