Vraag
Reacties
Oplossing
JeroenGlans
Level 1

Mediabox Mini (TV) loopt achter op Ziggo GO

Hi,

Sinds anderhalve maand heb ik een abonnement via Ziggo maar ook vertraging in mijn tv-aansluiting.  Voorbeeld: Mijn Ziggo go (via telefoon of laptop) loopt 5 seconden voor op mijn TV. Terwijl dit normaal andersom moet zijn. De tv is bekabeld, de mediabox al diverse keren naar fabrieksinstellingen gezet. Helaas niet tot een oplossing leidend. 

De klantenservice geeft aan het eigenlijk ook niet te weten. Misschien heeft één van jullie een idee hoe ik dit wel op kan lossen. 

Alvast veel dank.

Groet,

Jeroen 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het is een bekend fenomeen.

Als 1e is de Next via een coax kabel, dan Ziggo Go grofweg 10 seconden later en dan de Next mini grofweg 15 seconden later en dat komt overeen met je ervaring dat de Next mini 5 seconden later is dan de  app.

Je kunt daar zelf niets aan doen.

Het is afwachten of Ziggo alle kijkvormen vrijwel gelijk kan krijgen.

Bekijk in context

Ga naar reactie
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @JeroenGlans 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Uw TV is met een netwerkkabel verbonden met het modem en dat geldt óók voor uw Mediabox Mini? 

Ik begrijp dat het beeld op uw telefoon en laptop 5 sec. voorloopt op uw Mediabox Mini. Lopen geluid en beeld wèl synchroon?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het is een bekend fenomeen.

Als 1e is de Next via een coax kabel, dan Ziggo Go grofweg 10 seconden later en dan de Next mini grofweg 15 seconden later en dat komt overeen met je ervaring dat de Next mini 5 seconden later is dan de  app.

Je kunt daar zelf niets aan doen.

Het is afwachten of Ziggo alle kijkvormen vrijwel gelijk kan krijgen.

Ga naar reactie
JeroenGlans
Level 1
Topicstarter

Hallo Wim,

De Mediabox is verbonden met een netwerkkabel. Vanuit mediabox een HDMI naar de tv. De TV zelf is niet via een netwerkkabel bekabeld. 

Telefoon en laptop lopen inderdaad ongeveer 5 seconden voor op de Mediabox. Beeld & Geluid lopen wel synchroon.

Groet,

Jeroen 

0 Kudos
Steefb
Level 20

Hoe je apparatuur is aangesloten doet niet ter zake, het is de achterliggende techniek die dit veroorzaakt.

Dreski
Level 1

Zwaar kut dit. Hoor de buren al juichen of klagen bij doelpunt of een gemiste kans.

Waardeloze techniek. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ook bij kpn loopt tv een x aantal seconde achter op coax van Ziggo

Joostem
Level 1

Is hier al een oplossing voor? Ik ervaar dit probleem ook. Erg vervelend met bijv sportwedstrijden waar de buren al

ettelijke seconden eerder juichen/roepen/vloeken.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Joostem  schreef:

Is hier al een oplossing voor? I

Nee, en die gaat er ook niet komen. Door de verschillende technieken is enig tijdverschil niet te vermijden.

Opa vertelt: Ether radio was/is altijd het snelst.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Steefb  schreef:

Nee, en die gaat er ook niet komen. Door de verschillende technieken is enig tijdverschil niet te vermijden.

Opa vertelt: Ether radio was/is altijd het snelst.

Door minder bewerking en compressie aan de provider kant is er wel degelijk iets tijdswinst te behalen. Maar inderdaad nooit sneller dan via de ether.