Hoi! Wederom weer een topic over problemen met Ziggo apparatuur, misschien wordt het toch eens hoog tijd om naar de competitie te kijken en over te stappen 🙂
Wanneer wij de Mediabox Next aanzetten komen we op een grijs scherm terecht. Drukken we op het huisje, dan krijgen krijgen we de "TV & Replay, TV Apps, Movies & Series" balk met een banner, de knop Kijk en na een paar minuten verschijnt rechts onderin een preview van de huidige zender die wel doorspeelt.
Vanaf dit punt reageert de Mediabox nergens meer op.
Wat we hebben geprobeerd:
De Mediabox draait firmware versie 4.37. De klantenservice wil een monteur langs laten komen, maar geen enkel ander apparaat in het netwerk heeft problemen.
Kunnen we nog iets doen om dit te verhelpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dankjewel voor je reactie, en sorry voor mijn late reactie (en snauwerige first post; lange stressvolle werkdag, kom je thuis en kan je dit soort dingen gaan oplossen).
Inmiddels lijkt de Mediabox weer goed te werken dus ik vermoed dat dit een probleem bij Ziggo is geweest. Al lees ik niet dat meer mensen hier last van hadden, dus misschien is het geïsoleerd geweest tot onze regio.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Kunnen we nog iets doen om dit te verhelpen?"
Mogelijk wel, maar dan moeten er eerst een paar zaken worden uitgesloten.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?
Als er vreemde zaken zijn stuurt Ziggo ook wel eens een monteur om te kijken wat de oorzaak is of dat het de Next is of een combinatie van factoren in plaats van alleen een nieuwe Next sturen.
Een Ziggo moderator kan ook eens in de achtergrond kijken en mogelijk iets zien in het signaal.
Het gaat nu om het totaalbeeld van de situatie om een mogelijke oorzaak te vinden.
Dankjewel voor je reactie, en sorry voor mijn late reactie (en snauwerige first post; lange stressvolle werkdag, kom je thuis en kan je dit soort dingen gaan oplossen).
Inmiddels lijkt de Mediabox weer goed te werken dus ik vermoed dat dit een probleem bij Ziggo is geweest. Al lees ik niet dat meer mensen hier last van hadden, dus misschien is het geïsoleerd geweest tot onze regio.
Mocht er een afspraak staan met de monteur, zeg die dan af in Mijn Ziggo, dat scheelt mogelijke voorrijkosten.
Veel succes verder gewenst.🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.