robbio85

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox Next - Dolby Audio / Stereo uitsturen zoals het binnenkomt

Sinds kort heb ik de Mediabox Next in gebruik. So far so good.

Eén ding mis ik echter. Als ik Dolby Audio inschakel wordt elke zender als Dolby Digital 5.1 signaal naar de receiver gestuurd (via HDMI aangesloten). Dit klinkt niet goed als het binnekomende signaal stereo is.

Graag zou ik willen instellen dat de Mediabox het geluidssignaal onveranderd doorstuurt via de HDMI kabel.

Zou dit kunnen worden toegevoegd naast de opties Stereo en Dolby Audio?
32 Reacties 32
Damandan

Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes
Degene die de huidige implementatie bedacht heeft en uit heeft laten werken zouden ze eigenlijk op staande voet van het Next project moeten halen. Zo'n implementatie zou door een professional nooit als basis ontwikkeld worden. Hoogstens als extra 'feature' omdat een manager ernaar vraagt.
Henk52

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sluit mij volledig aan in de discussie over het geluid. Heb de next ook sinds kort en is aangesloten via HDMI op een Denon X2500H. Beeld is fantastisch. Netflix geeft ook 4K door. Alleen het geluid, dat is niet echt fantastisch. Netflix rechtstreeks via internet geeft echt het oorspronkelijke 5.1 geluid door. De next geeft alleen stereo. Kan ik controleren via de Denon app. Dit doet echt afbreuk aan de stappen die zijn gemaakt met de next ten opzichte van de oude horizon box.
wbeetje

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Henk52 en anderen; ik heb ook de Denon X2500H. Heb de dolby Atmos speakerconfiguratie geïnstalleerd. Netflix zendt bij div. films en series dan ook Atmos uit, via mijn pc werkt dat goed. Ik zit er over te denken om deze nieuwe mediabox te bestellen, maar wil wel gewoon het geluid horen wat de makers van een film en serie bedoeld hebben.... Dus hoop inderdaad dat er een normale "pass-through" komt, zodat mijn versterker het geluid kan decoderen wat oorspronkelijk bij een film/serie bijgeleverd wordt.

Mvg,

Bart.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ik denk dat Atmos te hoog gegrepen is, maar voor de rest, 100% eens.
Dalek69

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
hallo, ik heb een atmos HT receiver van pioneer en dito speakers ,
het zou leuk zijn als de next box in de netflix app met DDP5.1 en atmos gaat werken via passthrough. Allerlei video netwerken werken al veel met DDP-5.1 en evt atmos.
De Netflix Windows10 app kan ook atmos doorpassen via hdmi (met het 4k abo) , dat heb ik jl dag succesvol uitgeprobeerd....

Jammer dat een nieuwe moderne mediabox nu nog niet de audio passthrough heeft, en hoop ookdat dat spoedig of over een afzienbare tijd , wordt goedgemaakt via firmware update. Zet hem op , Ziggo.... Verder in 2 weken heel tevreden over de snelle next box.
(nou ja, de hdmi-CEC heeft soms ongewenste bij-effecten) . De Next is in ieder geval fijner dan horizon/mediabox-XL.

Het is voor mij niet mogelijk permanent de pc aan de receiver te koppelen voor atmos weergave, en mijn samsung 1080p tv is smart met netflix maar die is (en blijft ) maar max 5.1 dd doorgeven. (DD5.1 over arc, geen e-arc)
De netflix app op de next box werkt nu prima, op de DDp en atmos na.

Goede hoop voor toekomstige firmware updates van de Next box.


Grts, Roland.
Rooverz

Level 6
  • 111Posts
  • 2Oplossingen
  • 49Likes
Is er al iets bekend of de Next in een update origineel geluid gaat uitsturen?
Rooverz

Level 6
  • 111Posts
  • 2Oplossingen
  • 49Likes
Dave- heb jij hier al wat meer over gelezen of gehoord? Of wellicht Michael Ziggo Mark
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Rooverz

Ik heb er nog niets over gelezen of gehoord, ik zal morgenochtend even navraag doen of er al iets bekend is.

Wordt Vervolgd
Bartman74

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er inmiddels al beter geluid? Ik heb de Mediabox Next ook sinds 2 dagen en worstel ook met het geluid.

Ik krijg bijvoorbeeld via Youtube niet een goeie 5.1 test gedaan. (Sonos) Geen idee of dit nu aan mijn tv of aan de mediabox ligt.  Met oude Box (Samsung SMT C7140) geen probleem. Ben er wel achter dat ik netflix via de tv-app moet gebruiken.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Bartman74

 

wat spijtig dat er niemand in dit topic is gekomen om je te helpen, en ook ik zie dit nu pas 😞

Excuses hiervoor.

Ervaar je enkel geluidsproblemen met een koppeling via Sonos? Of rechtstreeks op de TV ook? Wat ervaar je dan precies?

Heb je via het menu onder 'beeld en geluid' ook al eens de instellingen aangepast?

Bartman74

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb inmiddels mijn 2013 Samsung vervangen voor een neo qled 55 93A. Netflix doen we via de tv want via de box geen echte Dolby 5.1, sterker nog: in de modus Dolby altijd aan of Automatisch is er een grote lipsync issue die niet is te corrigeren via tv of de Next. Geluid dus altijd in de standaard stereo modus. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Bartman74, wat jammer dat het probleem nog steeds niet opgelost is! Laten we er samen opnieuw naar kijken, films wil je natuurlijk in de beste kwaliteit kunnen bekijken! Mijn collega heeft destijds een aantal vragen gesteld. Zou je deze kunnen beantwoorden? Dan kunnen we verder op onderzoek uit! 

Bartman74

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zonder de Sonos was er geen probleem, ik heb nog een instelling gewijzigd op de Samsung tv uit 2021 (neo qled 93a) zie foto. Nu is er geen lipsync issue meer. Nog afwachten hoe het geluid verder is, tijd zal het leren.

408BA44F-B1E2-4E4C-8407-7350092D4FE8.jpeg

 hij staat nu op doorloop

Uitgelicht topic