1
Vraag
2
Reacties
Sjaak13

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next: Verwijderen apps

Hoe kan ik apps verwijderen van de Next?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Sjaak13 . Zoals Evert al aangeeft: Je kunt deze zelf niet verwijderen. Indien een app inactief of verouderd is, zorgen wij ervoor dat hij eruit gaat.

 

Ik heb zojuist gekeken of er manieren zijn om (wanneer je inlogt met een account) specifieke content in de YouTube app te blokkeren. Ook heb ik gezocht naar een manier om de toegang tot YouTube volledig te blokkeren. Heel veel verder kom ik hier helaas niet mee.

Wel heb ik een tip. Maak een YouTube account (kan via Google) aan en log met dit account in op de YouTube app op de Mediabox Next. Zo kan je in elk geval zien wat er onlangs is bekeken, en heb je er dus enige controle achteraf op.

Daarnaast zet ik ook zeker de suggestie door om app's op de mediabox achter een pincode te zetten. Ik begrijp namelijk dat dit een hele fijne optie zou zijn.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Sjaak,

Die kun je niet verwijderen. Je kunt ook niet zelf apps toevoegen.
Waarom zou je apps willen verwijderen als ik vragen mag? :slight_smile:

Groet,
Evert
Sjaak13
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Evert,

Dank voor je antwoord.
Waarom? Twee redenen.

  • Ik wil de kat (kinderen) niet op het spek (youtube) binden. Ja, we maken afspraken over gebruik van alle media in huis, maar de toegankelijheid van youtube op de next is te gemakkelijk.
  • Bij de apps vind ik niet alleen degene die ik gebruik (alleen Netflix), maar ook een heleboel die ik nooit ga gebruiken. Die hoef ik niet voortdurend in beeld te hebben.

Groeten,

Sjaak
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Sjaak13 . Zoals Evert al aangeeft: Je kunt deze zelf niet verwijderen. Indien een app inactief of verouderd is, zorgen wij ervoor dat hij eruit gaat.

 

Ik heb zojuist gekeken of er manieren zijn om (wanneer je inlogt met een account) specifieke content in de YouTube app te blokkeren. Ook heb ik gezocht naar een manier om de toegang tot YouTube volledig te blokkeren. Heel veel verder kom ik hier helaas niet mee.

Wel heb ik een tip. Maak een YouTube account (kan via Google) aan en log met dit account in op de YouTube app op de Mediabox Next. Zo kan je in elk geval zien wat er onlangs is bekeken, en heb je er dus enige controle achteraf op.

Daarnaast zet ik ook zeker de suggestie door om app's op de mediabox achter een pincode te zetten. Ik begrijp namelijk dat dit een hele fijne optie zou zijn.

Carel0180

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist is dit topic weer actueel geworden. Videoland heeft een nieuwe app. De oude app blijft staan en het voicecommando "videoland" en "videoland V2" openen beide de oude app die niet meer werkt. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Carel0180 Welkom hier op de Ziggo Community.

Deze situatie is toch net even anders. Videoland gaat over op een tweede versie van de app en heeft tijd nodig om dit voor iedereen door te voeren. Hierdoor staan er tijdelijk 2 Videoland apps op de Next. Tot en met 4 oktober zijn ze bezig om de accounts over te zetten. Je ontvangt een mail van Videoland wanneer je over kunt schakelen naar de nieuwe Videoland app.

Vanaf 01-10 open je de nieuwe Videoland app via kanaal 151. Tot die tijd wordt de oude app geopend. 
De datum waarop de Voice Command je naar de nieuwe app stuurt is nog onbekend. 
 

jschuurkes

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jiri, 

Als je een nieuwe versie van Videoland invoert, dan moet je in mijn ogen je klanten even via een email waarschuwen dat de nieuwe versie er aan komt en de mensen niet meteen voor het blok zetten, dat je iets moet downloaden. De meeste oude mensen weten niet hoe dat werkt.

Oplossing: vervang de oude app meteen met de nieuwe app en neem de inloggegevens over.

Dan heeft niemand een probleem.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap je punt in deze @jschuurkes, ik zet je feedback door aan mijn collega's voor de toekomst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic