Vraag
Reacties
Oplossing
Rene F
Level 10

Mediabox Next 4.17: Framesnelheid gelijkzetten, voor wie, voor wat ?

Goedendag Next-ers,

Ik gebruik geen NetFlix. Is de nieuwe optie Framesnelheid in 4.17 nog van invloed op iets anders dan NetFllix ?

Gelijkzetten , gelijk met wat ?
De framesnelheid van video's , welke video's ?

Heeft dit te maken met lip-sync, of in het geheel niet ?
Is dit alleen van toepassing op NetFlix ?
Vallen programma's in Movies en Series onder video's ?
Valt Reply-TV onder video's ?
Valt het afspelen van opnames onder bewaard onder video's ?

Verzoek aan de moderators om in overleg met de ontwikkelaars met een statement te komen op welke onderdelen in de Next deze instelling van toepassing is, en wat het effect van het aanzetten van deze optie is .

Alvast dank.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey all.

Goed punt; dit is wel erg vaag/onvolledig omschreven in de uitleg op de mediabox.
Ik heb het hier even nagevraagd; deze instelling is inderdaad puur voor Netflix. Amerikaanse Netflix-content heeft een afwijkende frame-rate waardoor je bij deze titels korte haperingen/flikkeringen in beeld kon zien. Met deze instelling zou je dat moeten kunnen voorkomen.

Ik ga doorzetten dat deze uitleg te karig is!

ArChie.DVB . Op welke andere bronnen doel je nu? Voor zover ik weet komt dit enkel bij Netflix voor.

Bekijk in context

0 Kudos
13 Reacties 13
Dave
Level 20
T.E.A.M.
In dit topic Alles over de Software Update 4.17 kan je lezen wat er allemaal wordt aangepast en veranderd.

Er zal vast en zekers een moderator langskomen in dit topic of een ervaren gebruiker die je kan helpen met het statement waar je om vroeg.

Tot die tijd even geduld tot de antwoorden komen.
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Dit biedt je toch niet op zo'n onduidelijke manier aan in de gebruikersinterface?
Rene F
Level 10
Topicstarter
Precies ArChie.DVB . En niet alleen de interface ....
0 Kudos
AlexHelpt
Level 16
Hallo Rene F,
Netflix zendt uit in 24fps, en dit kan haperend beeld veroorzaken. De optie om de framesnelheid gelijk te zetten is enkel om haperingen in Netflix te voorkomen. MSXL, opnames etc. hebben hier niets mee van doen. Eens met onduidelijkheid.
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
AlexHelpt wil je nu zeggen dat 24 fps video's van andere bronnen dan Netflix niet gelijk gezet zullen worden?
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey all.

Goed punt; dit is wel erg vaag/onvolledig omschreven in de uitleg op de mediabox.
Ik heb het hier even nagevraagd; deze instelling is inderdaad puur voor Netflix. Amerikaanse Netflix-content heeft een afwijkende frame-rate waardoor je bij deze titels korte haperingen/flikkeringen in beeld kon zien. Met deze instelling zou je dat moeten kunnen voorkomen.

Ik ga doorzetten dat deze uitleg te karig is!

ArChie.DVB . Op welke andere bronnen doel je nu? Voor zover ik weet komt dit enkel bij Netflix voor.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
@ to all .. ea ArChie.DVB even getest. Als je de functie aanzet gaat tv even op zwart als je op netflix bv film kiest. ( tv gaat 24 fps omzetten) Dit gebeurt ook als je netflix afmeldt. Beeld wordt weer even zwart.. (en tv gaat weer naar de 50 fps.) En wellicht in de toekomst 60 fps??:relaxed:

Dus inderdaad alleen voor Netflix werkende!
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Wat ik met mijn opmerking bedoelde is dat ik hoop dat deze functie zodanig geïmplementeerd is dat het niet uitmaakt wie de eventuele aanbieder van de 24 fps video's is. Dat klanten nu op dit moment alleen dergelijk video materiaal bij Netflix kunnen vinden zou niet ter zake moeten doen.
superaart
Level 15
robbo wrote:
@ to all .. ea ArChie.DVB even getest. Als je de functie aanzet gaat tv even op zwart als je op netflix bv film kiest. ( tv gaat 24 fps omzetten) Dit gebeurt ook als je netflix afmeldt. Beeld wordt weer even zwart.. (en tv gaat weer naar de 50 fps.) En wellicht in de toekomst 60 fps??:relaxed:

60fps doet hij al hoor! 1 van de test patterns in netflix is origineel in 60 fps. En dat wordt keurig in 60fps doorgegeven. Weet niet of er nog meer content is in 60 fps.

En ja het is alleen voor Netflix.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
superaart wrote:

robbo wrote:

60fps doet hij al hoor! 1 van de test patterns in netflix is origineel in 60 fps. En dat wordt keurig in 60fps doorgegeven. Weet niet of er nog meer content is in 60 fps.

En ja het is alleen voor Netflix.

Ik zou het ook wel in youtube willen hebben. Daar is ook van alles mogelijk.
Eigenlijk alles op de Next behalve tv uitzendingen/replay/opnames.
ArChie.DVB
Level 1
Er zit toch ook een Youtube app op? Is daar geen 24 fps video materiaal te vinden?
0 Kudos
superaart
Level 15
Youtube en Movies en series heb je idd ook nog. Voor zover ik weet is daar niks aangepast. Heb wel eens movies en series gekeken maar daar nooit de haperingen gezien die netflix op 24p voor de update. Wellicht is dat een eigen app en is de conversie van 24p naar 50p in eigen beheer en dus beter verwerkt (zoals lineaire tv). Youtube zou ik eens moeten testen.
0 Kudos
Flitskikker
Level 11
Alle content in Movies & Series is reeds omgezet naar 25 fps (voor de Nederlandse markt).
Ik hoop dat YouTube, waar wel degelijk 30/60 fps-content op staat, wel goed gaat met deze instelling.
0 Kudos