1
Vraag
2
Reacties
MarcelHarmsen

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next - Opnames haperen

Wij hebben sinds bijna 2 maanden nu de mediabox next. In het begin konden we af en toe programma's die we hadden opgenomen slecht terugkijken. Regelmatig stopte het afspelen dan en moest je het weer opnieuw aanzetten. Onlangs heeft ziggo hier aan het netwerk gewerkt. Sindsdien hebben we de storingen constant ook bij gewoon tv kijken op alle zenders. Het beeld wordt zwart en gaat een paar secondes later weer verder. Dit achter elkaar door. Terugkijken van opnames is helemaal een drama. regelmatig zwart beeld waarna de melding dat er wellicht een storing is. Maar die is er dan niet. Iemand een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MarcelHarmsen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

downstream = 

1610000000237256qam2
2618000000137256qam3
3626000000237256qam4

Upstream = 

152000000475.12064qam2
231800000472.56064qam5
345200000475.12064qam3

 

Heb kabels opnieuw aangesloten en kastje mediabox next staat nu even plat op de grond i.p.v. op zijn kant tegen de muur. Tot nog toe werkt alles prima. Live verbinding is goed en terugkijken gaat ook vlekkeloos.

 

Heel hartelijk bedankt voor het meedenken, neem aan dat alles nu goed is. Of kunnen jullie nog iets afleiden van de down en up stream?

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Next gebruikt bij alles behalve live kijken het modem.

heb je ook problemen met live kijken?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Er is ook storing bij gewoon tv kijken en het internet signaal is ook niet goed.
"Sindsdien hebben we de storingen constant ook bij gewoon tv kijken op alle zenders" Hier over normaal TV kijken.
"Terugkijken van opnames is helemaal een drama. regelmatig zwart beeld waarna de melding dat er wellicht een storing is. Maar die is er dan niet." Hier over terugkijken.
Er gaat dus iets goed mis met het inkomend signaal.

Maar wat je zegt... met de waardes uit de modem en de foto's kunnen we zien of het achter het AOP kan zitten.

 





Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@MarcelHarmsen hoe staat het ervoor? Ik zie goede tips en vragen van @Bert en @jansmarcel om te kijken waar dit probleem door ontstaat, lukt het om de gevraagde gegevens aan te leveren? Zo kunnen we dit voor je analyseren waar het zit!
 

MarcelHarmsen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, was een paar dagen weg, ik ga morgenochtend even kijken of de tv nog hapert. Meestal in de loop van de dag werd het steeds beter. Internet werkt hier verder prima. Zal morgen even de gegevens plaatsen

MarcelHarmsen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

downstream = 

1610000000237256qam2
2618000000137256qam3
3626000000237256qam4

Upstream = 

152000000475.12064qam2
231800000472.56064qam5
345200000475.12064qam3

 

Heb kabels opnieuw aangesloten en kastje mediabox next staat nu even plat op de grond i.p.v. op zijn kant tegen de muur. Tot nog toe werkt alles prima. Live verbinding is goed en terugkijken gaat ook vlekkeloos.

 

Heel hartelijk bedankt voor het meedenken, neem aan dat alles nu goed is. Of kunnen jullie nog iets afleiden van de down en up stream?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik had tot afgelopen woensdag een Mediabox XL. Constant vastlopen én allerlei foutmeldingen. Diagnostiek: traag. Afgelopen dinsdag is een Ziggo monteur geweest. Hij heeft alles doorgemeten, coax contactdozen vervangen en de Mediabox Next geadviseerd. Deze heb ik woensdag gekregen en geïnstalleerd. Alles werkte perfect tot vanavond. Wéér haperend beeld, foutmelding dat netwerk traag is etcetera. Wat nu?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tim60 Is dat met live TV of met replay / opnames / on-demand films en series?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Replay en opnamen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tim60 Dat gaat via je modem.

Heeft de Next een verbinding met het modem via wifi of via een netwerkkabel?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Via een nieuwe cat6 netwerkkabel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tim60 Dan wordt het zoeken in je binnenkomend signaal:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zit een bak ruis op je modem.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Deze aansluiting is afgelopen dinsdag door een ziggo monteur gecontroleerd en vernieuwd. Desondanks nog steeds niet goed. Volgende week donderdag komt er weer een monteur langs kr

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je hulp.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Tim60

 

Hoe is het gegaan na de afspraak met de monteur? Heb je een update voor ons?

Tim60

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedendag, uiteindelijk zat de storing buitenshuis. Het heeft ca. 2 weken geduurd voordat alles in orde was.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Heel naar @Tim60

Maar zo te zien, de aanhouder wint. Fijn dat het weer is opgelost en je ongestoord kan genieten 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic