Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next Mini als extra box, naast de Mediabox Next als hoofdbox.
Ik kan de Mediabox Next bedienen met de Samsung Smart Remote door de instelling "universele afstandsbediening in het menu van de Samsung tv door te nemen en te kiezen voor Arris met modelnummer
DCR-7111.
Het lukt me echter niet om dit ook te doen op de Samsung TV boven met de Mediabox Next Mini.
Het modelnummer VIP5002W van Arris kent de database niet van Samsung en ik heb diverse andere "VIP" modellen geprobeerd van Arris maar niks werkt.
Is het mogelijk om de Mediabox Next Mini te bedienen met de Smart Remote van Samsung en zo ja, welk modelnummer moet ik dan ingeven wat wel werkt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@h.kanbier schreef:Als ik u goed begrijp geeft HDMI-CEC allen commando's door. Maar dan moet dus de AB van het te bedienen apparaat gebruikt worden. Dat is dan een IR AB en de Next mini heeft geen IR ontvanger zodat er niets wordt ontvangen dat kan worden doorgegeven.
De Next mini werkt met BT, dus een ander apparaat (met IR ontvanger) kan dus ook de commando's van de Next mini AB niet doorgeven. Een IR BT code converter is lijkt mij de enige oplossing.
Nee dat is dus juist niet nodig dat trucje doet dat CeC protocol.
Als de Mini goed zou luisteren kan elke TV de Mini met de eigen afstandsbediening aan en uitzetten via CeC en zenders wisselen.
Ik vond zo net een reactie dat de TV+ Box van KPN met een Samsung One Remote kan worden bediend via CeC waar dit een jaar eerder niet lukte.
Er is maar een soort HDMI-CEC https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control
Fabrikanten geven er een eigen naam aan. En helaas houden fabrikanten zich niet altijd geheel correct aan de standaard.
Maar zoals het in de Next (mini) is uitgevoerd is een drama. Waarschijnlijk is het gedaan om zomin mogelijk vragen te krijgen bij de service desk. Bij een simpele aansluiting van alleen TV en Next(mini) is dat voldoende. Maar nu steeds meer gebruikt gemaakt word van complexere aansluitingen aan je TV met HDMI en mediaboxen, sounbars, AV versterkers e.d. veroorzaakt het meer problemen dan gewild en ook nog eens onoplosbaar zijn.
Door dit gebrek in de Next mini of gelijksoortige media boxjes, kunnen mensen met een beperking en afhankelijk zijn van speciale remote control apparatuur die vaak alleen via IR werkt behoorlijk in de problemen komen. De Next boxjes zijn gemaakt voor een doelgroep van gezonde mensen, die die dingen eigenlijk helemaal niet meer in huis willen hebben en ook wel cord cutters genoemd worden. Een gemiste kans.
Ik ben trouwens ook nog heel blij met mijn Harmony. Maar toch maak ik ook nog vaak gebruik van de originele ab’s voor diepgaandere instellingen. Zelfs ook nog een toetsenbord aangesloten aan de TV.
@Videopionier schreef:
@Garihd schreef:...Als de Mini al iets doet met CeC is het apparatuur uit of aanzetten niet luisteren naar opdrachten. Daar weet @Videopionier mogelijk meer over dan ik...
@Garihd Ja dat klopt inderdaad. Maar aangezien de TV dat ook doet ontstaan er problemen als een Next (mini) wordt toegevoegd aan een bestaande, goed werkende setup met een soundbar of AVR. Dit forum staat er vol mee.
Op de achtergrond heb ik suggesties gedaan om dit probleem aan te pakken. Het probleem waar ik tegen aanloop, is dat wijzigingen door Liberty Global moeten worden doorgevoerd, voor alle apparaten, in alle landen. Je kunt je voorstellen dat dat de nodige vertraging oplevert.
Niet eens door Liberty Global door het externe bedrijf Infosys wat het hele Horizon platform verzorgd de komende paar jaar. En of door de daadwerkelijke bouwer van de box, niet alles zal softwarematig zijn op te lossen vrees ik.
Ik ben ook heel blij met mijn Harmony en gebruik geen enkele andere AB meer.
Alleen als ik iets wil doen dat de Harmony niet kent dan moet ik die toets inleren vanaf de originele AB.
Ik bedien ook mijn volledige PC, inclusief de muis, met de Harmony. Sommige extra commando's heb ik wel moeten inleren vanaf het Microsoft IR toetsenbord dat vroeger bij het windows media center geleverd werd.
@h.kanbier schreef:
Ik bedien ook mijn volledige PC, inclusief de muis, met de Harmony. Sommige extra commando's heb ik wel moeten inleren vanaf het Microsoft IR toetsenbord dat vroeger bij het windows media center geleverd werd.
Hier was ik dus benieuwd naar. Ik had wel een bluetooth muis en toetsenbord aan mijn pc verbonden via een usb bluetooth ontvanger en af en toe gebruik ik een bluetooth toetsenbord met mijn tablet. Een IR toetsenbord was mij onbekend. Met als nadeel alles moet elkaar kunnen zien.
De IR oog in mijn NUC PC heb ik uitgezet. Kan/kon mijn PC ook bedienen met de Harmony, echter zijn een aantal IR codes van ander apparaten gelijk of bijna gelijk aan die van de Microsoft Mediacenter Afstands Bediening. Daardoor ging ook mijn PC op ongewenste momenten aan of reageren.
Martijn van het Samsung forum ken ik ondertussen goed genoeg om ervanuit te gaan dat hier niets van komt.
Heb er weinig vertrouwen in dat dit geregeld gaat worden
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.