Wij hebben sinds bijna 2 maanden nu de mediabox next. In het begin konden we af en toe programma's die we hadden opgenomen slecht terugkijken. Regelmatig stopte het afspelen dan en moest je het weer opnieuw aanzetten. Onlangs heeft ziggo hier aan het netwerk gewerkt. Sindsdien hebben we de storingen constant ook bij gewoon tv kijken op alle zenders. Het beeld wordt zwart en gaat een paar secondes later weer verder. Dit achter elkaar door. Terugkijken van opnames is helemaal een drama. regelmatig zwart beeld waarna de melding dat er wellicht een storing is. Maar die is er dan niet. Iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
downstream =
1 | 610000000 | 2 | 37 | 256qam | 2 |
2 | 618000000 | 1 | 37 | 256qam | 3 |
3 | 626000000 | 2 | 37 | 256qam | 4 |
Upstream =
1 | 52000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 31800000 | 47 | 2.560 | 64qam | 5 |
3 | 45200000 | 47 | 5.120 | 64qam | 3 |
Heb kabels opnieuw aangesloten en kastje mediabox next staat nu even plat op de grond i.p.v. op zijn kant tegen de muur. Tot nog toe werkt alles prima. Live verbinding is goed en terugkijken gaat ook vlekkeloos.
Heel hartelijk bedankt voor het meedenken, neem aan dat alles nu goed is. Of kunnen jullie nog iets afleiden van de down en up stream?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Next gebruikt bij alles behalve live kijken het modem.
heb je ook problemen met live kijken?
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
@Bert Er is ook storing bij gewoon tv kijken en het internet signaal is ook niet goed.
"Sindsdien hebben we de storingen constant ook bij gewoon tv kijken op alle zenders" Hier over normaal TV kijken.
"Terugkijken van opnames is helemaal een drama. regelmatig zwart beeld waarna de melding dat er wellicht een storing is. Maar die is er dan niet." Hier over terugkijken.
Er gaat dus iets goed mis met het inkomend signaal.
Maar wat je zegt... met de waardes uit de modem en de foto's kunnen we zien of het achter het AOP kan zitten.
@MarcelHarmsen hoe staat het ervoor? Ik zie goede tips en vragen van @Bert en @jansmarcel om te kijken waar dit probleem door ontstaat, lukt het om de gevraagde gegevens aan te leveren? Zo kunnen we dit voor je analyseren waar het zit!
Sorry, was een paar dagen weg, ik ga morgenochtend even kijken of de tv nog hapert. Meestal in de loop van de dag werd het steeds beter. Internet werkt hier verder prima. Zal morgen even de gegevens plaatsen
downstream =
1 | 610000000 | 2 | 37 | 256qam | 2 |
2 | 618000000 | 1 | 37 | 256qam | 3 |
3 | 626000000 | 2 | 37 | 256qam | 4 |
Upstream =
1 | 52000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 31800000 | 47 | 2.560 | 64qam | 5 |
3 | 45200000 | 47 | 5.120 | 64qam | 3 |
Heb kabels opnieuw aangesloten en kastje mediabox next staat nu even plat op de grond i.p.v. op zijn kant tegen de muur. Tot nog toe werkt alles prima. Live verbinding is goed en terugkijken gaat ook vlekkeloos.
Heel hartelijk bedankt voor het meedenken, neem aan dat alles nu goed is. Of kunnen jullie nog iets afleiden van de down en up stream?
Ik had tot afgelopen woensdag een Mediabox XL. Constant vastlopen én allerlei foutmeldingen. Diagnostiek: traag. Afgelopen dinsdag is een Ziggo monteur geweest. Hij heeft alles doorgemeten, coax contactdozen vervangen en de Mediabox Next geadviseerd. Deze heb ik woensdag gekregen en geïnstalleerd. Alles werkte perfect tot vanavond. Wéér haperend beeld, foutmelding dat netwerk traag is etcetera. Wat nu?
@Tim60 Is dat met live TV of met replay / opnames / on-demand films en series?
Replay en opnamen
@Tim60 Dat gaat via je modem.
Heeft de Next een verbinding met het modem via wifi of via een netwerkkabel?
Via een nieuwe cat6 netwerkkabel.
@Tim60 Dan wordt het zoeken in je binnenkomend signaal:
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Er zit een bak ruis op je modem.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Deze aansluiting is afgelopen dinsdag door een ziggo monteur gecontroleerd en vernieuwd. Desondanks nog steeds niet goed. Volgende week donderdag komt er weer een monteur langs kr
Bedankt voor je hulp.
Goedendag, uiteindelijk zat de storing buitenshuis. Het heeft ca. 2 weken geduurd voordat alles in orde was.
Heel naar @Tim60
Maar zo te zien, de aanhouder wint. Fijn dat het weer is opgelost en je ongestoord kan genieten 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.