1
Vraag
2
Reacties
AG60

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next - Verbinding valt weg.

Omdat tv kijken slecht was met wifi (ondanks wifi-boosters), een internetkabel aangesloten, maar verbinding valt soms nog weg.  Hoe kan dat?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ah helder @AG60

 

Denk dat het verstandig is dat we een afspraak met onze monteur inplannen om dit op te lossen. Die kan ter plekke tenminste alles nalopen en doormeten.

Als je akkoord bent met de voorwaarden dan ontvang ik graag een aantal data waarop jij thuis kan zijn.

Bekijk in context

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi, monteur is geweest en kabel tussen Ziggo connectbox en Deco wifibooster was slecht. Maar ook hdmi kabel tussen Ziggo mediabox Next en One Connect Box van de Samsung tv was ook een probleem. Beide kabels vervangen en heb weer kijkplezier. Dank voor alle reacties.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

HIERBIJ DOWN EN UPSTREAM:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000-0.238256 qam3
2602000000-0.538256 qam1
3610000000-140256 qam2
4626000000-138256 qam4
5634000000-238256 qam5
6642000000-1.438256 qam6
7650000000-238256 qam7
8658000000-2.438256 qam8
9666000000-1.538256 qam9
10674000000-1.738256 qam10
11682000000-1.238256 qam11
12690000000-0.438256 qam12
13698000000-1.538256 qam13
14706000000-138256 qam14
15714000000-0.538256 qam15
16722000000-1.538256 qam16
17730000000-138256 qam17
18738000000-0.538256 qam18
19746000000-1.238256 qam19
20754000000-0.738256 qam20
21762000000-1.238256 qam21
22770000000-238256 qam22
23778000000-1.938256 qam23
24786000000-2.538256 qam24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.927113
2Locked38.61370
3Locked40.31610
4Locked38.91490
5Locked38.63440
6Locked38.92480
7Locked38.92710
8Locked38.64009
9Locked38.92100
10Locked38.63161
11Locked38.91900
12Locked38.619015
13Locked38.92870
14Locked38.91400
15Locked38.926017
16Locked38.62871
17Locked38.91800
18Locked38.626613
19Locked38.91730
20Locked38.92210
21Locked38.92973
22Locked38.92190
23Locked38.62516
24Locked38.62720

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15880002943.8512064 qam1
23600000042.3512064 qam4
34450000043.8512064 qam3
45200000045.3512064 qam2



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0020
2ATDMA0000
3ATDMA0010
4ATDMA0040

 

Foto van binnenkomst ziggo kabel volgt (kan ik niet doen; invalide)

maar de kabel komt van buiten in de meterkast, daar zit een ziggo kastje waar een kabeltje rechtstreeks naar modem gaat en een coax kabel naar tv

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie wat vage ruis die soms als storing aanwezig kan zijn.

Het kan zijn dat het kastje in de meterkast verouderd is en dat wordt gratis vervangen door een Ziggo monteur, maar dat is pas zeker met een foto, we zien die met belangstelling tegemoet.

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij de foto 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat lijkt ook prima in orde.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk kunnen zij wat in de achtergrond zien.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nou het is iedere dag ergernis, zowel bij gewoon tv kijken als het afspelen van een film of serie. Bij tv wel minder vaak, dan bij film kijken. Het wordt tijd voor een andere provider, ik word hier behoorlijk pissed van. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Zo te lezen ben je het helemaal zat @AG60! Ik begrijp dat je graag een oplossing wilt voor dit probleem. 

 

 

Ik kan mij bij @Bert aansluiten, de bekabeling is helemaal in orde. Ik lees dat het enkel om de internetverbinding met de tv gaat. Heb je die tv inmiddels bekabeld verbonden aan de wifibooster?  Zo nee, wil je dit dan eens testen. 

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het bestand is niet te ope6en niet bij te sluiten, is een .json bestand. Die extensie ken ik niet.   

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waarom aan de WiFi booster, immers bekabeling zit tußen Ziggo connectbox en tv. Dat moet toch de beste resultaat geven? Of snap ik het niet. De eerste Deco booster zit bekabeld aan de connectbox, dus wil je dat ik daar die tv internetkabel in druk? Weet niet eens of daar wel een internet uitgang op zit.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@AG60

Heb je helemaal gelijk in. Als je de TV via de netwerkkabel aansluit moet dat zeker de beste resultaten opleveren.
Heb je nu de TV rechtstreeks verbonden met netwerkkabel of je Ziggo Mediabox? Dat is mij niet helemaal duidelijk. 
Als je de Mediabox met een UTP kabel hebt verbonden met de Connect box van ons, en dan nog problemen ervaart ben ik benieuwd wat je precies ziet qua beeld/foutmeldingen en op welke functies/zenders.
Mogelijk kan ook @Bert dan weer meedenken 🙂

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb inderdaad een kabel rechtstreeks van connectbox naar tv. Als ik tv kijk of een film van mijn kijklijst wordt  het beeld zwart en zie je in het midden een draaiende cirkel. Hij zoekt dan naar verbinding. Soms gaat tv uitzending of film weer verder en dat herhaald zich dan een aantal keren en soms zegt ie 'kan niet verder afspelen,  kan bron niet vinden'. Ergens zit iets niet goed. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Maar hoe had je dit precies in gedachten? @AG60

Door de TV met een UTP kabel te verbinden heeft jouw Mediabox geen internet. Juist als je de Mediabox wenst te gebruiken zoals de Kijklijst met daarin opnames raden we aan de box met UTP te verbinden en niet te TV 🙂

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Er zit een kabel van meterkast waar  ziggo kastje is gemonteerd  naar connectbox. Vanuit connectbox heb ik een internetkabel naar tv. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ah helder @AG60

 

Denk dat het verstandig is dat we een afspraak met onze monteur inplannen om dit op te lossen. Die kan ter plekke tenminste alles nalopen en doormeten.

Als je akkoord bent met de voorwaarden dan ontvang ik graag een aantal data waarop jij thuis kan zijn.

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

akkoord met de voorwaarden. Ik kan deze maand iedere dag behalve op de woensdag.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Top, dan komt hij dinsdag 17-08-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Je krijgt een bevestiging per e-mail. Laat je aan ons weten hoe het gegaan is @AG60

AG60
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi, monteur is geweest en kabel tussen Ziggo connectbox en Deco wifibooster was slecht. Maar ook hdmi kabel tussen Ziggo mediabox Next en One Connect Box van de Samsung tv was ook een probleem. Beide kabels vervangen en heb weer kijkplezier. Dank voor alle reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic