Uuuh ja, ben gevoelig voor geluiden, maar dat is zeer persoonlijk, verder niets aan te doen. Next maakt idd ook bij mij permanent irritante zoem/bromtoon, soort fangeluid en af en toe wat tikjes, Volgens monteur die hier geweest is, heeft omruilen geen zin en maakt Horizon nog meer herrie, omdat dat daar een harde schijf in zit. Hij adviseerde mij Next in een afgesloten kastje te zetten om geluid te dempen. Conclusie: exit Mediabox Next…..snif….snif. MAAR! Vandaar mijn vraag: volgens monteur heeft Next actieve koeling met fan (oid, ben niet technisch), volgens medewerker Ziggo (technische vragen) is dat NIET het geval. Op zijn zachtst gezegd een vreemd verschil in mening. Iemand hier het verlossende antwoord? Of kan er bij passieve koeling ook herrie ontstaan? Veel dank voor julle meedenken!!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Next heef weldegelijk een koeling via aan de onderkant een ventilatortje ( binnen in ).
Hij zuigd vanonderen de lucht aan en blast deze om te koelen aan de bovenkant weer uit.
Dit is een bekend probleem vraag voor ruilen op dit moment is er geen andere oplossin voor...succes..
En niet in een gesloten kast plaatsen …..
Kijk, daar heb je wat aan! Ze stonden ook niet te springen om om te ruilen, dat merkte ik al. Nou ja, wie weet….komt er eens een stiller apparaat. Voor mij was het in ieder geval: exit Next.
Dank!
Passieve koeling is muisstil actieve altijd gevoelig voor geluid is immers een ventilator die dan voor de koeling zorgd he, passief gaat meestal via een ingebouwd koelelement ..blok of meerdere vandaar muisstille werking.Helaas is de Next ontworpen met actieve koeling jammer en gemiste kans vind ik, afijn hier moeten we het mee doen voor de rest zeker een grote verbetering tov. de oude mediabox xl ...de Horizon.
Monteur zei precies hetzelfde……..'’gemiste kans'’'…….
Ik heb ooit een echte herrieNext gehad die je zelfs hoorde bij zacht TV geluid overdag.
Die is omgewisseld, daarna prima, na ombouwen kamer staat de Next op een andere lage kast en hoorde ik een bromtoon, nee hè, niet weer.
Ik heb de Next opgetild en de toon was weg, de lage kast werkte als klankkast, nu met kleine viltjes onder de poten geen last meer van.
Ik hoop dat het jou ook helpt.
Ik ervaar precies hetzelfde als de topicstarter,
elke Next maakt geluid in meer of mindere mate, hopelijk wordt de Next zonder fan niet te heet,
en kan de fan softwarematig worden uitgezet?
Omruilen heeft geen zin, ze hebben het allemaal, mijn vrouw hoort het bijvoorbeeld niet,
ik hoor het altijd.
De monteur{s} die hier geweest zijn horen het ook niet, het is dus ontzettend persoonlijk hoe je geluiden ervaart.
PetertjeBol wrote:
Ik ervaar precies hetzelfde als de topicstarter,
elke Next maakt geluid in meer of mindere mate, hopelijk wordt de Next zonder fan niet te heet,
en kan de fan softwarematig worden uitgezet?Omruilen heeft geen zin, ze hebben het allemaal, mijn vrouw hoort het bijvoorbeeld niet,
ik hoor het altijd.De monteur{s} die hier geweest zijn horen het ook niet, het is dus ontzettend persoonlijk hoe je geluiden ervaart.
Yep eens helaas indd. ze hebben het of krijgen het allemaal softwarematige regeling toepassen is volgens mij het enige alternatief dat het zou kunnen verminderen hoop dan ook dat ziggo hier iets mee doen.
@Be rt ook ik heb de Next op een verhoging gezet met 5mm rubberpootjes en maak regelmatig van een stofzuiger gebruik en zuig de onderkant ( aanzuigkant van het fannetje ) en de bovenkant ( uitblaaskant ) schoon en heb gelukkig hier tot nu toe en stille Next...pff...lucky me...
In navolging van mijn post hier, samenvatting twee/drie weken Ziggo:
Oplossing monteur: Next achter een kastdeurtje zetten om geluid te dimmen…...laat ik die nou niet in mijn tv-meubel niet hebben.
Opmerking hier: niet doen, anders moet wel of niet aanwezige fan nog harder werken……
En tot slotte: gedwongen oude Humax 5200 terugsturen, want ik was immers van pakket gewisseld……...kreeg na annulering de 5300 toegestuurd. Pogingen dit tegen te houden niet mogelijk, strak administratief '’regime'’.
Nee, dit is geen klaag- of zeurmail…..(zie ik ook veel hier op dit forum)…..maar ben verbaasd over de tegenstellingen in antwoorden en reacties.
Bij het zoeken naar technische specificaties van de Next kan ik helaas niets over koeling vinden.
JAMMER allemaal, 'k had graag van de Next gebruik gemaakt.
Een ding lijkt wel helder: de afstandsbediening werkt niet met infra-rood, maar met een radiosignaal (heet dat zo?). Dus plaatsing achter een kastdeurtje zou mogelijk moeten zijn. Hopelijk is deze info wel juist…...(?).
Eindresultaat: ik weet het even niet meer……..maar iig geen Next, zoals het nu lijkt.
Dank voor alle antwoorden en tips!
Inmiddels is in het volgende topic ook een reactie van een Ziggo moderator en anderen over hetzelfde issue:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-verwarring-53658
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.