Gerrit Imbos

Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Mediabox Next 2: Alternatief Audio uitgang?

Goedendag,

Vandaag de Mediabox Next 2 ontvangen. 
Aangesloten en na de software update snel in functie. 
Nu had ik op de Next 1 versie een Sony boxje aangesloten op de Audio uitgang.
Dit om zonder de TV en de Marantz aan te zetten naar de radiokanalen te kunnen luisteren. Op de Next 2 is die aansluiting er niet meer. 
Vraag is er een alternatief? Kan ik ergens het audio signaal oppikken. Heeft de Next 2 bluetooth?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Kom toch nog even terug op mijn vraag.

Eerst even het volgende: Er was wat verwarring over welke mediabox het ging. Humax werd door een aantal genoemd.

Het kastje lijkt idd veel op de Mediabox Next van Arris echter de hardware van deze box is van Humax, staat onderop de box.

Daar is al een Topic over geschreven, n.l Uitgeklede versie Next.

 

Waarom heb ik voor deze Next (Humax) gekozen?

De Arris beviel prima, echter waren er nog steeds problemen met het juist configureren van het ARC gebeuren.

Eerder stond mijn Marantz SR6007 altijd in de standbye. Toen schakelde deze redelijk goed en nam keurig de audio en TV signalen over.

Later kreeg ik er weer problemen mee. Toen ben ik overgegaan om voor het naar bed gaan zowel de TV als de Marantz volledig van de netspanning af te halen. Om dan weer het geluid via de Marantz te laten horen moest ik soms meerdere keren de netspanning van de Marantz halen en dan lukte dat.

 

Nu heb ik dus de nieuwe versie van de Next en schakelt alles weer prima. Zelfs vannacht ook de netspanning van de Mediabox (Humax) er af gehaald en alles werkte vanmorgen zoals ik had verwacht.

 

Nu even weer terug naar mijn vraag over de ontbrekende Audio poort op deze Mediabox (Humax)

Ik zie af van het feit het audio signaal uit het HDMI gebeuren te halen.

In dat Topic van "Uitgeklede versie Next" is de Toslink aangehaald. Dat lijkt me beter om dat eens uit te proberen.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Een Mediabox Next 2?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hij bedoeld waarschijnelijk de humax next 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Gerrit Imbos 

 

En ja die Humax Next had ik even niet in beeld.

 

Het gaat inderdaad over de Next 2.0 van Humax . Die heeft geen aparte audio-uitgang, zoals

zijn oudere broer Next wel heeft.

 

Je bent dus afhankelijk van de HDMI-aansluiting, mogelijk dat je iets met een HDMI-splitter voor elkaar kan krijgen, maar dat kan mogelijk ten koste gaan van het met een knop opstarten van audio, tv en Next.  Ik hoop dat er anderen meelezen die daar beter over kunnen meepraten.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik gebruik een hdmi splitter en dan werkt het met 1 knop opstarten gewoon voor de next en tv samen

IMG_20220801_202551.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gerrit Imbos Heeft deze Humax Next wel een optische uitgang?

ik kan geen foto meer vinden van de achterkant van dit apparaat.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heeft de Hunax Next wel Dolby Vision? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

alstu  😛  😉

IMG_20220801_220121.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP Met dank.

 

@Gerrit Imbos Was de eerdere audio aansluiting een verloop naar tulp, om aan te sluiten op de Sony?

 

Ik zie op de Humax een optische uitgang en die kan omgezet worden naar een analoog signaal.

Een optische kabel naar een optische->analoog omvormer en dan een tulp kabel naar je versterker.

Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Het gaat niet om een Humax maar om een Mediabox Next 2.

Het boxje wat ik gebruik is een Sony: SRS-X3 met een audio ingang (Jack)

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

neem aan dat het om deze gaat dan de mediabox next mini 

download.jpeg

 

?  dan zou je een hdmi splitter moeten gebruik ikzelf heb er ook 1 in gebruik

4x hdmi input 2x hdmi output 2x analoog 3.5mm out en 2x optisch out 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gerrit Imbos De enige mediabox die ik ooit Mediabox Next 2 genoemd heb zien worden, is de grote Next gemaakt door Humax.

Versie 1 van de Next is gemaakt door Arris.

Vandaar de mogelijke verwarring.

 

@MR_CHIP heeft 2 afbeeldingen geplaatst, welke van de 2 heb je?

Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Dat is hem, Ziggo heeft in het menu de naam Mediabox 2 gegeven

Verwijderd account
Niet van toepassing
Gerrit Imbos
Topicstarter
Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Bedankt voor het meedenken, zal een HDMI met Audio 3.5 Jack bestellen. Jammer dat Ziggo geen enkele mogelijkheid bied om de radiokanalen via Bluetooth te connecten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gerrit Imbos @Verwijderd account Volgens mij gaat dat apparaat niet werken met de Next.

Zie de specificaties: "volgt de 1.4 specificaties (HDMI High Speed With Ethernet) / HDCP"

De Next heeft HDCP 2.2.

 

Wat is HDCP en waarom is het belangrijk bij 4K content? | BenQ Nederland

HDCP 1.4 is gemaakt voor full HD content, terwijl HDCP 2.2 is bedoeld voor ultra HD 4K.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voor de dure die ik nu heb had ik deze 

Screenshot_2022-08-02-12-49-28-434_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

 € 19,40 19%OFF | 60Hz 4K Hdmi Switch Hdr Hdmi Arc Audio Extractor Hdmi 2.0 Splitter Switcher Hdmi Switch Audio Extractor Voor PS4 Pro Apple Tv
https://a.aliexpress.com/_va70HZ

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Bert  schreef:

@Gerrit Imbos @Verwijderd account Volgens mij gaat dat apparaat niet werken met de Next.

Zie de specificaties: "volgt de 1.4 specificaties (HDMI High Speed With Ethernet) / HDCP"

De Next heeft HDCP 2.2.

 

Wat is HDCP en waarom is het belangrijk bij 4K content? | BenQ Nederland

HDCP 1.4 is gemaakt voor full HD content, terwijl HDCP 2.2 is bedoeld voor ultra HD 4K.


Zou HDCP ook hiervoor in de weg zitten?

Ik kan mijn bericht helaas niet meer wijzigen...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account Gezien het feit wat voor technische bagger, namaak, kopieën en nep producten er in China zelf in de winkels al verkocht worden, wat tussen gemiddeld 2 dagen en 3 weken al defect is, vertrouw ik niets wat vanuit daar wordt verzonden door wie weet wie en zie er maar service op te krijgen, heel kleine kans op succes.

 

AliExpress reviews - Ervaringen.nl

 

Aliexpress reviews| Bekijk consumentenreviews over www.aliexpress.com (trustpilot.com)

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de splitter die ik hierboven heb genoemd werkt al zeer lange tijd met hdcp 2.2 hdmi 2.0 dolby digital hdr noem alles maar op 

Uitgelicht topic