Ik heb al jaren een Mediabox next (2x) sinds vandaag als ik tv kijk springt hij elke minuut even 2 seconden op zwart. Maakt niet uit welke zender, gebeurt ook in het menu.
HDMI kabel is van Audiquest en al vervangen. Fabriekinstellingen al gedaan.
Tv is het probleem niet lijkt mij, er hangt ook een media speler (Kodi) aan een andere HDMI poort en die doet het zonder problemen.
Zoals ik zei, ik heb er 2 dus ik zal morgen even de boxen omruilen.
Maar iemand een idee? Komt dit vaker voor?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kom net dit tegen:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-na-update-mogelijk-op-zwart/td-p/1107836
Ik heb inderdaad geen ziggo internet...
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Nexten op aangesloten zitten?
Ik heb geen ziggo internet (wel TV Complete), dus van AOP gaat direct versterker in. Wel heel lang Ziggo Internet gehad, dus daarna splitter er tussen uitgehaald. Dit is inmiddels al jaar of 2 of 3 geleden gebeurd.
De (beneden) werkende next box naar boven geeft het probleem niet. Lijkt dus echt in de next box te zitten. (Die ik normaal boven gebruik). De next box met issue naar beneden geeft hetzelfde probleem.
Zie afbeeldingen, WCD's zijn de gene die Ziggo momenteel aansluit (als ik mij niet vergis) dus met 1 COAX uitgang. De kabels naar WCD's is ook door Ziggo gedaan.
Maar zit het hem niet in dat verhaal dat Ziggo TV zonder internet geblokkeerd wordt/is?
Geen idee verder, ik zie geen vreemde aansluitingen.
@Operations schreef:
Ik heb geen ziggo internet (wel TV Complete), dus van AOP gaat direct versterker in. Wel heel lang Ziggo Internet gehad, dus daarna splitter er tussen uitgehaald. Dit is inmiddels al jaar of 2 of 3 geleden gebeurd.
. . .
Maar zit het hem niet in dat verhaal dat Ziggo TV zonder internet geblokkeerd wordt/is?
Dat kan nog wel een "dingetje" worden. Maar nu nog niet. Dat gaat volgens mij vanaf volgende week spelen.
Hoe Ziggo dit gaat oplossen is voor mij onduidelijk. De Next zat eerst bij een TV pakket. Internet was wel nodig maar was niet verplicht van Ziggo.
Als ze dit aanpassen dan zou iedereen met een Next zonder Ziggo internet op zwart gaan. Terwijl je eigenlijk niets fout hebt gedaan. Je abonnement loopt gewoon door denk ik.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Eenzijdig het abonnement aanpassen lijkt me niet mogelijk.
Twee internet aanbieders op 1 adres is vragen om moeilijkheden met je interne internet.
Kun je de Kodi HDMI eens loskoppelen en dan alleen de Mediabox aan laten staan? Wellicht dat de TV steeds automatisch naar de Kodi probeert te schakelen en daarna terug gaat naar de Mediabox dmv HDMI CEC
Ik heb een nieuwe Next box binnen. Helaas hetzelfde probleem.
Kodi staat beneden, probleem zit boven dus heeft er niks mee te maken. Maar heb hem toch beneden even los gehaald, maar maakt dus niks uit.
@Operations dankje voor de update. Jammer dat het dus nog steeds niet gelukt is!
Ik ben benieuwd of @FEDRMI en/of @Bert nog handige tips of aanvullingen hebben?
De nieuwe box vertoont nog een ander probleem. "Zenders worden geladen.... probeer over 15 minuten nog een keer" (iets in die richting). Foutcode 100:70
Ziggo monteur komt maandag.
@Operations Is de monteur inmiddels bij je langs geweest en heeft hij het aan de praat gekregen? Mocht er nog hulp nodig zijn, update dan je profielgegevens met je adres. Dan duik ik er voor je in.
@Vincent , ja geweest. Niet opgelost. Hij heeft ticket aangemaakt en daar is uitgekomen dat ik nu zelf weer helpdesk moet bellen en dar mijn tv abonnement "opnieuw opgevoerd" moet worden.
Zien alle gebruikers dan ook mijn adres staan?
@Operations Jakkes, wat een domper! Dat vraagt inderdaad om een kritische blik in het systeem.
Je postcode en huisnummer is enkel zichtbaar voor de moderators. Je mag het ook in een privébericht met mij delen als je dat liever hebt.
@Vincent ik heb je een DM gestuurd.
Zal ik dan nog even wachten met de helpdesk bellen?
@Vincent heb je mijn DM ontvangen?
@Operations Dank voor je privébericht! Ik zie dat het om een B2B aansluiting gaat waar wij helaas geen ondersteuning op bieden vanaf dit kanaal. Normaliter zou ik je door moeten verwijzen naar de klantenservice van B2B.
Omdat je al een poos bezig bent met dit lastige issue heb ik het per e-mail aan hen voorgelegd met het dringende verzoek telefonisch dan wel per e-mail contact op te nemen. Houd er rekening mee dat mijn collega's anoniem bellen. Ik duim voor je dat het snel is opgelost!
@Vincent , je kan er niks meer mee dat is helder verder hoor. Dank voor de moeite. Maar hier een update:
Monteur geweest, alles gecheckt en gedaan en geëscaleerd naar THD. Oplossing zou zijn TV abonnement opnieuw opvoeren. Dat is 2 keer gedaan, gisteren voor het laatst.
Ik heb net weer gebeld, en ze willen weer een monteur sturen. Geprobeerd duidelijk te maken dat dat het probleem niet op gaat lossen (ken zelf 2 andere Ziggo monteurs, die exact hetzelfde zeggen). En dat dit het probleem terug naar "niveau 1" (bekabeling / signaal / box) sturen is, en dat het probleem een niveau hoger moet ipv omlaag.
Maar dat willen ze helaas niet horen bij de helpdesk.
Afspraak staat voor aankomende maandag. Er staat een belafspraak voor in de avond.
Het wordt nu nog interessanter, ik heb geen afspraak bevestiging dus ik heb nog even teruggebeld. Er is geen afspraak, en TV only zakelijk kan niet dus ik ga overgezet worden naar particulier waarvan bekend is dat TV Only bij particulier vanaf eind deze maand dus niet meer werkt.
Echt een bijzondere manier van met klanten om gaan dit.
@Operations TV only kan wel maar niet via een Mediabox Next of Mini, hooguit een Mediabox XL.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.