robbio85

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox Next - Dolby Audio / Stereo uitsturen zoals het binnenkomt

Sinds kort heb ik de Mediabox Next in gebruik. So far so good.

Eén ding mis ik echter. Als ik Dolby Audio inschakel wordt elke zender als Dolby Digital 5.1 signaal naar de receiver gestuurd (via HDMI aangesloten). Dit klinkt niet goed als het binnekomende signaal stereo is.

Graag zou ik willen instellen dat de Mediabox het geluidssignaal onveranderd doorstuurt via de HDMI kabel.

Zou dit kunnen worden toegevoegd naast de opties Stereo en Dolby Audio?
32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Waarschijnlijk zal dit in de toekomst wel gebeuren doormiddel van Update's die komen gaan, nu is de Next gebruiksklaar voor de consument gemaakt en werken de belangrijkste dingen.

Goed dat je dit aangeeft en de moderators zullen deze opmerking zekers meenemen en opschrijven.

Wie weet hebben andere gebruikers nog tips of een moderator die meestal wel binnen een dag dit topic benaderd.
robbio85
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Thanks Dave, deze thread was dan ook bedoeld als een soort feature request. Ik ben al lang blij dat ik alvast mag aanrommelen met de nieuwe Mediabox. Ik ga ervan uit dat men bij Ziggo de wensen van de early adopters in kaart brengt en op basis van populariteit implementeert.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Dat komt helemaal goed en het aan de man/vrouw brengen hier is al een goede start.:blush:
Robadop

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Dit is een discussie die hier, https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-geluid-zacht-39158, ook al een tijdje bezig is
robbio85
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Robadop wrote:
Dit is een discussie die hier, https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-geluid-zacht-39158, ook al een tijdje bezig is

Ik heb idd eerst gezocht of mijn vraag al in een eerder topic was beschreven, maar dacht dat mijn specifieke vraag niet duidelijk naar voren kwam in het genoemde topic. Vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo allemaal,
heb dit in een andere thread ook al aangegeven, maar wil dit hier ook nog even melden.
nieuwe box is een verademing, maar mis de dd+ audio op netflix.
is ook al door diverse personen gemeld.
vreemde is dat op mijn HB dit altijd prima gewerkt heeft.
dolby 5.1/prologic/dd+ afhankelijk wat het kanaal aan audio meestuurde.
linkt erop dat box next alles in dolby digital weergeeft, of er nou 5 of 2 kanalen worden aangestuurd door het tv kanaal.
bbc first is een mooi voorbeeld.
HB gaf meeste programma‘s in gewoon stereo door, mediabox next geeft dolby digital aan, lijkt me echter sterk dat dit zo is.
Schijnt in vorige firmware allemaal wel goed gewerkt te hebben.
wat is de reden dat deze audiofunctionaliteit is teruggedraaid?
Verder alle lof voor deze box?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Unzel schreef: "wat is de reden dat deze audiofunctionaliteit is teruggedraaid?"
Uit de test mag niets gedeeld worden, iedereen heeft daar geheimhouding getekend.

Er zal een goede reden geweest zijn en ik verwacht dat er regelmatig weer verbeteringen aankomen.:relaxed:
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ongetwijfeld.
ik wil ook niet als azijnzeiker overkomen.
box bevalt me verder geweldig.
Ik ben hoopvol dat er volop aan gewerkt wordt...
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Unzel,

Je hebt gewoon gelijk, De box moet gewoon de mogelijkheid hebben de signalen door te geven zoals ze bij Ziggo binnenkomen.

Dus zonder allerlei "verbeteringen". Soms mooi dat ze er op zitten, maar dan wel uitschakelbaar.
Robadop

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Ik sluit mij er helemaal bij aan. Kom aub zo snel mogelijk met een update wat dit geluidsprobleem op lost zodat de next box gelijk als de horizon box de signalen aan de receiver door geeft precies zoals ze binnen komen :wink:
Rooverz

Level 6
  • 111Posts
  • 2Oplossingen
  • 49Likes
Dat zou een verademing zijn. Zoals de Next nu stereo geluid doormixt naar Dolby is echt een zware teleurstelling.....
Wilfried61

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de next nu 3 dagen en ik wilde toch wel even mden dat het geluid voor mij toch echt wel tegenvalt.voor een beetje geluid staat hij nu op 55 ipv eerst 25.
Vannierop

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb een next in combinatie met een denon 7.1 versterker. Als ik de next op dolby signaal zet heb ik een statische tik in de linker speakers (voor en achter)
het vreemde is dat de tik enkel aanwezig is bij sommige films, zowel bij kive kijken als de opname. Een film waar de tik aanwezig is is War for the planet of the apes.
de tik is dus niet aanwezig bij gewone programma’s.
Deze statische tik is niet aanwezig bij andere geluidsbronnen.
Als ik de next op stereo zet is de tik weg.
Is hier al iets over bekend?
rudolfbon

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ook hier hetzelfde probleem met dolby: als stereo tv kanaal als dolby wordt doorgestuurd is het geluid niet om aan te horen.
Verder zoals eerder gemeld is de lip sync met dolby niet correct.
Dus zonder update is dolby niet goed te gebruiken.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Rooverz wrote:
Dat zou een verademing zijn. Zoals de Next nu stereo geluid doormixt naar Dolby is echt een zware teleurstelling.....

Het geluid was ook eerst veel beter Dolby+, maar na de laatste update is het gewoon Dolby geworden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RodneyFortuna wrote:

Rooverz wrote:
Dat zou een verademing zijn. Zoals de Next nu stereo geluid doormixt naar Dolby is echt een zware teleurstelling.....
Het geluid was ook eerst veel beter Dolby+, maar na de laatste update is het gewoon Dolby geworden.



Wat niet wil zeggen dat het geluid dan ook een stuk slechter met zijn, zoals wel word beschreven. Dolby Digital is er al jaren en dat kan heel goed klinken. Op een beelddrager zoals DVD is er nooit Dolby Digital plus geweest en ook dan kan het geluid zeer goed zijn.
Ronald2211

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Voor wat het waard is. Ook ik ervaar een lager volume. Next rechtstreeks op de TV met HDMI. In ieder geval veel lager dan de Horizon en de TV zelf.
Zou fijn zijn als dit een oplossing krijgt.
Want voor de rest? Wat is de Next een verademing t.o.v. het kookplaatje van Horzion heet.
epoortvliet

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Vannierop wrote:
Ik heb een next in combinatie met een denon 7.1 versterker. Als ik de next op dolby signaal zet heb ik een statische tik in de linker speakers (voor en achter)
het vreemde is dat de tik enkel aanwezig is bij sommige films, zowel bij kive kijken als de opname. Een film waar de tik aanwezig is is War for the planet of the apes.
de tik is dus niet aanwezig bij gewone programma’s.
Deze statische tik is niet aanwezig bij andere geluidsbronnen.
Als ik de next op stereo zet is de tik weg.
Is hier al iets over bekend?

Ik heb geprobeerd de Ziggo box via mijn Denon AVR-X1200W aan te sluiten maar dat werkte alleen af en toe. Het lijkt wel of de Denon blijft switchen waardoor ik enkel haperende geluidsfragmenten hoor zonder beeld. Rechtstreeks op de TV gaat het prima. Ben benieuwd hoe jij 'm hebt aangesloten en of je tips hebt.
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Dit is ook een bekend probleem zeker en hier moet nog een sw. update voor komen en hoplelijk in de volgende sw. opgelost...geduld hebben dus uiteindelijk komt ook hier een oplossing voor.??
Er zijn nog wel meer tekortkomingen en er is nog zeker winst te behalen met nieuwe future sw....updates,maar deze box is absoluut een verademing tov. de verouderde horizon mediabox xl.
Het project en ontwikelingsteam heeft nog voorlopig genoeg te verbetern aan de nog jonge next dus hopelijk worden er nog flinke stappen gemaakt heb er wel vertrouwen in.....komt goed.

Uitgelicht topic