1
Vraag
2
Reacties
NanoSector

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Mediabox Next blijft vastlopen

Hoi! Wederom weer een topic over problemen met Ziggo apparatuur, misschien wordt het toch eens hoog tijd om naar de competitie te kijken en over te stappen 🙂

 

Wanneer wij de Mediabox Next aanzetten komen we op een grijs scherm terecht. Drukken we op het huisje, dan krijgen krijgen we de "TV & Replay, TV Apps, Movies & Series" balk met een banner, de knop Kijk en na een paar minuten verschijnt rechts onderin een preview van de huidige zender die wel doorspeelt.

 

Vanaf dit punt reageert de Mediabox nergens meer op.

 

Wat we hebben geprobeerd:

  1. De Mediabox opnieuw opstarten
  2. De Mediabox van de stroom af halen (opstarten duurt verschrikkelijk lang.
  3. De Mediabox opstarten zonder coax en netwerk aangesloten. In dit geval start hij op en is hij bruikbaar. Sluiten we het hele zooitje weer aan dan loopt de Mediabox wederom weer vast.
  4. De Mediabox compleet resetten door niks aan te sluiten, de instellingen te openen, op Fabrieksinstellingen terugzetten gaan staan, dan de internetkabel aan te sluiten en op OK te drukken

 

De Mediabox draait firmware versie 4.37. De klantenservice wil een monteur langs laten komen, maar geen enkel ander apparaat in het netwerk heeft problemen.

 

Kunnen we nog iets doen om dit te verhelpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NanoSector
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Dankjewel voor je reactie, en sorry voor mijn late reactie (en snauwerige first post; lange stressvolle werkdag, kom je thuis en kan je dit soort dingen gaan oplossen).

 

Inmiddels lijkt de Mediabox weer goed te werken dus ik vermoed dat dit een probleem bij Ziggo is geweest. Al lees ik niet dat meer mensen hier last van hadden, dus misschien is het geïsoleerd geweest tot onze regio.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Kunnen we nog iets doen om dit te verhelpen?"

Mogelijk wel, maar dan moeten er eerst een paar zaken worden uitgesloten.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 

Als er vreemde zaken zijn stuurt Ziggo ook wel eens een monteur om te kijken wat de oorzaak is of dat het de Next is of een combinatie van factoren in plaats van alleen een nieuwe Next sturen.

Een Ziggo moderator kan ook eens in de achtergrond kijken en mogelijk iets zien in het signaal.

 

Het gaat nu om het totaalbeeld van de situatie om een mogelijke oorzaak te vinden.

NanoSector
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Dankjewel voor je reactie, en sorry voor mijn late reactie (en snauwerige first post; lange stressvolle werkdag, kom je thuis en kan je dit soort dingen gaan oplossen).

 

Inmiddels lijkt de Mediabox weer goed te werken dus ik vermoed dat dit een probleem bij Ziggo is geweest. Al lees ik niet dat meer mensen hier last van hadden, dus misschien is het geïsoleerd geweest tot onze regio.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mocht er een afspraak staan met de monteur, zeg die dan af in Mijn Ziggo, dat scheelt mogelijke voorrijkosten.

Veel succes verder gewenst.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic