1
Vraag
2
Reacties
Willem44

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next bekabeld aansluiten op Connectbox met TP Link Deco M4 Mesh

Ha,

 

Kunnen jullie advies geven over de volgende situatie:

 

Ik heb een Ziggo Connectbox die bekabeld aangesloten is op een TP Link Deco Mesh M4 Wifi Booster. De andere drie Wifi Boosters staan door het huis en zijn via WiFi aangesloten op de master-booster. Dit werkt prima.

 

Sinds kort is mijn mediabox XL vervangen door een Next. Ik had geen WiFi problemen met de XL. De next geeft regelmatig aan dat het WiFi signaal niet sterk genoeg is waardoor TV replay op dat moment niet werkt. De WiFi speedtest geeft overigens aan dat het signaal sterk is. Wifi op de TV werkt prima. Daarbij zijn de AOP, splitter en COAX kabels onlangs vervangen door Ziggo.

 

Voor de mediabox Next wordt een bekabelde aansluiting geadviseerd. Echter ik kan niet een eenduidig advies vinden, hoe dit aan te pakken in bovenstaande situatie.

 

Kan ik de nieuwe ethernetkabel, die meegeleverd is met de mediabox Next, aansluiten op de deco M4 master booster? Blijft de WiFi dan goed? 

 

Of heb ik een switch of splitter nodig tussen de Master M4 deco en de Connectbox waarop ik de ethernet kabel voor de mediabox Next aansluit en de ethernetkabel voor de master M4 deco?

 

Zijn er nog zaken waar ik mee rekening heb te houden om bovenstaande te laten werken?

 

Alvast bedankt voor de adviezen,

 

Groet Willem

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Kan ik de nieuwe ethernetkabel, die meegeleverd is met de mediabox Next, aansluiten op de deco M4 master booster? Blijft de WiFi dan goed? "

 

Dat kan prima en is de stabielste keuze en heeft vrijwel geen invloed op de snelheid van de wifi.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Kan ik de nieuwe ethernetkabel, die meegeleverd is met de mediabox Next, aansluiten op de deco M4 master booster? Blijft de WiFi dan goed? "

 

Dat kan prima en is de stabielste keuze en heeft vrijwel geen invloed op de snelheid van de wifi.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Willem44! Welkom op de Ziggo Community! 
Goed dat je hier even advies komt inwinnen. Heb je inmiddels de Next al bekabeld aangesloten? En hoe is dat gegaan? 

Willem44
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Maud, het werkt prima zo! groet Willem

Willem44
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je snelle reactie! Werkt inderdaad prima 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic