1
Vraag
2
Reacties
Mfrakking

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox Next - Geen beeld op kanaal 14 en kanaal 999

Ik ontvang geen beeld en geluid op kanaal 14 en kanaal 999.

alle mogelijke oplossingsstappen doorlopen en ook klantenservice komt er niet uit.

hij laat wel zien dat er olympische spelen uitgezonden wordt.

terugkijken kan wel, mogelijk is dat niet in 4k???

76 Reacties 76
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

@superaart  schreef:

Zou een samsung one connect problemen kunnen geven @RoWi. ? Ik vraag het voor een vriend .... 🙂

 

 


Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, het is wel een extra tussenstap, dat lijkt mij nooit ideaal. 

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik zie het zo dat het alleen te maken heeft met het fysiek onderbrengen van de aansluitpoorten en regel elektronica in een externe behuizing zodat het beeldscherm platter kan zijn en je maar 1 dun snoertje naar de tv lijdt. Functioneel is er niets anders dan de geïntegreerde behuizingen.

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

ehhhh lijdt moet leidt zijn, 😬 oeps.

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

De afspraak voor een monteur is niet gemaakt. …..

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Beste Anne, ik ben hier nu al weken mee bezig maar het is nog altijd niet opgelost.

ik vraag mij inmiddels af (mocht het aanbod toenemen) of ik ooit echt 4k beeld ga krijgen hier.

wat kunnen we hier nu mee?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

mag ik vragen waarom de afspraak voor een monteur niet gemaakt is

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb werkelijk geen idee, ik ga er vanuit dat deze actie bij Ziggo ligt toch?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een moderator kan alsnog een monteur voor je inplannen als je dat wilt

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Heb je de Next al in fabrieks herstel gezet.

Home knop indrukken

Tandwiel op Rechts

Tabblad Systeem

Fabrieks herstel en pincode 0000

 

Andere HDMI geprobeerd of de HDMI van de Next op andere poort.

 

Home knop indrukken

Tandwiel op Rechts

Tabblad Beeld en Geluid HDMI resolutie 4K

Zijkanten uitgerekt of 4:3

 

 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes

Goedemorgen @Mfrakking, ik begrijp dat je hiervan baalt en ook gewoon wilt dat het werkt. Het is lastig om met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is. Je televisie model is ook wel redelijk bekend dus als het een algemeen probleem zou zijn van de Mediabox Next in combinatie met dit televisiemodel dan zou ik er meer meldingen van verwachten. Voor mij is het apart dat mijn uitleesprogramma aangeeft dat de Next verbonden is met een Sony televisie uit 2011. De adresgegevens hebben we vorige keer gecontroleerd. Zou je ook het serienummer kunnen controleren? Deze vind je in het Menu > tandwiel > Info > Over je mediabox. Dat zou 3C36E4-EOSSTB-0040...27103 moeten zijn.

 

Een monteur kan ik uiteraard voor je inplannen als je dat wenst. Maar om alles bij je thuis zo goed mogelijk uit te sluiten wil ik je wel vragen om de Mediabox Next dan rechtstreeks te verbinden met je televisie (dus ook zonder Samsung Connect). Al is het maar om te testen of het daar fout gaat. Lees ook de voorwaarden van een monteurbezoek even door op onze website (onder de knop "Keuzehulp voor een monteur" vind je meer uitleg). 

 

Sinds 2 september heeft je mediabox ook een nieuwe software ontvangen,  update 4.34. Alhoewel er niet specifiek een fix in zit voor het probleem wat jij omschrijft is het goed om even te controleren of het probleem nog aanwezig is. 

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Beste Anne, het probleem is er zeker nog want dat check ik dagelijks.

hoewel meerdere keren in dit topic omschreven lees ik dat jou niet duidelijk is wat de samsung one connect is. Samsung heeft er bij dit model voor gekozen om slechts 1 aansluiting op de tv zelf te plaatsen met een specifieke connector en een enkel dun draadje. Vervolgens zijn ALLE aansluitingen en bijvoorbeeld de voeding in een externe behuizing ondergebracht. Dit heeft tot gevolg dat de tv zelf platter kan zijn, niet meer en niet minder. Het is dus enkel een fysieke oplossing en niets technisch.

ik Al een foto van het serienummer maken want deze klopt niet.

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

8DFF3D89-69D1-4739-9B57-6C41F9E9B513.jpeg

6B500960-CDF6-4214-99AA-3DC3C7A2640E.jpeg

0705E8DD-222B-4191-9018-29460D4291D8.jpeg

24D0B8FD-B5A1-43A2-802C-A2BF045BACC4.jpeg

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

7DB611F0-9EB1-4C77-95EE-910E5B0742C1.jpeg

75F75CDD-9101-49C8-BF4C-ADDC833C6410.jpeg

9DB9470B-9F17-4D45-AE8B-30953792C0D0.jpeg

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes

Hoi @Mfrakking, bedankt voor de extra toelichting. Ik was er inderdaad niet bekend mee dat bij dit televisie model de Samsung connect is 'geïntegreerd' en dat er niet nog aparte HDMI ingangen zijn op de televisie zelf. Volgens mij is bij andere modellen dit soms wel het geval. 

Met de controle van het serienummer komen we misschien wat verder bij een mogelijke oorzaak. Het serienummer wat jij deelt is namelijk een ander serienummer dan wat ik vind onder de postcode gegevens uit je profiel. Dit zou uiteindelijk kunnen leiden tot een verkeerde configuratie van de mediabox omdat per woonplaats een zogeheten city code wordt geconfigureerd zodat de mediabox weet op welke frequentie hij de zenders voor jou regio kan vinden. 

 

Ik heb je een privébericht gestuurd om helder te krijgen welke adresgegevens correct zijn. Daarna kan ik, waar nodig, acties uitvoeren voor het corrigeren van deze gegevens/configuratie. 

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ter lering en vermaak voot een ieder die dit topic volgt. Mijn probleem is inmiddels duidelijk en opgelost.

Bij ziggo waren twee serienummers verwisseld zodat mijn nextbox bij iemand anders geregistreerd stond met een verkeerde city code waardoor 4k doorgave geblokt werd. 
nu de administratie op orde is werkt kanaal 14 naar behoren. Precies zoals ik al die tijd dacht lag de oorzaak dus buiten het huis.
op onverklaarbare wijze zijn zondag mijn opgenomen programma’s verdwenen uit de nextbox.

na de administratieve wijziging zie ik nu opnames die in het verleden met de horizon box zijn gedaan. Die opnames zag ik ook al bij mijn account als ik op de computer inlog.

 

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Wat een ontzettend raar verhaal, maar goed dat het is opgelost. Je box staat op een ander adres geregistreerd en dan is 4K geblokt? Waarom zou dat geblokt worden? En als diegene dus een nieuwe tv had gekocht met 4K had hij het nog niet gedaan?  Mag hopen dat dit niet vaker fout gaat en mensen daardoor lopen te klooien…..

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes

Goedemiddag @Mfrakking, zoals ook al even via privéberichten besproken ben ik blij dat we het uiteindelijk hebben kunnen oplossen. Een erg vreemde en unieke situatie die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Maar na controle van het serienummer kwam het al snel aan het licht. Ter verduidelijking, de 4K 'versie' van Ziggo Sport (14) werd niet geblokt, maar omdat de mediabox in de verkeerde woonplaatst stond geregistreerd (verkeerde city code) 'keek' deze naar de verkeerde frequentie om de 4K versie van Ziggo Sport weer te geven. 

Waarom je opnames nu vreemd gedrag vertonen kan ik nog niet zo direct verklaren. De opnames zijn als het goed is gekoppeld aan je klantnummer wat met de administratieve wijzigingen niet gewijzigd is. En wat ik uit de privéberichten begreep kwam dit ook al voor dat er een administratieve wijziging was gedaan (?)

 

Dat ze gesynchroniseerd zijn met je opnames die je in Ziggo GO ziet is het juiste en verwachte gedrag. Als ik je mediabox uitlees zie ik over de afgelopen dagen wel enkele verwijderacties van opnames, maar ik kan zo niet zien welke opnames dat zijn. Dus dat zouden ook net zo goed wel bewuste acties van jou zijn geweest. Als je hier nog verder in wil duiken dan kan ik wat tijdstippen delen via privébericht zodat we samen kunnen nagaan of dit acties vanuit jou zijn geweest. Laat het maar weten.

 

Excuses in elk geval voor deze vervelende situatie en bedankt voor je medewerking. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic