Ik heb alles aangeven voor de zekerheid, mijn Ziggo router staat in bridge mode, daarachter heb ik een TP-Link AC2600 met OpenWRT. Ik heb zowel achter mijn eigen router getest , als mijn eigen router kabel eruit en daar direct Mediabox op, maar mocht niet baten.
Bij de aanvraag kreeg ik dan wel een heel ander serienummer welke verstuurd zou zijn, maar welke bij Mijn Ziggo en wat ik heb komen overeen.
Bij de aanvraag heb ik ook TV Max aangevraagd en internet 1 stap qua snelheid lager en ik heb/had TV Start (want dat weet ik nu niet), omdat ik in eerste instantie een maand of 5 geleden naar alleen internet zou gaan op aanraden van Ziggo medewerker bleek Internet met TV start goedkoper (de Humax staat nog steeds dicht in doos in de kast).
Maar omdat vrouwtjelief Chromecast heel moeilijk vind (ik heb AndroidTV), toch maar besloten om de Mediabox Next te doen, of dit makkelijker is weet ik niet, beter zeker niet (maar dat is geluid)
Ik heb geen NPO , ik heb geen 1 kanaal, zie kanalen wel, maar bij elke de vraag abonneer jezelf.
Bij opnieuw ophalen krijg ik "
Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen"
Box heb ik nu sinds woensdag en staat 24 uur aan, vanmorgen weer gechecked en nee.
HINT: Bijna elke nieuwe TV die komt heb je Android TV, als de Ziggo app uitkomt gaat bij mij de Mediabox Next weer terug (ik denk dat ik hier niet de enige in zal zijn), het lijkt mij niet handig dat Ziggo blijft investeren in aparte box. Ik zit nu alweer met 2 afstandsbedieningen , omdat niet alles met Ziggo afstandsbediening kan. Als je Dolby aanzet heb je lipsync probleem zie ik, het is allemaal half / half, op mijn eigen Android TV heb ik Dolby Atmos met mijn soundbar, nu moet je weer terug. Ze hadden beter kunnen investeren in een Android TV box, geen app ontwikkeling voor andere apps, dan alleen je eigen app, stuk goedkoper en had misschien voor de klant het abonnement lager uitgekomen. Ik zal eerlijk zijn, het enige waarom ik bij Ziggo nu nog blijf is F1, maar als die Android TV app uitkomt, blijf ik zeker, omdat ik voor de rest geen probleem heb.
Maar ja, ik ken dit soort dingen waar hogerop beslissingen worden genomen, omdat ze geen verstand hebben hoe het in de praktijk werkt 🙂