Hoi! Wederom weer een topic over problemen met Ziggo apparatuur, misschien wordt het toch eens hoog tijd om naar de competitie te kijken en over te stappen 🙂
Wanneer wij de Mediabox Next aanzetten komen we op een grijs scherm terecht. Drukken we op het huisje, dan krijgen krijgen we de "TV & Replay, TV Apps, Movies & Series" balk met een banner, de knop Kijk en na een paar minuten verschijnt rechts onderin een preview van de huidige zender die wel doorspeelt.
Vanaf dit punt reageert de Mediabox nergens meer op.
Wat we hebben geprobeerd:
- De Mediabox opnieuw opstarten
- De Mediabox van de stroom af halen (opstarten duurt verschrikkelijk lang.
- De Mediabox opstarten zonder coax en netwerk aangesloten. In dit geval start hij op en is hij bruikbaar. Sluiten we het hele zooitje weer aan dan loopt de Mediabox wederom weer vast.
- De Mediabox compleet resetten door niks aan te sluiten, de instellingen te openen, op Fabrieksinstellingen terugzetten gaan staan, dan de internetkabel aan te sluiten en op OK te drukken
De Mediabox draait firmware versie 4.37. De klantenservice wil een monteur langs laten komen, maar geen enkel ander apparaat in het netwerk heeft problemen.
Kunnen we nog iets doen om dit te verhelpen?