1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
zj0rz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next Mini blijft hangen op taalkeuze

Hallo,

Vanmiddag ziggo spullen ontvangen. Modem aansluiten, internet werkend krijgen, telefoonlijn alles aan kunnen sluiten zonder problemen. De mediabox next mini is van een ander kaliber, ofwel kom niet verder dan taalkeuze

situatieschets

• tv heeft niets anders aangesloten dan de ziggo mediabox

• alles aangesloten en aangezet op de tv

• zoals aangegeven TV knop + 0 paar seconden vast gehouden. Er werd een melding gegeven op de tv dat de koppeling geslaagd was

• vervolgens moet ik een taal kiezen, nederlands (geselecteerd) of engels, en dat ik dat kan doen met de navigatieknoppen van de ziggo afstandsbediening en de taal kan selecteren met de OK knop

echter…. Ondanks dat ik de afstandsbediening zie knipperen bij het indrukken van de knoppen, gebeurt er op de tv helemaal niets. Ofwel ik kan geen taal kiezen en dus ook niet verder gaan

heb de boel al meerdere keren aan uit gezet, batterijen er in en er uit etc etc. Niets lijkt te werken.

hoe kan ik hiermee verder? Na een uur rommelen begint het geduld op te raken

wat gaat er mogelijk mis en wat moet er of kan er gedaan worden?

groet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ha-ns

Level 5
  • 48Posts
  • 4Oplossingen
  • 36Likes

Hallo @zj0rz ben dit op deze forum tegengekomen 

Probeer eens een harde reset van je Next mini. 

Je haalt de stroom van je Next mini af. Dan druk je de aan en uit knop in aan de voorkant en zet de stroom er weer op en hou je de aan en uitknop minstens tien seconden ingedrukt.

Ik hoop dat dit helpt. Verder check even in je mijnziggo of idd daar de Nextmini met de juiste gegevens staat geregistreerd. Heb je nog geen account maak dat aan met je klantnummer die zichtbaar is bovenin je bestelling bevestigingsmail.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Ha-ns

Level 5
  • 48Posts
  • 4Oplossingen
  • 36Likes

Hallo @zj0rz ben dit op deze forum tegengekomen 

Probeer eens een harde reset van je Next mini. 

Je haalt de stroom van je Next mini af. Dan druk je de aan en uit knop in aan de voorkant en zet de stroom er weer op en hou je de aan en uitknop minstens tien seconden ingedrukt.

Ik hoop dat dit helpt. Verder check even in je mijnziggo of idd daar de Nextmini met de juiste gegevens staat geregistreerd. Heb je nog geen account maak dat aan met je klantnummer die zichtbaar is bovenin je bestelling bevestigingsmail.

zj0rz
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

je wordt bedankt, letterlijk! Die harde reset gevolgd door een software update was kennelijk nodig om de boel werkend te krijgen.

Voor de volledigheid de vervolg ervaring hieronder
Dat ding deed van alles en kwam ineens weer terug weer bij taal selectie. Kon toen weer niets. Korte seconde later leek de koppeling tussen afstandsbediening en mediabox vanzelf te gaan en kwam weer terug bij taalselectie en toen kon ik wel verder gaan. Vanaf dat pung ging het vlekkenloos!

bedankt voor de hulp!

Ha-ns

Level 5
  • 48Posts
  • 4Oplossingen
  • 36Likes

@zj0rz zie dat het idd is opgelost dankzij de tip die ik gaf of was er wat anders aan de hand?. In ieder geval veel succes ermee. Oeps je had net gereageerd zie ik.

zj0rz
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Onze reacties hebben elkaar gekruist. Zie eerdere uitleg. Jouw tip deed het ‘m!