Beste mensen hier,
Ik plaats dit bericht voor mijn ouders (75+) die sinds een jaar of wat beschikken over een Mediabox Next 2.0 en een Smartwifi modem. De Mediabox is via coax verbonden met een kabel naar de meterkast. Daarnaast krijgt de Mediabox internet via wifi. Afstand tussen modem en mediabox is circa 10 meter maar moet wel wat gipsmuurtjes door.
Grootste probleem: ze zien vaak een verscheidenheid aan foutcodes voorbij komen en dit met name bij terugkijken van opnames.
Codes die mijn moeder heeft doorgegeven: CS 9994, 9031, 2505, 9095, 9005, 3300.
Meldingen:
- heel vaak : "momentje"
- bij afspelen opgenomen programma: "niet aangesloten"
- rood lampje op mediabox
Ik wil als eerste Smartwifi maar even laten resetten en dan eens kijken of er nog dit soort meldingen zijn.
Ouders hebben ook al eens Ziggo gebeld maar kregen niet veel meer (ligt vast aan twee kanten overigens 😉 ) dan "dan moet u maar een kabel trekken", maar daar kunnen ze niet direct iets mee, of is die mediabox erg gevoelig voor niet optimaal wifi-signaal? Coax kabel ligt er overigens ca 25 jaar en dat is niet zo lang, toch?
Monteur langs krijgen vinden ze beetje "eng" vanwege de potentiele kosten...
Hoop dat jullie wellicht wat tips hebben. Erg bedankt.