1
Vraag
2
Reacties
Patrick_6369

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next: Freeze na verwijderen opname <In onderzoek >

De situatie is als volgt: als ik een opgenomen programma heb gekeken druk ik op Vorige op de AB en dan kom ik op het splash screen van dat programma terug. Als ik dan kies voor Verwijder je opname, dan gebeurt het heel vaal dat de mediabox bevriest en niks meer doet. 

 

Als ik de box naar standby zet en dan weer aanzet, dan is nog steeds dat splah screen in beeld. Echter, dan loopt het geluid van live tv door op de achtergrond. Ik kan dan ook zappen op live. Aan het geluid hoor ik dat het naar een andere zender springt, maar beeld blijft vast staan. Ik kan dan ook met de Home knopo het menu oproepen en andere acties uitvoeren, maar het splash screen blijft hinderlijk staan en maakt alle menu's onleesbaar. Als ik dan een andere aflevering heb gekeken, daarna werkt alles weer vaak goed, totdat ik weer ga verwijderen... 

 

Uitzetten naar stand-by helpt dus niet, met de schakelaar achterop helemaal uitzetten wel, maar dat wil ik dus niet. Ik heb Software versie 4.31 en heb ook al alle fabrieksinstellingen teruggezet, maar dat levert ook geen verbetering op. 

 

Wat moet ik doen om de Next weer normaal te kunnen gebruiken na het verwijderen van een aflevering? 

 

PS: Dit bedoel ik dus met het Splash Screen en ik gebruik ook deze knop om de aflevering te verwijderen. 
20210425_204318.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Goedemorgen iedereen,

 

Graag geef ik jullie een update over dit probleem. Dankzij jullie voorbeelden hebben we in de logs het probleem kunnen signaleren. Het goede nieuws is dat het erop lijkt dat dit probleem al in 4.32 is opgelost. Nog even onder voorbehoud want we moeten dit nog valideren. Onze testers van de Mediabox Next software hebben onderhand software-update 4.32 en ik zal hun vragen of ze dit probleem nog ervaren.

Bekijk in context

63 Reacties 63
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt de Next internet verbinding met het modem?

Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Via een UTP-kabel (met een Switch ertussen). 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk switch heb je in gebruik?

Soms geeft een Next problemen met bepaalde apparaten ertussen.

Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is een TP-link TL-SG1005D Gigabit Switch (unmanaged). 

 

Ik heb de switch er eens tussen uitgehaald, de Next zit nu rechtstreeks op de Connectbox. Nu heeft mijn TV geen netwerkconnectie meer, maar dat moet dan maar even zonder. Vanavond eens kijken wat gebeurt als we weer opnames kijken en verwijderen. 

 

Overigens zit die switch er al minstens zo lang tussen als dat ik de Next heb, dus ik zou het wel heel gek vinden als die er wat mee te maken zou hebben. 

Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist heb ik, ook zonder switch ertussen, weer dezelfde vastloper gehad. Daar ligt het dus niet aan. 

 

Ik heb overigens nog nooit problemen met het netwerk gehad, altijd stabiele streams en snelle responstijden. Ik zou het zelf wijten aan een foutje in de Next-software in het algemeen of op mijn box. 

 

Kunnen anderen met software versie 4.31 mijn vastlopers repliceren? Wil jíj dat niet eens proberen? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ervaar geen enkel probleem met opnames verwijderen en hier wordt veel opgenomen en ik heb het verder niet gelezen op dit forum.

 

Bij vreemde zaken is de 1e stap de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat? Dan de fabrieksinstellingen.

Alles wordt weer opgepakt, alleen wel even Instellingen Beeld en Geluid nalopen en opnieuw inloggen in apps, als je die gebruikt.

Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Van de stroom afhalen en terugzetten naar fabrieksinstellingen levert geen oplossing (zie ook mijn OP). Voor de volledigheid nog maar eens gedaan. Maar daarna is het nog steeds hetzelfde. Blijkbaar is er toch echt iets mis (gegaan) met mijn kastje en de software daarop. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @Patrick_6369! Heel jammer dat de vele stappen nog niet voor een oplossing hebben gezorgd. Wel goed dat je dat hebt doorgelopen. Kun je je mediabox eens van de stroom halen en de coaxkabel aan beide kanten loskoppelen. Ook kun je de UTP kabel uit de mediabox halen. Na 10 minuten kun je alles weer aansluiten en opnieuw verbinding maken met de box. Hoe gaat het dan?

Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Maud , dank je voor je reactie. Direct nadat ik het gelezen had, heb ik alle stekkers uitgetrokken. Vanavond weer alles ingestoken en zelfs nog even teruggezet naar fabrieksinstellingen. Maar helaas, geen ander resultaat. Bij verwijderen van een opname via het splash screen weer een vastloper...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Patrick_6369 Hartelijk dank voor het testen. Vervelend dat het probleem zich ook na het herstellen van fabrieksinstellingen blijft voordoen. Ik heb het ook even op mijn eigen Mediabox Next uitgetest en ik constateerde ook een vastloper, overigens niet structutreel. Inmiddels heb ik hiervan een melding gedaan bij de software ontwikkelaars. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten onder dit topic. 

Patrick_6369
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Paul 

Dank je wel! Ik kan er dus van uit gaan dat het een software bug is, waar ik blijkbaar meer last van heb dan een ander... Op Tweakers.net heeft zich ook nog iemand gemeld met dezelfde ervaringen overigens. 

Ik kijk reikhalzend uit naar een nieuwe update... voor nu moet ik er aan denken programma's anders te verwijderen dan ik gewend was! 

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Nooit eerder last van gehad, maar sinds 3 dagen hier hetzelfde probleem. Signaal gaat direct naar tv., zit geen apparaat tussen. Je zou dus mogen aannemen dat het een Next(ziggo) fout is.

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Nadere toelichting.....

Box reageert nu nergens meer op. Moet eerst uit dan weer aangezet worden om weer reactie te krijgen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@wimfrazer Vervelend dat jij dit probleem ook ervaart! Dank voor het bijsluiten van een foto ter verduidelijking. Helaas kan ik net niet zien wanneer het programma is opgenomen, voor het lopende onderzoek zou ik dat graag willen weten. Zie je kans de volgende data aan te leveren?

- Datum en tijdstip van de opname
- Zender + programma
- Is de Mediabox Next via Wifi of UTP kabel verbonden?

Zou je, indien mogelijk, een korte video-opname willen delen van het vastlopen ? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Patrick_6369 Zie jij ook kans om ten behoeve van het onderzoek 1 of 2 recente voorbeelden aan te leveren? Ik heb dan onderstaande info nodig.

- Datum en tijdstip van de opname
- Zender + programma
- Is de Mediabox Next via Wifi of UTP kabel verbonden?*

Van jou weet ik uit eerdere bericht al dat je de Next via UTP hebt aangesloten.

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Comedy Central Young Sheldon 18.25 u. 29 april

ÉËN(België) ProfessorT  17.10 u. 20 april

Spike Police Interceptors 07.15 u. 26 april

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@wimfrazer Hartelijk dank voor het doorgeven van de gevraagde informatie. Ik koppel dit terug richting het de afdeling die het probleem in onderzoek heeft. Zodra ik een update heb laat ik het weten onder dit topic. 

tottot

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb hetzelfde issue, sinds update 4.31.

Werkte voorheen perfect, enige wijziging is de update

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Bij mij ook pas na de laatste update. Volgens mederwerker ligt het aan de kabel tussen aansluitpunt en box. Krijg nieuwe kabel. Ben benieuwd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic