1
Vraag
2
Reacties
Ad68

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next ECO stand blauw LED

Mijn Mediabox Next heb ik in de eco stand staan. Nu zie ik dat mijn Mediabox Next overdag af en toe gewoon aan staat. Dit zie ik omdat er een blauw lichtje brandt. Is dit normaal en wat is hiervan de reden ?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Ad68 ,

Ik kan mij voorstellen dat je heel graag wilt weten waarom jouw box dit gedrag vertoont terwijl deze écht in de ECO stand staat. Gelukkig kan ik je daar een heel duidelijk antwoord op geven :wink:

Evert super bedankt voor het meedenken. De informatie die je verder hebt gegeven is helemaal correct! In alle standen is de betekenis van de lampjes hetzelfde:

  • Blauwe lampje is stand-by
  • Witte lampje is aan

Wanneer je de Mediabox Next in de ECO stand hebt staan, dan gaat je box bij het uitschakelen eerst 1 minuut in stand-by (blauwe lampje), daarna gaat het lampje uit. Over de dag heen krijgt de Mediabox Next af en toe signalen vanuit ons netwerk, waardoor deze kort in stand-by gaat staan. Bijvoorbeeld wanneer deze een update ontvangt voor de tv gids. Om ervoor te zorgen dat de tv gids up to date blijft, schakelt de box naar stand-by om die te verwerken. Na de verwerking gaat deze na een minuut weer uit.

Het is dus geen spook-gedrag, maar logisch verklaarbaar. Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust!

Bekijk in context

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Dat zijn inderdaad frappante en vervelende problemen @HilH, goed dat je het aankaart. Zou je de Mediabox Next eens via de instellingen willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Je raakt gemaakte opnames niet kwijt, deze staan in de cloud dus geen zorgen.

Ik hoor wederom graag je bevindingen!

Bekijk in context

30 Reacties 30
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Als het lampje blauw brandt, dan staat hij in standby. Wanneer de box aan staat, is het lampje wit.
Het lampje hoort echter alleen blauw te zijn in standby wanneer de box is ingesteld op de stroomverbruikstand Normaal of Hoog.

Zou je daarom willen dubbelchecken of de box inderdaad op Eco staat?

Groet,
Evert
Ad68
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Evert, volgens mij heb je mijn vraag NIET goed gelezen. heb toch duidelijk aangegeven dat de Mediabox Next WEL in de ecostand staat!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik heb je vraag wel degelijk goed gelezen. Ik geef aan hoe het zou moeten zijn. Bij jou is het blijkbaar anders. Vandaar dat ik even zeker wil weten hoe de energiestand staat ingesteld. Een foutje/vergissing is namelijk snel gemaakt. Anders krijg je wellicht allerlei oplossingen voor je kiezen die niet helpen.
En controleren welke energiestand ingesteld staat is ook zo gebeurd.
Ad68
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Evert,

alsnog op jou verzoek nog een keer gecheckt. Staat wel degelijk op ECO stand,
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Ad68 ,

Ik kan mij voorstellen dat je heel graag wilt weten waarom jouw box dit gedrag vertoont terwijl deze écht in de ECO stand staat. Gelukkig kan ik je daar een heel duidelijk antwoord op geven :wink:

Evert super bedankt voor het meedenken. De informatie die je verder hebt gegeven is helemaal correct! In alle standen is de betekenis van de lampjes hetzelfde:

  • Blauwe lampje is stand-by
  • Witte lampje is aan

Wanneer je de Mediabox Next in de ECO stand hebt staan, dan gaat je box bij het uitschakelen eerst 1 minuut in stand-by (blauwe lampje), daarna gaat het lampje uit. Over de dag heen krijgt de Mediabox Next af en toe signalen vanuit ons netwerk, waardoor deze kort in stand-by gaat staan. Bijvoorbeeld wanneer deze een update ontvangt voor de tv gids. Om ervoor te zorgen dat de tv gids up to date blijft, schakelt de box naar stand-by om die te verwerken. Na de verwerking gaat deze na een minuut weer uit.

Het is dus geen spook-gedrag, maar logisch verklaarbaar. Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust!
Ad68
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Marije, dit is pas een goed antwoord. Hier kan ik wat mee. Bedankt voor je info.:relaxed:
David1000

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb in de slaapkamer ook een box staan en dat blauwe lampje geeft ontzettend veel licht, kan die niet uit?
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
David1000 Zie het antwoord hierboven. In de ecostand is het ledje meestal dus gewoon uit. Anders doet een stukje tape wonderen!
David1000

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi fastbiker, dat had ik al gelezen. Mijn ervaring is dat het lampje anders regelmatig aan staat en ook voor een langere tijd. Mijn vraag is dan ook of dat lampje niet gewoon helemaal uit kan. Een stukje tape is natuurlijk niet echt een oplossing
Batraaf

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beetje late reactie, maar het is niet even het is meer dan een uur.

En meestal 's nachts om een uur of 4 of vijf.

Ik slaap heel licht en word dan wakker van de ventilator.

En ik moet er om 6 uur uit om te werken, maar het gebeurt ook wel eens in de nacht van zaterdag op zondag.

Dus gaat hij 's avonds helemaal maar van de stroom af, en 's morgens dan maar weer aan.

Jos

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goedemorgen @Batraaf 

Goed dat je hem helemaal uitschakelt wanneer je gaat slapen. Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je er van wakker wordt. 

Helaas hebben wij geen invloed op wanneer de box zijn updates binnen haalt. Dit is niet iets wat we in kunnen regelen. Er worden continu update verstuurd en we ontkomen er niet aan dat dit ook in de nacht moet gebeuren. 

Het is wel vreemd dat hij vervolgens een uur blijft draaien. Dat lijkt mij niet echt Economisch.
Je weet zeker dat deze in Eco-modes staat?
Ik zie dat het hier om jouw tweede mediabox gaat. Vertoont de eerste dit zelfde gedrag in Eco-modes?

Batraaf

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Jiri,

Ik zal hem eens omwisselen met de box beneden.

Die staat wel in de normale modus, dus dan zet ik die ook in eco.

Bij de horizon box kon je wel in de instellingen aangeven hoe laat die ging zoeken naar updates.

Maar die ging zelf dan op zoek naar updates, terwijl de next via Ziggo word ingeschakeld.

Groetjes Jos

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @Batraaf, super dat je dit wilt doen! Laat je ons weten hoe het dan gaat?

Brazzie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan vraag ik me af waarom ik op dit tijdstip weer klaarwakker geworden ben van dat felle witte licht van de Next mini. Al meer dan 30 minuten gewacht of het uit zou gaan, nu de stekkers er maar uit getrokken. Geen last van gehad de afgelopen maanden maar nu ineens weer wel.

Is er een update geweest waardoor ik de instellingen weer moet checken?

 

Potverdorie morgen weer vroeg m'n bed uit, dus ja het maakt me chagrijnig op Ziggo (ook door andere Ziggo zaken overigens)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik lees dit topic met lichte verbazing, zeker de uitleg wat betreft de TV gids, de mediabox kan de meest actuele gids toch gewoon tijdens het opstarten ophalen, op deze manier krijg je toch ongewenst extra sluimerverbruik. Nu zal dat niet schokkend veel zijn, maar telt over een  heel jaar gezien toch mee.  De eco stand zijn doel te missen door deze werking.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat gek dat dit probleem uit het niets ineens weer tevoorschijn komt, @Brazzie Goed dat je het hier meldt. 
Wil je het de aankomende dagen eens in de gaten houden?

Bij het volledig stroomloos maken, weet je in ieder geval zeker dat hij 's nachts niet aan gaat.

Brazzie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hou het in de gaten en zal het hier melden. Stroomloos betekent elke keer m'n bed uit stappen om de stroom eraf te halen?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel. 
Ja, klopt. De stekker uit de stroom halen. 

Brazzie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat vind ik géén oplossing eerlijk gezegd, beetje terug naar de tijd zonder afstandsbedieningen 😉

 

Afgelopen nacht is het in ieder geval niet voorgekomen en ik hoop dat het zo blijft.

 

Ik snap überhaupt niet waarom fabrikanten allemaal van die felle lichtjes in hun apparaten moeten stoppen. Was al blij dat met de Deco app je dat kan regelen, zou met alle andere apparatuur ook zo moeten zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic