1
Vraag
2
Reacties
Mfrakking

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox Next - Geen beeld op kanaal 14 en kanaal 999

Ik ontvang geen beeld en geluid op kanaal 14 en kanaal 999.

alle mogelijke oplossingsstappen doorlopen en ook klantenservice komt er niet uit.

hij laat wel zien dat er olympische spelen uitgezonden wordt.

terugkijken kan wel, mogelijk is dat niet in 4k???

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De kabel zou kunnen, de handshake staat daar deels los van dat is iets tussen twee apparaten. Mocht de handshake een probleem zijn verwacht ik op geen enkel kanaal beeld.

Ik kan het mis hebben, zover ik weet bepaald de handshake de werking van het gehele apparaat niet enkel de uhd kanalen.

 

@Mfrakking er is inderdaad een nieuwe software versie 4.33 

Nog een andere vraag klopt mijn vermoeden dat er een Samsung (Slim) One Connect tussen de TV en de Mediabox Next zit?

Bekijk in context

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ter lering en vermaak voot een ieder die dit topic volgt. Mijn probleem is inmiddels duidelijk en opgelost.

Bij ziggo waren twee serienummers verwisseld zodat mijn nextbox bij iemand anders geregistreerd stond met een verkeerde city code waardoor 4k doorgave geblokt werd. 
nu de administratie op orde is werkt kanaal 14 naar behoren. Precies zoals ik al die tijd dacht lag de oorzaak dus buiten het huis.
op onverklaarbare wijze zijn zondag mijn opgenomen programma’s verdwenen uit de nextbox.

na de administratieve wijziging zie ik nu opnames die in het verleden met de horizon box zijn gedaan. Die opnames zag ik ook al bij mijn account als ik op de computer inlog.

 

Bekijk in context

76 Reacties 76
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je er nog apparatuur tussen zitten ( soundbar oid)?

Is dir op een profiel ? Kijk eens op het ''gedeeld'' profiel.

Hdmi kabel al eens opnieuw vastgezet, als het kan een andere proberen .

En ''last but not least'', de box al eens even uitgezet met het knopje achterop?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoe staat de beeldresolutie ingesteld automatische of 4k ?

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Alle variaties uitgeprobeerd maar staat standaard op automatisch.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Mfrakking  schreef:

Alle variaties uitgeprobeerd maar staat standaard op automatisch.


Zie je de 4k optie wel?

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Jazeker en ook uitgeprobeerd.

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Er is een receiver die geschikt is voor 4k doorgave, echter de tv is rechtstreeks verbonden met het next kastje.

de HDMI kabel is een onvoorstelbare dure (€100,-), lijkt mij erg onlogisch dat daar iets mee is.

gedeeld profiel ken ik niet, hoe check ik dat?

zou het kunnen zitten in de kabel die vanuit de meterkast naar de aansluiting in de hoek van de woonkamer gaat?

Ik heb wel even een rechtstreekse aansluiting gelegd maar mogelijk met een even slechte kabel dus nog geen uitsluitsel.

uit en aan en zelfs nieuwe software is allemaal geprobeerd.

Waarom kan ik deze zenders wel terugkijken? Is dat dan geen 4k?

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk type merk tv heb je?

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Een Samsung Qled van nog geen jaar oud.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk type hdmi kabel heb je? 

heb je de originele hdmi kabel die bij de next zelf zat al geprobeerd?

 

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Bijgeleverde kabel geprobeerd, geen verschil. Ik gebruik: Monster, ultra high speed cable for HDMI, E194702 (UL) cl2 26AWG/10G + 28AWG/5G 75graden •1ft (0,304m)

ook diagnostiek gedaan, alles wordt oke en snel bevonden door het systeem.

ondertussen probleem nog niet opgelost.

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb de analoge geluid uitgang aangesloten op de receiver. Zou de next box output geven dan moet er dus iets te horen zijn.

dit bewijst dat het niet in de secundaire kant van de next box richting tv ligt.

aangezien de diagnostiek alles oke bevind  weet ik niet meer wat te doen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de hdmi kabel is prima

uit welk jaar komt de qled tv?

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

De tv is van vorig jaar na de zomer maar ik volgens mij een 2019 model. 

Maar zoals gezegd er wordt ook geen analoog geluid naar de receiver doorgegeven dus lijkt het mij dat de next box helemaal niets doorgeeft en dat het dus niet aan de tv of de tussenliggende bekabeling ligt. 

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de coaxkabel tussen meterkast en wandoutlet ( ca. 9mtr) niet zelf heb aangelegd maar die al in de huisinstallatie zat. ik weet dus niet wat voor kabel dat is. Vanaf de wandoutlet naar de tv ( ca 8 mtr kabel heb ik enige jaren geleden vervangen voor de beste die verkrijgbaar was om zo ook interferentie met 4- en 5G uit te sluiten. Dat loste toen inderdaad mijn problemen op.

Ik heb geen Coax kabel van goede kwaliteit om een tijdelijke rechtstreekse verbinding tussen meterkast en next box aan te leggen.

De diagnostiek van de next box verteld dat alles perfect in orde zou moeten zijn, signaal sterk, wifi snelheid hoog etc.

Ik heb ook nog van niemand antwoord of terugkijken in een andere resolutie gebeurd dan live. Terugkijken kan namelijk wel. Pas als je echt live wilt kijken dan valt alles op die twee kanalen weg  behalve de zender info zoals welk programma er wordt vertoond. 

Is er een manier om te testen of  een 4k signaal wel goed door alles heen komt? kan bijvoorbeeld een ziggo monteur dit testen o.i.d.?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kanaal 14 en kanaal 999 komen idd via coax 

kanaal 205 Love Nature 4k gaat via een iptv internet stream als die zender het doet dan is idd niks met je tv en of hdmi

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

 

een moderator kan jou een coaxkabel sturen maar niet 100% zeker dat ze ook 5 meter kunnen leveren 

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met de opmerking geen beeld, bedoel je daarmee dat het beeld wat je ziet egaal zwart is.

Als test met kanaal 14 zet de Next eens op 1080i komt er dan een foutmelding in beeld?

De Next zou dan namelijk moeten aangeven dat voor de 4k instelling moet worden gekozen, iets in die strekking.

Hoe zie je dat de olympische spelen wordt uitgezonden, is dat de melding van de gids zou je daar een foto van kunnen maken?

Ik lees verderop dat dit inderdaad de zender info is.

 

Terugkijken/replay is een stream vanuit de cloud via het internet dus, kortom dat werkt anders dan live kijken, of dit uhd is dat weet ik niet. Het lijkt er sterk op dat dit in dit geval niet uhd is.

 

Wat bij samsungs nog mee kan spelen is de instelling bij UHD Color mogelijk staat dit uit en moet het juist aan, of andersom, de juiste setting weet ik niet ik dacht uit,  dit kan per HDMI poort worden bepaald.

 

De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit, biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.
 
Verder kan HDCP 2.2 roet in het eten gooien mogelijk moet er een andere HDMI poort (3?) worden gebruikt.
 

 

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Mfrakking,

 

Wat zuur dat je geen beeld en geluid hebt op een aantal specifieke kanalen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg hinderlijk is. Gelukkig ben je hier aan het juiste adres. 

 

Had je de laatste reacties al gezien? Als ik een coax kabel voor je kan opsturen, laat het dan weten. Dan regel ik dat graag voor je :-).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nog een aanvullende test.

@Mfrakking met de TV uit krijg je dan wel audio op die specifieke kanalen ik las net dat de audio via een extern apparaat gaat.

Mfrakking
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Helaas niet. De next box laat van deze zenders niets door.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mfrakking  schreef:

Helaas niet. De next box laat van deze zenders niets door.


Enkel de zender info blijkbaar, even terug naar mijn vorige reactie het beeld wat je ziet is dat egaal zwart?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic