1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
derks241

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Mediabox Next: Menusctructuur gewijzigd ('ontdek')

Sinds de een na laatste update van de Mediabox Next is het menu gewijzigd. 

Eerst stond TV&Replay op de eerste plaats nu is dat Ontdek.

Is de mogelijkheid om dit aan te passen?

Ik vraag dit hierom omdat wij de Mediabox next het meeste gebruiken om programma's terug te kijken en dan moet je een  handeling meer verrichten dus nu eerst via menu naar Ontdek en dan met de pijltjes toets naar TV&Replay. Als je dit meerdere malen per avond doet zijn dit wel veel extra handelingen. 

Wat mij nog is opgevallen bij het terug kijken naar bijvoorbeeld het NOS journaal als je hier gebruik van maakt dan begint je met terug kijken bijna direct wanneer het journaal begint, terwijl dit voor andere programma's niet het geval is, hier krijg je eerst nog een aantal minuten reclame te zien terwijl dit voor wat het journaal betreft niet het geval is. Heb een gruwelijke hekel aan al die reclames op de tv. 

Indien het niet mogelijk is om het menu aan te passen dat verzoek ik dit om bij een nieuwe update de TV&Replay optie weer als eerste te plaatsen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16693Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7918Likes

Gebruik toets nr 5

next ab.png

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16693Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7918Likes

Gebruik toets nr 5

next ab.png

derks241
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Steefb,

Bedankt voor je reactie, moet nog een ding  toelichten. Ik gebruik de afstandsbediening niet die bij de Mediabox Next is bijgeleverd. Ik gebruik de afstandsbediening van Logitech namelijk de Harmony Ultimate. En op deze afstandsbediening moet ik wel via de menuknop van de afstandsbediening naar het menu van de mediabox Next gaan. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4591Posts
  • 606Oplossingen
  • 2325Likes

Hallo @derks241 en welkom terug op de Community! 

Hier en daar is de menustructuur inderdaad veranderd. Zo te lezen doet het afbreuk aan jouw gebruikservaring. Ik begrijp wel dat je hiervan baalt, aangezien je via de Harmony Ultimate niet direct toegang hebt tot de TV Gids. Zelf ben ik niet bekend met deze Remote helaas, maar wellicht iemand anders wel op de Community met een gouden tip. 

Je feedback wat betreft het menu deel ik in ieder geval met de productontwikkelaars. Of het wordt aangepast, kan ik echter niet beloven. 

derks241
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Vincent,

Bedankt voor je reactie.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

@derks241Ik gebruik ook de Ultimate One. Je hebt toch de knop 'Guide'. Daar moet je de TV-gids functie aan toewijzen. Simpel.

derks241
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dankjewel Max,

Zal hier na kijken Super