1
Vraag
2
Reacties
deehar

Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox Next: Foutmelding - Modem niet verbonden met internet

Melding was niet waar. Ik was gewoon aan het internetten met mijn tablet naast de tv. Ik moest de Next box rebooten om hem te herstellen. Waarom?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes
Dat vermoeden had ik al 🙂 . Op het moment dat dus de Wifi verstoort wordt ( dat kan diverse redenen hebben ) kan de Next dus ook de verbinding verliezen. Door opnieuw op te starten heeft de box de verbinding opnieuw gemaakt en werkt het weer.
Maar fijn dat de Next normaal gesproken ook draadloos fantastisch werkt !!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes
Lastig te zeggen, is je Next draadloos of bedraad (utp) met het modem verbonden ?
De kans op een probleem in je verbinding draadloos is wat groter als een bedrade aansluiting. Net als dat je andere apparaten de verbinding met de Wifi soms kunnen verliezen kan dat ook met de Next gebeuren.
deehar
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes
Mijn verbinding is inderdaad draadloos. Ik heb al tientallen kabels door de kamer lopen en wilde meer vermijden. Tot nu toe heb ik weinig last van gehad! De Next box doet het meestal fantastisch!
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes
Dat vermoeden had ik al 🙂 . Op het moment dat dus de Wifi verstoort wordt ( dat kan diverse redenen hebben ) kan de Next dus ook de verbinding verliezen. Door opnieuw op te starten heeft de box de verbinding opnieuw gemaakt en werkt het weer.
Maar fijn dat de Next normaal gesproken ook draadloos fantastisch werkt !!
deehar
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ja maar … de diagnostiek gaf een onderbreking tussen modem en netwerk duidelijk aan.  (Lijn tussen modem en box was groen).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic