1
Vraag
2
Reacties
mbzwolsman

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Mediabox Next Abonneer jezelf op elk kanaal

Er komt al een monteur, maar wat ik wel vreemd vind is dat de mail met het serienummer van opsturen , anders is dan degene die ik bij Mijn Ziggo vind en die daar staat is wel degene die ik opgestuurd heb gekregen. Ik vraag mij nu af of mijn abonnement aan het verkeerde serienummer hangt?
Hebben andere dit ook gehad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mbzwolsman
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
De reden waarom ik vandaag nog een test deed vanmorgen, was omdat het 1 sept is, denk maandwissel, je weet maar nooit, maar nee en nu voila, denk net (avond), doe het nog een keer en jawel beeld, ophalen van de zenders werkte.
Mijn box zit direct op soundbar en deze zit weer op mijn tv, ik heb alleen lipsync problemen ben ik nu achter met Videoland, niet met normale TV. Ik laat jullie nog horen of het ook met Netflix is.
Ik ga nu nog ff testen, zodat ik terug naar 1 afstandbediening kan, nu even opgelost met Google Assistant speaker, die input van de soundbar goed zet.

Want voor Kodi en Amazon Prime video heb ik Android TV nodig en straks met Disney Plus waarschijnlijk ook nog in november bij de start.

DOM DOM DOM : Het serienummer is de Humax die terug moet 😞 sorry sorry sorry 😞

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoelang heb je de Next al in huis?
Hoe is hij aangesloten met het internet?
Via wifi of via een netwerkkabel?

Nee, dat is niet direct een fout, er is een intern serienummer wat gebruikt wordt bij Ziggo, dit is een ander nummer dan wat aan de buitenkant staat.

Zie je wel NPO 1 2 3 ???

Als de Next aanstaat, kun je dan in Mijn Ziggo eens de Next opzoeken en onder de Next op - Zenders en pincode herstellen - klikken en op de nieuwe pagina onder Zender aanbod ophalen op - Opnieuw ophalen - klikken?

mogelijk wordt je abonnement dan doorgezet naar je Next.

Laat weten of het werkt?
Zo niet, laat het hier weten, Ziggo moderators kunnen in het systeem kijken en zien wat er niet goed gaat.
mbzwolsman
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb alles aangeven voor de zekerheid, mijn Ziggo router staat in bridge mode, daarachter heb ik een TP-Link AC2600 met OpenWRT. Ik heb zowel achter mijn eigen router getest , als mijn eigen router kabel eruit en daar direct Mediabox op, maar mocht niet baten.

Bij de aanvraag kreeg ik dan wel een heel ander serienummer welke verstuurd zou zijn, maar welke bij Mijn Ziggo en wat ik heb komen overeen.
Bij de aanvraag heb ik ook TV Max aangevraagd en internet 1 stap qua snelheid lager en ik heb/had TV Start (want dat weet ik nu niet), omdat ik in eerste instantie een maand of 5 geleden naar alleen internet zou gaan op aanraden van Ziggo medewerker bleek Internet met TV start goedkoper (de Humax staat nog steeds dicht in doos in de kast).
Maar omdat vrouwtjelief Chromecast heel moeilijk vind (ik heb AndroidTV), toch maar besloten om de Mediabox Next te doen, of dit makkelijker is weet ik niet, beter zeker niet (maar dat is geluid)

Ik heb geen NPO , ik heb geen 1 kanaal, zie kanalen wel, maar bij elke de vraag abonneer jezelf.

Bij opnieuw ophalen krijg ik "
Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen"

Box heb ik nu sinds woensdag en staat 24 uur aan, vanmorgen weer gechecked en nee.

HINT: Bijna elke nieuwe TV die komt heb je Android TV, als de Ziggo app uitkomt gaat bij mij de Mediabox Next weer terug (ik denk dat ik hier niet de enige in zal zijn), het lijkt mij niet handig dat Ziggo blijft investeren in aparte box. Ik zit nu alweer met 2 afstandsbedieningen , omdat niet alles met Ziggo afstandsbediening kan. Als je Dolby aanzet heb je lipsync probleem zie ik, het is allemaal half / half, op mijn eigen Android TV heb ik Dolby Atmos met mijn soundbar, nu moet je weer terug. Ze hadden beter kunnen investeren in een Android TV box, geen app ontwikkeling voor andere apps, dan alleen je eigen app, stuk goedkoper en had misschien voor de klant het abonnement lager uitgekomen. Ik zal eerlijk zijn, het enige waarom ik bij Ziggo nu nog blijf is F1, maar als die Android TV app uitkomt, blijf ik zeker, omdat ik voor de rest geen probleem heb.
Maar ja, ik ken dit soort dingen waar hogerop beslissingen worden genomen, omdat ze geen verstand hebben hoe het in de praktijk werkt 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mbzwolsman schreef: "Als je Dolby aanzet heb je lipsync probleem zie ik"

Het is zeker niet bij iedereen, hier nog nooit sync problemen gehad met Dolby met een soundbar direct vanaf de Next aangesloten en met een TV rechtstreeks aan de Next met Dolby aangesloten waar het geluid uit de TV komt of rechtstreeks naar speakers gaat.
Het lijkt voor te komen met verschillende versterkers tussen de Next en de TV of met Next -> TV -> Audio installatie.

De specifieke situaties worden verzameld en Ziggo is op zoek naar de oorzaak en de oplossing.

Ik leg je probleem ook bij een Ziggo moderator neer, vanwege: "Bij opnieuw ophalen krijg ik "Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen""

Mogelijk dat er iets niet goed doorgelopen is in de activatie.

Zet je postcode en huisnummer in je community profiel, dan kunnen ze direct in je gegevens kijken. (dit is niet openbaar te zien)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey mbzwolsman . Welkom hier!
Be rt heeft me gevraagd hier even een kijkje te nemen. En hier ben ik dan ;-).

Je zegt dat het serienummer in de mail niet overeen komt met het serienummer op de Mediabox die je thuis hebt staan. Over welke mail heb je het precies? Wel goed dat het wel overeenkomt met de box in mijnZiggo, in elk geval! Dat is het belangrijkst!
mbzwolsman
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
De reden waarom ik vandaag nog een test deed vanmorgen, was omdat het 1 sept is, denk maandwissel, je weet maar nooit, maar nee en nu voila, denk net (avond), doe het nog een keer en jawel beeld, ophalen van de zenders werkte.
Mijn box zit direct op soundbar en deze zit weer op mijn tv, ik heb alleen lipsync problemen ben ik nu achter met Videoland, niet met normale TV. Ik laat jullie nog horen of het ook met Netflix is.
Ik ga nu nog ff testen, zodat ik terug naar 1 afstandbediening kan, nu even opgelost met Google Assistant speaker, die input van de soundbar goed zet.

Want voor Kodi en Amazon Prime video heb ik Android TV nodig en straks met Disney Plus waarschijnlijk ook nog in november bij de start.

DOM DOM DOM : Het serienummer is de Humax die terug moet 😞 sorry sorry sorry 😞
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic