Vraag
Reacties
Oplossing
Joch3m T.
Level 1

Mediabox Next achter router plaatsen

Hoi, we doen al een tijdje mee met de test en zijn eigenlijk heel tevreden over de nextbox. Nu komt dus de vraag, nu de testperiode is afgelopen of we de box willen houden en dat willen we heel graag.

De nextbox zit nu direct (via Wifi) op een apart modem aangesloten aangezien mijn oorspronkelijke aansluiting/modem in bridge staat met een Asus Blue Cave router erachter en dit icm de nextbox wilde nooit lekker werken.

Ik wil mijn eigen netwerk behouden maar ook de nextbox, is hier al een oplossing voor of zou dit gewoon moeten werken.

Groetjes,
Jochem
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Joch3m T. wrote:
Hoi, we doen al een tijdje mee met de test en zijn eigenlijk heel tevreden over de nextbox. Nu komt dus de vraag, nu de testperiode is afgelopen of we de box willen houden en dat willen we heel graag.

De nextbox zit nu direct (via Wifi) op een apart modem aangesloten aangezien mijn oorspronkelijke aansluiting/modem in bridge staat met een Asus Blue Cave router erachter en dit icm de nextbox wilde nooit lekker werken.

Ik wil mijn eigen netwerk behouden maar ook de nextbox, is hier al een oplossing voor of zou dit gewoon moeten werken.

Groetjes,
Jochem

Je kan hem gewoon aansluiten op je eigen router doe ik ook 😉 modem in bridge werkt prima, als hij maar een werkende internet verbinding heeft via een UTP kabel is het beste.

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Joch3m T. wrote:

Groetjes,
Jochem

Je kan hem gewoon aansluiten op je eigen router doe ik ook 😉 modem in bridge werkt prima, als hij maar een werkende internet verbinding heeft via een UTP kabel is het beste.
0 Kudos
rhendriks
Level 7
dag jochem

De box kun je inderdaad prima aansluiten op een eigen router.

Echter loopt ik zelf wel eens tegen het volgende aan:
Als je niet de officicele DNS van ziggo gebruikt verliest de mediabox next af en toe de verbinding met ziggo (oranje knipperende pijlen). Je kunt dan bijvoorbeeld geen updates binnnen halen van de box.

Ik heb daarom mijn mediabox next in een VLAN gestopt en daar de officiele ziggo DNS gebruikt nu werkt het bij mij allemaal prima.

hou het topic nog even in de gaten, ben wel beniewd of het bij jou gelijk werkt 😉

rhendriks
0 Kudos
Joch3m T.
Level 1
Topicstarter
OK, top. Ik gebruik idd geen Ziggo DNS maar die van google. Ik weet niet of mijn router vlan kan assignen aan poorten maar ik zal de DNS wel gewoon op Ziggo zetten en de boel gaan testen.

Bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Jochem
rhendriks
Level 7
Joch3m T. wrote:
OK, top. Ik gebruik idd geen Ziggo DNS maar die van google. Ik weet niet of mijn router vlan kan assignen aan poorten maar ik zal de DNS wel gewoon op Ziggo zetten en de boel gaan testen.

Groetjes,
Jochem

Geen probleem!
Laat je nog weten of dit allemaal lukt? ben wel even benieuwd ivm met het aansluiten van mijn 2e box (als ik die kan krijgen).
0 Kudos
Joch3m T.
Level 1
Topicstarter
rhendriks wrote:

Joch3m T. wrote:

Groetjes,
Jochem
Geen probleem!
Laat je nog weten of dit allemaal lukt? ben wel even benieuwd ivm met het aansluiten van mijn 2e box (als ik die kan krijgen).

Ik heb hem net omgezet en het lijkt gewoon te werken. Ik hou het even in de gaten, als ik geen klachten van mijn vrouw krijg dan lijkt het geslaagd 🙂
0 Kudos